1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. Mac Chickgun

    Mac Chickgun Active Member

    Berichten:
    452
    Leuk Bevonden:
    1
    Iemand nog meer problemen met het spelen online op de Xbox One? Kan geen servers vinden in Titanfall.
     
  2. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Oeh, laatste reaktie is van 27 mei, ik hoop dat ik gelezen wordt...:)

    Komt ie:

    Ik heb internet via UPC, en bij mij in de meterkast staat als modem een Technicolor TC7200.

    Draadloos internet werkt op zich prima, alleen niet als ik online gamen wil via m'n Xbox 360. Ik wil m'n poorten open gooien, maar dat lukt niet.

    Ik weet dat ik het volgende open moet gooien:

    Poort 88 (UDP)
    Poort 3074 (UDP en TCP)
    Poort 53 (UDP en TCP)
    Poort 80 (TCP)

    Maar eenmaal ingelogd kan ik deze informatie niet vinden.

    Ik heb op zolder een oude router gevonden (Linksys WRT45G) en die wil ik nu naast die modem zetten die er al staat, om - somehow - 'een beter resultaat te krijgen'.
    EDIT: deze router is stuk. Ik gooi 'm weg en ga op zoek naar een andere. Iemand een suggestie?

    Het lijkt me dat 2 routers naast elkaar niet ideaal is - verstoring van signalen?
    Wellicht dat die Linksys op een of andere manier aangesloten kan worden op de TC7200?

    Is er iemand hier met internet via UPC die ook in zo'n situatie zit / of heeft gezeten? Alle hulp is welkom.:)
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2014
  3. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Hey LifeLongGamer,

    Waarom geen switch? Je moet op je modem gewoon je settings aan kunnen passen. Daar je poorten open knallen en dan een switch erachter hangen. Dit heb ik ook, werkt perfect, woon nu anderhalfjaar in mijn nieuwe huis en nog geen problemen gehad. Wel zit ik bij Ziggo tho. Maar van 2 routers achter elkaar plaatsen word het niet sneller.

    Ook even PnP aanzetten.

    Anders wil ik best van de week keer meekijken via teamviewer om te kijken in je modem. Kun jij inloggen voor we teamviewer connectie aanmaken dan zie ik je wachtwoorden ook niet. Ook hoef ik je geen bestanden oid te sturen dus zul je geen virus krijgen haha.
     
  4. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Wel even privé foto's verbergen ;-)
     
  5. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Hee, bedankt voor de reaktie.

    Ik heb zojuist gehoord van een collega van mij dat ik upnp aan moet zetten.

    Voor m'n gevoel heb ik veel gedaan, maar dat nog niet. Ja, ik voel me best een n00b... :)
     
  6. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik heb vanavond geen verbinding kunnen maken Met mijn One met de cloud waardoor ik geen games kan spelen. Mijn NAT staat vol open. Heb gezocht of ik mijn cache kan legen maar heb dat nog niet kunnen vinden. Iemand een idee?

    Heb mijn xbox gereset naar fabrieksinstellingen en nu lijkt het weer te werken, moet alleen alles opnieuw installeren.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2014
  7. epacta

    epacta Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Nat moderate

    Het Probleem
    Nat moderate
    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Ik kom er zelf niet uit om een open nat te krijgen
    Welke provider?:
    online
    -
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    20mb download
    Modem
    orange livebox

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee



    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet
    De Foutmelding
    Nat moderate

    Wat heb je geprobeerd?:
    poort tcp 53/80/1862/3074, udp 53/88/1863/3074 opengezet en xbox een vast ip gegeven

    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    Router Rebooten (gedaan)



    Wat staat er bij NAT?:
    moderate

    Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
    Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2014
  8. PREEFFORT58

    PREEFFORT58 New Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Verbreken van online game servers en lobby's/session (BF4,CoD Ghosts en GTA 5) en het vaak verbreken van de xbox live verbinding
    Welke provider?: Ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Download 90.75 Mbps Upload : 16.92 Mbps

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Ubee
    Modem type?: EVW321B
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Avast

    Router

    Welk merk router heb je?: N.V.T
    Welk router type?: N.V.T
    Welke firmware?: N.V.T
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Verliest verbinding van de game servers voorbeeld: Connection to the session lost due to an unknown network error. Please return to Grand Theft Auto V and try again later.
    En 8015190e
    Wat heb je geprobeerd?: DNS Google, Port Forwarding (Bij local IP heb ik de IP van xbox als zowel van het modem gebruikt zonder goed effect), DMZ Host, Firewall uit
    Waar stopt de test?: Geeft geen fouten bij "xbox live verbinding test" (gaf eerst NAT-fout aan maar nu niet meer)
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Games zeggen : Try agian later, maar je kan gelijk weer een game joinen (vreemd??)

    Als je iemand niet kan zien of horen
    Vlak voor verbreken verbinding, ja
    Wat staat er bij NAT?: Open (zowel Xbox 360 als op Xbox One)
     
  9. PREEFFORT58

    PREEFFORT58 New Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is al opgelost!!
    Ik moest mijn xbox een static IP geven die lager is 192.168.178.10 want, als je dit niet doet dan gaat het DHCP syteem (zit in het modem) automatisch MAC Adressen uitdelen en dat zorgt voor problemen met Xbox-Live
    Kortom hier de instellingen van de Ubee EVW321B (ALLEEN VOOR DIT MODEM ANDERE MODEMS NIET AAN TE RADEN)

    Firewall : Off
    Port Forwarding :
    Poort 88 (UDP)
    Poort 3074 (UDP en TCP)
    Poort 53 (UDP en TCP)
    Poort 80 (TCP)
    Poort 1863 (UDP en TCP)

    uPnP : Enable
    Staic IP : 192.168.178.9 (de 9 mag lager zijn als deze bezet is)
    DNS : 8.8.8.8
    8.8.4.4


    Hopelijk geeft dit een hoop hulp :D
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2014
  10. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Hallo mensen,

    Ik heb sinds eind juni een Xbox One. NAT is open maar ondervind toch allemaal problemen.

    Elke keer als ik mijn One aan druk moet ik weer opnieuw inloggen terwijl ik de automatische login aan heb staan. Als ik dan in wil loggen krijg ik een foutmelding te staan in de trant va: 'can't login right now try a moment later' als ik dan op try again druk, dan kan ik alsnog inloggen. Soms krijg ik die foutmelding 5 keer en moet ik 5 keer die foutmelding weg klikken voordat ik eindelijk eens in kan loggen. Vervolgens als ik ingelogd ben staat er links: 'Can't show your Pins right now' en staat er rechts(waar anders de store staat) 'you may have problems with the internet'. Als ik dan de Network Connectien test uitvoer kan ik mijn pins en new op de Xbox store weer zien. Hij geeft dan aan dat NAT open staat( soms geeft hij aan dat er bepaalde issues zijn).

    Jammer genoeg heb ik nog veel meer problemen met de Xbox One.

    Als ik mijn friendlist wil openen krijg ik 9 van de 10 keer een foutmelding: 'can't show your friends right now'. na meerdere keren op try again te hebben gedrukt krijg ik eindelijk mijn friendlist te voor schijn. Soms laad hij eerst alleen de Activity feed en de andere keer wel de friendlist, maar niet degene die online zijn.

    Dit probleem heb ik ook met Achievements. Ik kan mijn Achievements nooit openen, behalve na 10x proberen. Dit heb probleem heb ik ook met games of demos downloaden. Ik krijg altijd maar een foutmelding en als ik dan 5x op try again druk doet hij het eindelijk( voor even )

    Kan ik dan wel Online gamen? ja dat kan ik gelukkig wel.
    Battlefield 4 en Fifa 15 kan ik gewoon in multiplayer. Alleen als ik een game opstart moet ik eerst altijd inloggen bij de EA servers en ook hier moet ik weer 5x op refresh of try again drukken.

    Zwaar irritant is dit en ik kan ook al niet in party's en als ik na 10x proberen eindelijk in een party zit, valt mijn stem na 10 minuten weg en kan ik mijn vrienden niet meer horen praten en zij horen mij ook niet meer.

    Mijn NAT is gewoon Open en ben verbonden met het internet met een draadloos netwerk. Met mijn Xbox 360 was ik verbonden met een kabel en had ik nooit internet problemen. Alles deed perfect. Nu zou je zeggen: nou verbind je One met een kabel! maar nee dat kan niet. Mijn One pakt geen Kabel hij leest hem niet ofzo. Ik heb ook al eens een andere kabel geprobeerd maar die deed het ook niet.

    Mijn Xbox One kan niet kapot zijn, want ik ben de hele zomervakantie bij mijn moeder geweest(moest op het huis passen). Maar daar deed mijn One het perfect! NAT Open en kon gewoon partyen, gamen en downloaden.

    Bij mijn vader en mijn moeder heb ik Ziggo, alleen ze hebben een verschillend kastje. Bij mijn vader waar ik dus problemen met het internet heb, hebben we een CiscoEPC3928 en bij mijn moeder waar ik geen problemen heb, een CISCOEPC3925.

    Ik ben radeloos en weet niet wat ik moet doen. Zou iemand mij kunnen helpen?

    excuses voor dit lang verhaal.


    alvast bedankt!
     
  11. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    laten we eens beginnen met het feit dat je xbox via de kabel niet werkt

    als je alle instellingen op automatisch zet , je xbox via lan aansluit en dan een netwerk test doet, wat is dan de uitkomst?
     
  13. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Nat is altijd wel open. Ik denk dat dit iets is tussen Xbox Live en mijn modem. Op de Xbox.com forums zijn er meer mensen die hier last van hebben. Bij sommigen is dit probleem verholpen als je een Hardreset doet, bij anderen werkt dit ook niet. Enige wat ik kan doen is mijn modem vervangen, denk ik.
     
  14. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Is het mogelijke om 2 XONE's op 1 netwerk te krijgen met beide een open NAT?
    Want een huisgenootje en ik hebben beide een one maar op de router kunnen de poorten alleen maar geforward worden naar 1 console en niet naar beide.
    Er staat een FritzBox 7360, en volgensmij beschikt deze ook niet over de mogelijkheid om een DMZ aan te maken zoals ik dat thuis altijd deed met mijn 360.
    Behoorlijk irritant aangezien ik nu niet online kan met fifa.
     
  15. Thefoxy80

    Thefoxy80 New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen ik heb n nieuwe xbox one gekocht maar ik kan geen multiplayer spelen ik heb port forwarding al geprobeerd net zoals alle YouTube filmpjes wordt uitgelegd is r hier iemand die mij verder kan helpen ? Xbox ondersteuning verwijst mij naar helpdesk in Nederland maar ja die is dicht en wilde dit lange weekend lekker gamen maar dat gaat dus nog niet brrrr
     
  16. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Strict NAT
    Welke provider?: UPC
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 120mb up , 12mb up

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Technicolor
    Modem type?: TP5200
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je met ICS (Ja/Nee)?: Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows

    Router

    Welk merk router heb je?: zit in de modem
    Welk router type?: nvt
    Welke firmware?: nvt

    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding

    Wat is de exacte foutmelding?:
    Strict nat of moderate nat en bij moderate nat geven games nog steeds strict aan
    op de one en 360.
    Op het moment staat de 360 weer op OPEN , de One op MODERATE maar de games
    geven STRICT aan.
    alle poorten welke ik handmatig heb toegevoegd heb ik verwijderd en UPnP staat uit
    Het gekke is dat ik zeker een jaar nergens last van had en 2/3 wkn terug stond alles opeens
    op strict op de 360 en bij de One op moderate en de games op strict. Ik heb toen het welbekende
    lijstje met poorten handmatig toegevoegd en UPnP aangezet en dat hielp en nu zonder dat er
    iets is gewijzigd is het weer gekloot.

    Wat heb je geprobeerd?: poorten handmatig openzetten, TCP/UDP beide of enkel , UPnP aan/uit , vast ip adres etc
    Waar stopt de test?: nvt
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): nvt

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: nvt
     
  17. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Wat is de foutmelding en kan je helemaal niet online komen of vindt het spel niemand in matchmaking? Zou je anders bovenstaand formulier in kunnen vullen, hier kunnen we niet zo heel veel mee.

    @Schil1 Bij welke spellen heb je dit? Zelf heb ik de TC7200 met dezelfde setup en heb bovenstaande problemen nog nooit gehad (Op de 360 en PS4). Sommige spellen lopen nog wel eens te kutten via de poorten en werken net iets anders, met Destiny moet je bijvoorbeeld o.a. poort 1200 aanzetten en dat fixt dit soort problemen meestal wel.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2015
  18. Thefoxy80

    Thefoxy80 New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn nat type staat nu open maar op mijn spel cod aw blijft r district staan en kan geen enkele game joinen foutmeldingen heb ik ook niet ik gebruik n technicolor 7200u van Upc . volgens xbox is mijn internet prima nat type open ik heb m'n xbox via kabel aangesloten heb t ook al draadloos geprobeerd poorten in de router heb ik ook al geprobeerd ook beveiliging uit gezet en UPnP ook aan en uit geprobeerd
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2015
  19. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik moet het toch even vragen hoor. Deze poorten heb je dus al allemaal open staan, dus ook de laatste 2? TCP: 53, 80, 3074 UDP: 53, 88, 500, 3074, 3544 en 4500. Inclusief static IP voor de One.

    Mocht dat ook niet werken kan je hem altijd in DMZ zetten, ben er zelf geen fan van maar het werkt wel (meestal dan).
     
  20. Thefoxy80

    Thefoxy80 New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar ik ben nieuw in xbox zeg maar volgens mij heb ik geen static ip voor de xbox one gemaakt de poorten heb ik nu aangepast aan uw schema
     

Deel Deze Pagina