Dit zijn minimaal de combos die nodig zijn om Cassie "goed" te kunnen spelen, helaas is Cassie 1 van de characters die Run absoluut nodig heeft in alle combos, zowel in het midden van de stage of in de hoek.
Je moet de b12 vroeg inzetten na de run, maakt het opvangen makkelijker. Een andere manier die ikzelf veel prettiger vind is deze:
b12 xx db2(flip), run, 1, b12 xx bd3(nutcracker) De Run kan al behoorlijk vroeg worden ingezet na de flip.
De 1 na de run is sneller en makkelijker te timen, de b12 daarna is ook dan makkelijker te timen.
Een andere tip, wanneer je b12 doet moet je erna terug naar NEUTRAAL gaan dus niet back houden ingedrukt, hierdoor komt namelijk de bd2 er niet uit.
Input is dan b12(loslaten naar neutraal even) xx bd3. Dit is met alle strings in deze game wanneer je een special aanval uit zo'n string wilt doen, je kan niet de eerste richting van de special alvast inhouden.
Ander voorbeeld is Sub-Zero zijn b12 xx bf4, je kan niet back ingedrukt blijven houden tijdens de string en daarna forward+4 doen, je moet de volledige special input helemaal invoeren in een vloeiende beweging.
Je moet echt combos hebben in MKX, zelfs al doen ze niet de meeste schade, als de tegenstander ziet dat je niet z'n onveilige shit kan afstraffen blijven ze het maar doen.
Combos in MKX zijn relatief makkelijk vergeleken met andere vechtgames, de toevoeging van de Run heeft de speler meer opties gegeven, daarentegen is de moeilijkheidsgraad ook een beetje omhoog geschroefd. Als je veel run gebruikt wordt het werkelijk waar 2e natuur.
Een kleine waarschuwing, Run combos online zijn erg moeilijk. Waar ik in training ze zonder enige moeite raak, online mis ik bijna 50%... De timing is compleet anders en je moet alles echt heel vroeg inzetten. Cassie haar combos zijn sowieso intensief in het run gebruik, zelfs de "makkelijke".
Laatst bewerkt: 27 apr 2015
UpInSmoke0611 vindt dit leuk.