Algemeen [Algemeen] Ideëen voor competities

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 24 apr 2013.

1. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Ben zelf ook een voorstander van het zelf bepalen van de assists. Maakt het naar mij mening voor iedereen makkelijk en zoals eerder gezegd door iemand: Voor nieuwkomers kan het soms beslissend zijn als bepaalde assists uit staan om dan niet mee te rijden....
    Zo zie ik het tenminste...
    Kost veel tijd en als je dat niet heb, word het lastig om mee te rijden...

Laatst bewerkt: 16 apr 2015
    lawaai vindt dit leuk.
  2. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Persoonlijk vond ik de combinatie V8's en verplicht de racelijn uit ook wat teveel. Het was al een erg lastige auto voor mij en de racelijn uit maakte het niet veel makkelijker waardoor ik juist op meer dingen moest gaan letten dan alleen de auto op de baan houden.

Ik ben alleen wel van mening dat het bij de GT86 niet zo grote impact heeft. De auto's zijn wat bestuurbaarder en op een of andere manier zit ik hier met oefenen al snel goed met het rempunt.

Heb je het met de GT86's al geprobeerd om te rijden zonder racelijn Tender? Denk dat het echt goed te doen is.

3. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Zo, ik zal me ook ff gaan bemoeien met deze discussie, had dit helemaal niet in de gaten.... Mooi dat men deze discussie aanzwengelt en dat men blijft lobbyen zodat men Forza kan rijden op de gewenste manier. Ik veroordeel of beoordeel dat niet. Ik vind dat het leuk en competitief moet zijn voor de groep. Het moet mijns inziens niet per individuele deelnemer bekeken worden en dus overgelaten worden aan diegene die een competitie opzet/begeleidt. Ik vind het juist bij de V8 helemaal top, maar ik zou m ook liever uitzien bij het hotlappen (maar dat kan technisch niet …)….......

Zo zie je maar, ieder heeft zijn eigen voorkeur. Ik neem zelf als voorbeeld Kim-Jung-Il-II want ik ben niet zo’n voorstander van het poldermodel. De één wil dit en de ander wil dat en ondanks dat ik begrip heb voor ieders idee en mening, kan je het never nooit goed doen voor ieder individu.

Met het bovenstaande vind ik dat als je een competitie opzet dat je ook de regels mag bepalen, klaar. Je mag wat mij dan betreft aangeven welke assists aan/uit of bv view racelijn/remlijn aan mag/moet staan/ raceduur / heat etc etc. Als men dat niet leuk vindt of niet aankan kan men zelf de keuze maken om wel of niet mee te doen. Of misschien nog beter zelf een competitie opzetten. Het opzetten van een cup is niet exclusief voorbehouden aan deze of gene. Dus wie meldt zich aan voor de dinsdagavond, nu de V8 klaar is? En als men een competitie opzet die niet aan de verwachtingen van de deelnemers voldoen dan zal die competitie vanzelf “doodbloeden”. Klaar.
    Dus het is het geen verplichting om de racelijn nu voor altijd uit te laten. Dat bepaald diegene die een competitie opzet.

En dan nu, los van het bovenstaande, mijn visie op de racelijn:

Te hoge instap:
    Ik heb iom Loyall toch nog even gekeken of we de remlijn voor de AM/instap cup toch zouden aanzetten omdat we anders misschien te weinig deelnemers zouden krijgen, maar wat blijkt, we moeten waarschijnlijk kijken of de lobby al niet te vol wordt. Wij hebben sinds we Forza rijden niet zoveel nieuwe (en daadwerkelijk) mee rijdende “rookies” gehad. Top!

Ik ben ervan overtuigd dat de racelijn uit juist voor veel meer diversiteit heeft gezorgd en uiteindelijk een bredere middenmoot en top oplevert.

Kost teveel tijd:
    Ja nieuwe circuits leren kost tijd. Maar als het mij ook al lukt ((>40 werkweek,studie, vrouw +2 kids+ minnares)…. Bestaande circuits echter waar je de rempunten reeds uit andere competities kent, kosten heel veel minder tijd (dan is het verschuiven van het rempunt vaak een kwestie van een paar meter, maar grosso modo dus remmen bij hetzelfde boompje/bord of curb etc etc.). Ga nu maar eens met de GT86 rijden op een circuit uit de V8. Je zal binnen zeer korte tijd daar al exact je rempunten bepaald hebben.

Geen trucje:
    Oefenen zal lijden tot betere resultaten t.o.v. de mensen die niet of minder oefenen. Dus niet instappen en vooraan meerijden, maar iets meer rondjes rijden. Ja is misschien frustrerend in het begin dat men niet top rijdt, maar neem van mij aan je moet het echt een reële kans geven (en niet al je mening gevormd hebben bij de eerste race die je meedoet). Verschil zal er altijd zijn, werkcoureurs (zoals ik) en talentvolle coureurs. Maar wat krijg je als je de racelijn aanzet, een de persoon die goed aan mapping doet en dus exact weet bij welke veranderend kleurtje racelijn hij moet remmen en met welke ideale snelheid hij hierdoor door de bocht kan (en dat trucje dus iedere keer kan herhalen op elk circuit), stapt in, rijdt 3 rondes en doet vooraan mee.

Veiligheid:
    Ik ben wel van mening dat het wel veiliger is geworden omdat mensen op andere rem punten moeten letten dan op het virtuele lijntje op het asfalt waar het hele treintje voor je bovenop rijdt. (Hier heb je geen last van als je zelf vooraan rijdt).Volgens mij is er uiteindelijk in deV8 cup 1 racereport gemaakt waar ook consequenties aan verbonden waren en dat ging om afsnijden. Men verwachte problemen bij het aanremmen op Sebring of 2e bocht Bathurst…….niks. Men anticipeert beter want let op andere zaken. Kan dus ook naast de ideale lijn rijden en toch je rempunt zien. Ik heb zelf niet de brains van Einstein, maar zelfs ik heb nog capaciteit over om de auto onder controle te houden en rempunten en instuurpunten in de gaten te houden.
    Uiteindelijk zal je racesituaties beter kunnen beoordelen en er ook naar handelen omdat je niet gefocust bent op het lijntje en in paniek raakt/gokt als er een auto op rijdt. Je bent eerder gewent om andere stukken asfalt te gebruiken omdat je je rempunt op een andere manier bepaald.
    Tevens ben het met Flavour eens dat de racelijn echt virtueel is en niet de werkelijkheid (vooralsnog) benaderd. De rest zijn volgens mij wel opties die elke auto kan hebben.

Maar nogmaals wat mij betreft diegene die een competitie opzet mag bepalen hoe of wat en laat de marktwerking de rest doen en ik hoop dat iedereen binnenboort blijft!

loyallronin, pim_smeets, lawaai en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    #Season3 #soon

B Tender en Divimus vinden dit leuk.
  5. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905

Volledig mee eens, en de reden dat ik het hier aanzwengelde was puur om ieders kijk op het fenomeen te inventariseren (en mijn eigen kijk erop natuurlijk kenbaar te maken). Denk dat er best interessante punten zijn geraakt inmiddels. Flavours opmerking bijvoorbeeld, dat de remlijn de enige 'echt neppe' assist is, zit bijvoorbeeld best wel wat in, had ik nog niet bedacht. :thumbs:

asjemenou75, lawaai en Divimus vinden dit leuk.
  6. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37
    Nu al gespannen!!

A.K.A ReneNLNieuwvenn

7. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Season 3? Wat is deze? Een nieuwe dinsdag cup?

8. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Spannnond

asjemenou75 vindt dit leuk.
  9. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Pieke: dichter des vaderlands :thumbs:

10. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Niet de enige: Ik weet nog een nep hulpmiddel (wel praktisch): aanrijding uit met ghost. Bestaat ook niet in het echt. :)

asjemenou75 en f1freaky vinden dit leuk.
  11. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Laat maar , verkeerd begrepen

loyallronin vindt dit leuk.
  12. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Komt er een Project Cars PS4 event aan binnenkort?

13. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Competities zijn nu Xbox only (behalve als iemand dat voor PS4 opzet, weet niet of er animo is) maar een timetrial challenge zou elke versie door elkaar kunnen zijn.

B Tender vindt dit leuk.
  14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Op korte termijn (lees: zaterdag) start ik met het organiseren van een timetrial-challenge die inderdaad ook toegankelijk zal zijn voor PC-gebruikers en PS4-gebruikers. De opzet zal in grote lijnen gelijk zijn aan die van de Rivals Challenge die voor FM5 bestond. Iedereen krijgt twee weken de tijd om een zo snel mogelijke ronde te rijden (en posten) in een voorgeschreven auto-racebaan-combi. Na twee weken worden er punten verdeeld en een nieuwe timetrial gestart.

Ron76 vindt dit leuk.
  15. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Goed initiatief Tender, zo kunnen we (ik iig) rustig wennen aan de game zonder meteen in een lobby te rijden en daar brokken te maken.

16. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Precies wat ik ook dacht. Vind timetrials zelf een leuke en erg leerzame manier om aan auto's en banen te wennen.
    Ik heb al gemerkt dat ik in het hotlappen/kwalificeren in Project Cars m'n meerdere moet erkennen in veel van jullie, maar dat is des te meer reden om het te organiseren en zelf actief mee te doen. Er valt immers nog genoeg te leren! :)

De eerste edities zullen relatief simpele auto's/banen in de schijnwerpers staan, maar de moeilijkheidsgraad zal vanzelf wat hoger komen te liggen op termijn.

17. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik merk dat er in kwalificatie een groot verschil is tussen stuur en controller, meestal wel een seconde in het voordeel van het stuurtje. Misschien wel handig om ook duidelijk te maken welke tijden met stuur of controller gereden zijn? Kunnen de controller spelers in ieder geval proberen de snelste daarin te zijn als de stuurspelers buiten bereik zijn.

18. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Denk dat mensen met een stuurtje wel voordeel hebben als het gaat om de minder scherpe bochten maar ik twijfel of het voordeel over een hele ronde zo groot is dat het er onderscheid gemaakt moet worden tussen de twee groepen. Gisteren kwam ik in de lobby toen de kwalificatie begon op Brands Hatch met de Caterham. Terwijl ik de vrije training had gemist (30 min) mocht ik na 10-15 min kwalificatie wel vanaf pole beginnen.

19. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Dat is een momentopname. Ik sta ook wel eens bovenaan, maar dat is dan voornamelijk omdat anderen niet de volledige potentie eruit halen. Die potentie haalt iedereen wel als je ze twee weken de tijd geeft. Ik ben er trouwens van overtuigd dat sommige track/auto combinaties veel beter zijn voor stuur, het gebeurd vaak genoeg dat Flavour een seconde sneller rijdt dan de rest in practice.

Ik zeg niet dat je twee aparte competities moet doen ofzo, maar gewoon even vermelding of het met stuur of controller is gedaan is geen probleem toch?

20. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Gewoon een stuur of controller icoontje erbij plaatsen idd. Staat allemaal in het signup topic dus makkelijk te doen. :)

Deel Deze Pagina