[XOne] Mortal Kombat X

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 2 jun 2014.

1. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    MK9 story was ook langer, maar dat kwam vooral door al die filler-gevechten.

2. Sneltje

Sneltje It Pays to Play

Leuk Bevonden:
    4
    Inderdaad MK9 story was vele malen langer en in mijn inbeelding ook een stuk indrukwekkender.
    Sprak mij ook meer tot de verbeelding, ik had er meer mee. Ik vind veel van de karakters in MKX wel goed.
    Maar al die nieuwe karakters zijn ja hoe zeg ik dat netjes een beetje plat qua verhaal en inhoud.
    Grafische is het gewoon dik in orden gameplay ook goed hoewel "stage fatalities" iemand? Kom op geen enkele PIT variant serieus MK zonder PIT is geen MK.
    Ook de stages zijn er maar bitter weinig zal wel weer met DLC worden aangevuld.

Mogelijk ben ik wat te sceptisch.

Chop!!

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Op zich hebben karakters als Kung Jin en Dvorah net zoveel verhaal als een Reptile of Liu Kang vind ik.

Stage fatalities mis ik wel ja. Aantal stages is volgens mij niet minder dan andere delen maar weet ik niet zeker.

Story is wel een heel stuk minder in mijn beleving.

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind de MK9 story meer langdradiger dan gameplaywise langer dan die van MKX. Ik had bij MK9 vaker het gevoel dat het gerekt werd dan nu. Nu speel ik MK niet voor de Story, dus ik ben wel blij dat het wat sneller klaar is.

Ik mis absoluut de stagefatalities, dat is echt heel jammer. De brutalities zijn erg vet, moeilijk uit te voeren (sommige dan) en ik vind ze leuker dan stagefatalities. Vooral omdat ze in een keer tijdens een match kunnen worden toegepast, je tegenstander ziet het niet aankomen.

Qua karakters ben ik best ontevreden. Ik mis echt teveel hele toffe characters, het rooster is ook vrij karig ivm voorgaande MK games. Dat is wel jammer.

Afgezien daarvan vind ik de game op gebied van gameplay/graphics en content wel weer erg vet. Toch maakte MK9 op mij meer indruk dan MKX. Misschien ook omdat MK9 echt een langverwacht deel was die de serie weer op de kaart zette. MKX is een vervolg daarop, maar is in essentie niet beter dan de voorganger. Vind ik wel een gemiste kans, hoe vet de game ook mag zijn.

5. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Er zitten Stage Brutalities in MKX.

Ik vind X echt in elk opzicht beter dan 9.

6. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355

Bedoel eigenlijk iets zoals de echte arcade kast knoppen layout. Dus zoals de lay-out van de fightstick van 2011:

Kan er eentje kopen voor een nette prijs, maar kom er net achter dat deze niet compatible met de Xbox one. Kortom ook geen optie dus.
    Net ontdekt dat mijn oude vertrouwde gamepad dat ook niet meer is,... :mad:,... wel balen, want moet dus nu echt iets kopen, maar beetje zoekende. Lees bijvoorbeeld heel verschillende verhalen over de gamepad van PDP die jij laat zien. En als ik echt een fightstick aanschaf zou ik toch liever de 'juiste' lay-out willen hebben. Las ook ergens dat er geruchten zijn dat ze alsnog met een nieuwe MK fightstick komen, maar kan het me eigenlijk niet voorstellen dat dat nu, na de release van het spel, nog gaat gebeuren.

Hier de gamepad die ik dus nog had liggen:

Snap overigens ook niet hoe sommige zo goed zijn met de normale controller. Krijg het niet voor elkaar om heel snel verschillende knoppen in te drukken met mijn duim. Als ik de knoppen met mijn vingers bedien dan mis ik weer de RB,... enfin. Altijd een goede reden om weer te kunnen/mogen shoppen. ;)

[edit]

Nou kom eigenlijk op twee opties uit,.. die van Madcatz:
    http://www.razerzone.com/gaming-controllers/razer-atrox-xbox-one

En degene van Razer:
    http://www.razerzone.com/gaming-controllers/razer-atrox-xbox-one

Volgens mij zit er maar weinig verschil tussen beide op de plaatsing van de "select-buttons" na. Of iemand bekend met één van beide en een tip/voorkeur!???

ps. @LocKuM : Bedankt voor je bijdrage, mede door jou toch uitgekomen bij een 'echte' fightstick. Nu nog even kiezen tussen de twee. :)

[edit2]

Net toch maar voor de Razer gegaan en dus gekocht. Vond de positie van de 'select' knoppen minder, maar die kan je locken, daarnaast rubber aan de onderkant en mensen hebben (ervaringen op internet) meer last van piepen/kraken bij de Madcatz. Kortom weer zo blij als een kind,... nu nog een hele hoop oefenen.

Laatst bewerkt: 16 apr 2015
  7. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Vind het rooster trouwens verre van karig, 26 karakters? Dat is toch zat voor een fighter? Zeker met 3 variaties per karakter.
    Daarbij vind ik de meeste nieuwe echt tof, D'Vorah, Fera/Torr, Erron Black, Takeda, Kung Jin, Cassie Cage.... Misschien alleen Jaqui wat minder, maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk.

edit: Vind het aantal iig een stuk beter dan die van Armageddon toen, dat ging helemaal nergens meer over en de helft van die karakters was nagenoeg een kloon van een ander karakter, allemaal opvulling...

8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Moet nog spelen met Cassie en Jacqui, maar andere nieuwe characters zijn wel heel anders in speelstijl dan de bekende cast.

Zelf kan ik het beste met Kung Jin overweg al vind ik het character zelf wat saai.

Gisteren online geprobeerd. 3 potjes waarvan 2 met Kung Jin tegen 1 speler en gewonnen.

9. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Story spoiler :

Kung Jin saai? Enige karakter ooit die uit de kast komt in een fighter haha ;)

Bidle vindt dit leuk.
  10. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355

Sommige dingen zijn idd jammer, zo hebben ze toch aardig wat special moves veranderd,.... Dit weekend er maar weer eens voor gaan zitten, hopelijk met een nieuwe stick. :)

Vind het ook jammer dat er toch minder aandacht is besteed aan de kleding ed. Zou toch leuk zijn geweest als er meerdere outfits waren. Scorpion heeft er bijvoorbeeld maar twee,......maar wellicht komt dit nog.

Laatst bewerkt: 16 apr 2015
  11. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Kleding moet je unlocken in de Krypt he..
    Meeste hebben wel 4 outfits..
    Kan je zien bij Extra.

12. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355

Ik weet het en sommige in story-mode, maar heb het meeste al unlocked, maar Scorpion dus maar echt twee extra outfits,..... of ik doe iets helemaal fout. :)

Dus twee extra,... één in de Krypt en één tijdens story-mode.
    http://www.gosunoob.com/mortal-kombat-x/mkx-alternate-costumes-guide/

13. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Er zijn ook outfits die je alleen maar vrij kunt spelen met de mobile game... Volgens mij zit daar ook nog een Scorpion outfit bij.

Bidle vindt dit leuk.
  14. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Wanneer komt die app voor Android?

15. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355

Dat zou wel cool zijn. Heb op de App nu net na de update de laatste toren verslagen. Daarnaast diverse kaarten in de hogere levels (+35) en helemaal vol qua upgrades. Nog geen outfits, maar kan nog komen natuurlijk. Wel Johny Cage Mimic gehad en diverse emblems, icons, ed.

@BigSyke Geen idee,... kwam wel deze link tegen voor je: http://www.idigitaltimes.com/mortal...s-version-live-when-will-fighting-game-430973

16. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Net de story uit gespeeld gisteren maar heb wat gemist dan.

Wel zelf wat vragen nog:
    Waarom is Kotal eerst eervol en wil hij dood of Earth realm dienen en verraad hij ze daarna?

Ook wil hij Mileena als rechterhand maar laat haar daarna vermoorden.

Hoe is de amulet gestolen door Mileena?

Verder vind ik het ongeloofwaardig dat Ermac met gemak Jax zijn armen eraf rukt maar Jacqui niet aan kan.

Zelfde geldt voor Sindel. Die was veel sterker in het verhaal van MK9.

De game zelf is super maar het verhaal laat wat te wensen over.

Verder nog een vraag: wat heb je aan Xp en faction Xp? Ik snap dat je levelt maar wat zijn de beloningen? En wat krijg je als jouw faction het goed doet?

Sneltje vindt dit leuk.
  17. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Yep.

Raiden says, “Self-loathing has always been an unfortunate part of your make-up.” Later, after the thunder god tries to get Kung Jin to follow in his ancestors’ footsteps and become a warrior monk, Kung Jin says, “I can’t... They won’t accept...” Raiden—who knows what the young mortal’s talking about because, well, he’s a god—replies by saying, “They care about only what is in your heart; not whom your heart desires.”

Subtiel, maar effectief. :p

18. Sneltje

Sneltje It Pays to Play

Leuk Bevonden:
    4
    Hier voor moet je volgens mijn de Mortal Kombat X DC comics boek gaan aanschaven deze zal 12 nummer bevatten.
    Maar ja waar kan je die hier in Nederland krijgen moet je weer een comic speciaal zaak die hem heeft of wil gaan bestellen voor je.

Chop!!

19. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ah dat kreeg ik wel mee. Niet die link gelegd alleen. Kan natuurlijk ook zijn buiten the order.

In MK Legacy is Liu Kang niet meer welkom omdat hij kiest voor een leven met een partner.

20. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Soms is die ene seconde delay online echt irritant. Ik weet zeker dat ik blok maar toch hit scorpion me met z'n speer

Deel Deze Pagina