1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ongetwijfeld meer want die weten wat ze missen qua verhaallijnen (zo ongeveer de helft..) maar ik kan me niet voorstellen dat het seriekijkers niet opgevallen is wat een rommelige zooi dit seizoen is en hoe haaks sommige dingen staan op voorgaande seizoenen
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  2. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik heb precies hetzelfde. Ik was sowieso al teleurgesteld dat ze veel verhaallijnen en personages overslaan, maar dat had je aan de ene kant wel kunnen verwachten. Hoe ze dit dan vervolgens opvangen en juist zelf er aan toevoegen is gewoon zeer matig. Niet zozeer alleen voor boeklezers, want ik denk dat het voor elke oplettende seriekijker wel moet opvallen dat sommige dingen totaal onlogisch zijn.

    Ik kijk alleen verder zodat ik wat kan speculeren over het volgende boek.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Een beetje trimmen in de marge en wat personages samenvoegen is niet erg, maar seizoenen lang dezelfde lijn volgen maar dan plots zo grof gaan snijden dat alle poppetjes ineens op een andere plek staan, de motivaties voor geen kut meer kloppen en het ineens voorspelbare by the numbers fantasy word is wat anders.

    Baal hier echt van
     
  4. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Vind het kort gezegd totaal niet boeien en dik slaapverwekkend.

    Ik wacht nu echt totdst ik een paar afleveringen heb om te kijken, maar het feit dat jij ze alle 4 hebt gekeken en nog steeds deze mening hebt, beloofd niks goeds.

    Zucht.

    Gelukkig heb ik nog Fringe en Daredevil. (straks weer Hannibal)
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Aflevering 1 is imho by far de beste van dit seizoen, daarna flikkert het plot echt hard naast de rails (voor zover nog aanwezig)

    Laat Hannibal maar beginnen inderdaad
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  6. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Oh shit echt?

    Vond afl 1 zo tergend saai.

    Hahahahahaha.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Mwa, krijg nu het gevoel dat er veel teleurstelling ook bij Delphiki bij komt kijken. Ik zie het wel aan :) Oordeel zelf wel. Zou jammer zijn mocht het zo zijn though
     
  8. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Het is wel afwachten, sommige punten zouden in de loop van het seizoen nog hersteld kunnen worden (al betwijfel ik het). Helaas zie ik ook al dat een aantal acties gewoon op geen enkele manier meer goed zijn te praten.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Zou best kunnen hoor. Ik ben wel een echte fanboy, misschien als je wat meer casual fan bent dat het nog best te pruimen is.

    Ik had erg hoge verwachtingen waar niks van waar gemaakt word, misschien als je geen verwachtingen hebt verder dat je er totaal anders naar kijkt
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dan is het nog steeds saai.

    Je wacht een heel jaar voor iets en dan krijg je weer 45 dialogen en xx verhaallijnen zoals altijd.

    Het acteerwerk is goed, je merkt duidelijk verschil, maar het is zo langzamerhand een drama serie geworden.

    Wordt er bijna melancholisch van en tegelijkertijd worden mijn ogen steeds zwaarder.

    Volgende keer dat ik niet kan slapen, zet ik gewoon episode 1 weer aan.
     
  11. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Ik zal wel een hoop mensen tegen het zere been schoppen maar is elk seizoen niet zo geweest?
    Ieder seizoen begint het tergend langzaam en bouwt langzaam op richting de seizoensfinale. Natuurljk zit er af en toe een spannende ep tussen en dat hou het ook boeiend maar een snelle serie is het nooit geweest.

    Ik heb tot nu toe alles gezien maar heb Got altijd behoorlijk overrated gevonden. Er zijn genoeg series die het met minder budget een stuk beter doen imo, al kan dat ook smaak zijn natuurlijk.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Eerste episode is idd altijd rustig geweest. Even laten zien waar iedereen is etc.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Heb jij ze toevallig in goede kwaliteit gekeken, dus hoger dan 480p? Zoja, kun je me dan even een PB sturen met adres waar te zien/krijgen?
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nope, ik heb 480p zitten kijken op een 55 inch UHD tv omdat ik echt niet kon wachten :+

    Viel me eerlijk gezegd nog mee hoe slecht t eruit zag
     
  15. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik vind de eerste episode vooral vervelend, omdat alles echt compleet anders is. Er is dan ook wel veel gebeurt in het afgelopen seizoen, maar heel veel 'dragende' characters missen toch. Toch benieuwd hoe alles verder gaat met LF enzo, maar ik heb geen zin om weer een heel seizoen GTST with dragons te gaan kijken.

    Inmiddels met een re-run begonnen, maar het eerste seizoen voelt veel beter aan. Juist dat overrompelende en volle van het seizoen is, nu helemaal na vier reruns en het lezen van boek 1, juist geweldig. Je volgt alle lijntjes. Terwijl het in dit seizoen allemaal zo leeg voelt ofzo. Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken, maar weinig hoopvol.. Thanks @Delphiki :+, ik voel me Sheldon nu haha
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.540
    Prozack slaat wel de spijker op de kop. De serie is ook overrated imo. Maar for some reason zo enorm populair. Het grappige is ook dat hier zoveel over wordt verteld maar 8/10 kijkers geen Godsidee meer hebben waar de serie eig over gaat (en ja, dat had ik ook). 8/10 afleveringen bevatten enkel boring dialoog. Nee niet eens uitdagend dialoog oid maar gewoon boring.

    Nu hoeft het van mij echt geen 24/7 actie te zijn (een typische dialoogserie ala Suits kan ik bijv erg diggen), maar man, af en toe lukt het mij echt niet om m'n gapen in te houden.

    In dit seizoen kijk ik alleen maar uit naar Khaleesi nog, maar die moet wel heel snel
    optyfen uit dat gebied met dr slavenleger, heb t nou al wel gezien
    en kijk ik uit naar
    de hopelijke ontmoeting tussen haar en Tyrion
    .

    Ik heb me altijd afgevraagd hoe een serie als deze zal gaan eindigen (met zulke grootse shit erin dat het budget gewoon niet aankan), en als het waar is wat Delphinki zegt dan zal het de plank, maar verwachting imo dan ook, volledig mis gaan slaan. Jammer.
     
    Kapitein_Merijn en Yellow 13 vinden dit leuk.
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Het erge is dus toch dat de makers helemaal totaal afwijken van zowel serie als het boek:
    Ik had namelijk gelezen dat ze mensen dood zullen laten gaan die dat normaal niet doen, of mensen laten leven, die dood zouden moeten gaan. Like WTF?

    @Delphiki : Zie spoiler.
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het stomme is dus dat ik (en alle boeklezers die ik spreek) zich juist kapot irriteren omdat ze veel te veel weg laten nu. Er moeten dus nog veel meer personages en verhalen bij

    Dus het lijkt alsof ze voor beide groepen fans de plank mis slaan. Boeklezers haten alles wat er niet in zit en seriekijkers vinden dat het nog wel gestroomlijnder kan met minder gelul en meer actie
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind hoe het nu en vorig seizoen was prima eigenlijk. Seizoen 1 en 2 waren echt een overload.
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.540
    Maar laten we nu gewoon eerlijk zijn mbt de serie. Wat is er nog boeiend? Spoilers S5 aflv1:

    Alleen Khaleesi nog imo, maar dat duurt zo lang met die doos. Tywin is kapot, meest interessante perso naast Tyrion van de Lannisters. Boeit me allemaal geen moer verder nu wat er in King's Landing gebeurt. Behalve Tyrell, maar alleen omdat ze geil is. Voorderest zie ik alleen nu nog maar overbodige gayscenes.

    Die shit met Bran was altijd al tergend saai en dat is nu helemaal opgetyft. Scheelt weer.

    Stannis en Carice en co. heeft me ook nooit geboeid. Dus elke x als ik hem zie denk ik alleen maar aan dat die de pa van Jason Statham is

    Night's Watch is tof, Snow FTW. Vond z'n hele relatie met Igritte ook hard. Maja dies ook dood nu. Voorderest zie ik die gasten daar ook nog een aantal seizoenen wegfappen. Die 'epic' season 2 finale met de White Walkers ook amper meer wat van vernomen.

    De Starks ballen me ook niet meer. Sansa is gaap. Rob en co. as you all know zijn ook al kapot. Beter komt er met Arya nog wat tofs.

    Benieuwd wat Tyrion nog gaat doen, maar ziet r naar uit dat ie niet veel meer gaat uitvoeren, behalve wijn loeren en kotsen.

    De rest van de characters? Boeien me al helemaal niet. Brienne? Loos verhaallijn nu. Gaap. De rest? Wie zijn dat ookalweer?
     

Deel Deze Pagina