Ik heb online nog niet kunnen proberen maar in MK9 had je iets zoals King of The Hill, dus the winnar bleef staan en telkens kreeg iemand ander in de lobby de kans, iederen kon deze matches bekijken. MKX heeft ook King of the Hill dus dat is wel i orde.
MK Knoppen layout
Zo ziet de officiële layout voor Mortal Kombat eruit, oftewel een hele unieke indeling. Dit zijn natuurlijk arcade sticks.
PDP heeft reeds een MKX controller uitgebracht die NIET wordt uitgegeven in Europa, helaas. Alternatief is de Hori Figh Commander, deze kan je bijvoorbeeld van Play-Asia halen.
Ik zelf speel op DEZE Maar ik heb ook even geprobeerd op de standaard controller van de PS4 en ik moet zeggen dat die ook echt goed werkt. De meeste toernooispelers die zich nu voorbereiden op Mortal Kombat X spelen ook op de DS4. Het bevalt de meeste erg goed.
Mortal Kombat is 1 van de vechtgames die je absoluut zonder problemen moet kunnen spelen op een normale controller. Ik kan helaas niets zeggen over de XB1 controller.
In MKX heb je een dash en een run. Als je eenmaal de dash inzet kan je op dat moment niets meer doen, en moet dus wachten tot deze animatie is afgelopen.
De Run in MKX vloeit voort uit de dash. Je voert f,f+Block in en je begint te rennen. Je kan de run cancellen in weer een block, aanval, jump. Om klein stukje te rennen en weer te blocken gewoon f.f+block, block invoeren.
De Run voor zover ik heb gezien kan je gebruiken om combos mee te maken die anders niet mogelijk waren, om snel korte of lange afstanden af te leggen én je kan meteen blocken of overgaan in iets anders. Hoe verder je rent hoe meer je stamina meter je verbruikt. Je kan dus snel inrennen en een snelle lage aanval doen of een throw om zo weer je offensief op te bouwen. Rennen is veiliger dan dashen puur omdat je snel weer kan blocken maar het kost wel stamina.
Die back forward inputs is gewoon oefenen, ik heb er zelf ook last van omdat ik voornamelijk bewegingen gewend ben zoals kwart en halve cirkels en dergelijke.
Laatst bewerkt: 15 apr 2015