Ik wilde gewoon in de allerallermooiste GT86 rijden [/slijmmodus] Zo'n rondje komt zoals je ziet niet vanzelf aanwaaien hoor! Bij het benaderen van de limiet ga je er soms weleens overheen (lees: vaak genoeg verpruts ik een lekker rondje met een domme stuurfout!)
Rijd je het rondje dan nog uit of begin je gelijk opnieuw? Ga binnenkort weer even oefenen maar het lange circuit maakt het behoorlijk pittig.
Meestal rijd ik wel door. Sowieso als het nĂ¡ de carrousel gebeurt, omdat dat mijn lievelingsdeel is, en omdat je dan al redelijk in de buurt van de finish ben. Ik rewind in die gevallen wel, om het foutje uit de ronde te halen, en een beeld te krijgen van wat voor ronde er mogelijk zou zijn geweest zonder dat foutje (7:39 is mogelijk kan ik al bevestigen ). Voordeel van doorrijden is dat je met mooi evenwichtig opgewarmde banden bij de startlijn komt, en dat je een benchmark-tijd met splits hebt. Nadeel: het kost tijd..
Dat vind ik nu vaak het nadeel van sim-sturen, als je wil corrigeren gaat 9 van de 10 keer meteen je auto 90 graden dwars en knal je de vangrail in.... Ik hou het gewoon lekker bij normaal sturen.... Is kijken of ik vanavond of morgen tijd heb om nog ff te knallen
Hmmm.. Het is natuurlijk wel de Nordschleife he. Snelheden liggen ontzettend hoog (check voor de grap soms eens je snelheidsmeter als je door bochten gaat, gaat soms nergens over ), heel veel cerbs zijn er ontzettend gemeen en de vangrail staat altijd dichtbij. Zelfs met normaal-sturen is het denk ik (juist hier) vaak niet meer te redden als je eenmaal begint te glijden.. En... soms gaat het ook goed he zaten ook wat momentjes tussen waarop je de auto misschien wel dankzij sim-sturen op kon vangen.
Wanneer deze Rival spannend wordt... ga ik een head-to-head vergelijkingsvideo maken van de twee beste rondes.
Ik laat deze rival verder voorbijgaan omdat mijn pedalen aan het overlijden zijn en ik het laatste beetje leven in deze pedalen nog wil gebruiken voor de GT86 cup wil gebruken. Mijn tijd op de leaderboard moet het maar zijn.
Ik krijg volgende week als alles goed gaat met de post vanuit Frankrijk, donderdag of uiterlijk vrijdag mijn nieuwe pedalenset. Als de pedalen a.s. zondag de GT86 race nog overleven dan doe ik nog een paar pogingen in de Rivals.
Ik ga nog een uurtje knallen op deze baan!! Wil uiteindelijk, clean, toch een,ronde met een 7 en daarna een 9 op de klokken krijgen.
Voor mij is het circuit echt te lang. Een foutje en je bent weer een paar minuten kwijt. Het is wel een van de mooiste banen... Zou handiger zijn als het was opgedeeld in 4 stukken o.i.d.