[PS4] Bloodborne

Discussie in 'Games' gestart door Conscience, 10 jun 2014.

1. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Heb soms wel het idee dat ik met mijn souls wat meer had moeten levellen.

2. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Underleveld of overleveld ligt ook aan de speler. Ben daar ook met level 77 nu. Had niet per se dit level hoeven zijn, maar ik wilde arcane hoger hebben, dus ben dat gaan levellen. Sowieso is er na de softcap niet al teveel reden om door te levellen.

3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat is een softcap

4. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Een hardcap is dat je niet verder kan. Softcap betekent dat je nog ergens verder in kan, maar dat het nut niet echt aanwezig is.

De softcap voor skills in bloodborne ligt op 25 :) daarna is het nuttiger om andere skills te levellen.

5. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    @UpInSmoke0611 70 alweer? Wow ik ben 55.

En ik zat in een heel smal stukje, enige uitgang richting die mushrooms en geen kant op te gaan ... bleergh. Morgen maar weer eens een poging wagen. Ben ik dan niet underlevelled voor de boss daar ?

Andere vraag over
    daar is een cave en kom je uit bij een soort meertje waar drie giants lopen en het water daar is poison. Er zwemmen ook beesten in dat water. Moet ik daar al naar toe of kan ik dat beter later doen. Welke tactiek werkt daar, vechten in het water duidelijk niet ....

En wat doet die hunters bone ? En hoe is jullie stat verdeling? ik zelf zit op vit 21, endurance 22, str 23, skill 22 en de andere 2 op 7 ...

6. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Voor die baas ben je niet underleveld. Hij was niet moeilijk. Heb geen idee over dat meertje? Gemist denk ik

Hunters bone kan je sneller dodgen ofzo. En ik zal morgen kijken wat mn stats zijn. Vit op 28 geloof ik. Strength iig op 30 voor kanon. 13 voor arcane want ik weet dat ik nog 2 moet voor die bone

Laatst bewerkt: 8 apr 2015
  7. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dat is een shortcut naar Central Yarnham en route naar een optionele boss :) Je moet die gasten luren. Het is ook handig die White Church clothes aan te doen. Die hebben goeie poison resist.

Ik heb
    Vitality 25
    Endurance 22/23
    Strength 30
    Skill 25
    Bloodthinge 9/10
    Arcane 16

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Welk level ben je ? Zinvol om arcane te levellen ?

9. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    77. Zonder verder spul te spoileren, ja :)! midgame is het een stuk belangrijker. Toch zou ik het bij een paar punten laten. Never go full arcane :p

Wil je het toch wel weten, dan zal ik hier kort in een spoiler er wat over zeggen
    Arcane is voor meerdere dingen goed.
    Bepaalde wapens scalen met Arcane. Holy Blade bijvoorbeeld.
    Bepaalde consumables scalen met arcane= betere consumables en dus meer damage en sneller bosses dood.
    Je kan spells gebruiken die voor wat kogelgebruik bepaalde boosts geven. Bijvoorbeeld The Old Hunter Bone

Dit zijn wel de belangrijke punten voor arcane denk ik zo

Waar je nu trouwens het beste heen kan gaan, is het bos door :) Ik zou dat gebied in de spoiler nog laten voor wat het is.

10. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Weer 2 bosses neer :).
    De Witch of Hemwick, wat een lachertje was dat & Darkbeast Paarl... die was wel wat lastiger, omdat je die continu in de gaten moet houden en hij is supersnel. Na een aantal pogingen ging die neer :)
    .

Ik moet nu verder in de woods, maar zal daar de aankomende dagen weinig tijd voor hebben :mad:.

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Eindelijk de boss in de Woods dood. Had ik me toch een party moeite mee.
    Ik kwam steeds vast te zitten tussen de zijkant en hen, tussen hen in, etc. Totale chaos qua orientatie en te kutten met target lock on en weer off. Twee keer zelfs dood gegaan met een coop erbij, door dat vuur. Uiteindelijk met een coop verslagen

Zit nu in BergenWyrth
    ook maar omgekeerd. Alles verkend tot aan dat alleen dat grote beest met vuurballen overblijft... Die ziet er erg gevaarlijk uit en veel hp

@Maddmonkey Level 77, in welk gebied zit je dan? Vraag me af of het verstandig is wat te gaan levellen (grinden), maar wil niet mezelf straks de mogelijkheid van coop ontnemen ...

12. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Je zult daar toch echt heen moeten :+
    Ik zit wel wat verder in de game maar niet gek veel verder.

13. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik ben nu 74. 28vit 26end 30str 18skill bt7 en arcane 15.

Ben nu dat kasteel met die optionele baas aan het doen. Heb net Rom verslagen, wat een irritante boss was dat zeg

14. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    dat beest krijg je nog wel neer,.... wat er in die mansion zit ook al gehad? ik moet nog wat levelen voordat ik die baas daar doe,... maar ben ff de zin kwijt... O-)

15. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Kan iemand me vertellen of er misschien hidden dingen zijn na onderstaand event. Deuren die open zijn of quests, npcs iets

Red moon nadat ik Rom heb gekilled

16. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja

een optioneel gevecht kan je niet meer doen nu, maar ik zou er nog wel heen gaan want er ligt wel een item op je te wachten daar. Ga niet spoileren verder

mocht je het wel willen, dan heb ik hier een spoiler in een spoiler voor je :p
    Bright Moon
    All NPCs are docile, plague hasn't set in for the night

Far Moon
    Triggers after killing Vicar Amelia, Church giants become stationary (this was believed to be a cause of insight)
    NPCs start to lose their minds a little I believe

Close Moon
    No known effects, only see in Brygenworth

Red Moon
    Kill Rom
    NPCs no longer saved
    Iosefka and Arianna become pregnant
    Church NPCs become delirious
    Amygdala are now visible.

Mocht je ook willen weten wat insight precies doet
    Insight effects per level
    1 Plain Doll comes to life When you gain your first point, a group of Messengers appears in the Hunter's Dream next to the Plain Doll, and they grant you the Beckoning Bell and Silencing Blank as gifts.
    10 Insight Bath Messenger shop becomes available in the Hunter's Dream. (Lose shop if insight drops below 10)
    15 Lamp enemies in Cathedral Ward now shoot projectiles and Scythe enemy's weapon is buffed. The tall, gangly mobs that spawn during the Hemwick Witch boss fight will start spawning in Hemwick Charnel Lane and the area before it.
    20 If your audio settings are set up well - During the Vicar Amelia boss fight, you can hear a female mumbled speech throughout the fight. At the end, you'll hear clearly: "Seek the Blood, but beware, the frailty of Men. Their wills are weak, minds young."
    40 Lesser Amygdala become visible in the Cathedral Ward and other areas. This can also be unlocked by defeating Rom, the Vacuous Spider. Each additional Insight reduces the Beasthood stat. Spending Insight alternatively increases the Beasthood stat. Each additional Insight reduces the Frenzy resistance.

17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    BirgenWyrth bedoel je?. Heb ik gecleared, op de boss na. Kan ik beter nog eerst die Prison doen ? Kan dus nog wel save levellen voor arcane zonder uit de summon range te raken begrijp ik ?

Beest is down, alles gecleared inclusief de hunter daar. Ik ga denk ik ook nog wat levellen voor die boss, welk level ben je? Ik ben 58. kan vandaag niet meer spelen, dus dat wordt morgen.

Over doe boss in BirgenWyrth
    Nog niet echt door wat de bedoeling is. Uiteraard die maggot raken, maar al die spinnetjes zitten in de weg. Als ze op me springen is het one shotted. En attacks doen nauwelijks damage aan de spidertjes, vuur ook al niet, hmmm, ben er dus nog niet uit ...

18. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    die spinnen kan je alleen van achter of de zijkant damagen.

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    respawnen ze ook ?

@Maddmonkey welk level was jij bij de
    spider? Volgens mij verandert daarna de wereld, dus kan ik beter eerst gaan levellen, right ?
    ?

20. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja.

Daarom moet je je tijd niet verspillen met die kleine spinnen. Eerste fase kan je ze allemaal killen. Maar daarna doe je er beter aan maar een paar te doen en dan op Rom te richten.

Deel Deze Pagina