[XOne] Mortal Kombat X

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 2 jun 2014.

  1. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Soul Calibur IV was echt een hele goede topgame inderdaad. MK vs DC met een grote boog omheen gelopen, die 3D MK games konden mij echt niet bekoren.
    SFIV kwam in 2008 uit dus alweer zo'n 7 jaar. Soul Calibur V was ook een erg goede game...kwa gameplay, maar er werden veel characters vervangen of geschrapt tot het groot ongenoegen van velen en bijna geen single player content|:-

    MKX is een stuk beter dan MK9.
     
  2. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    Gisteren snel wat ranked matches kunnen doen (connecties zijn daar inderdaad ruk) en een eerste quitality geforceerd:thumbs:
    Wel lachen, had eindelijk een combo die ik wel goed connect en meneer peerde hem meteen....

    Leuk dat ze dit ingebouwd hebben als straf richting quitters. Krijgen ze er achteraf ook nog een video van toegemaild?:lol:
     
  3. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355

    Ze zouden eigenlijk quiters ook tijdelijk een ban moeten geven van een 20min of iets dergelijks.
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat als de connectie voor hem echt gewoon ruk was? En hij daarom quitte. Dat heb ik ook gedaan. Stotterde, frame voor frame ging het. Gequit hoor
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Die intro haha.

     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Nieuwe patch voor MKX :) Ik kan eindelijk verder in de krypt :p!
     
    BigSyke vindt dit leuk.
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wel fijn dat ze wel moeite doen om snel te patchen bij problemen.

    Geldt dit ook voor XBO? Vroeger op 360 kostte iedere patch een uitgever 40.000 dollar aan MS om de patch uit te mogen brengen op live.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Kost geen geld meer. Maar moet wel altijd door certificatie.
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja dat scheelt bizar veel. Daardoor kunnen indies nu ook eindelijk aangeboden worden op de consoles. Kost op beiden niet meer belachelijk veel te patchen en dat is alleen maar goed voor de consument.
     
  10. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Iemand die Netotigr oid gezien op de PS4? Nr 1 ranked speler van de wereld.

    Lachwekkend cheap 95% van de tijd projectiles schieten en toch kan niemand m verslaan omdat ie zo'n boutconnectie heeft. :D
     
  11. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik ben even in training gegaan en heb de Jacqui full auto variatie gepakt en de move opgenomen en afgespeeld, om te kijken wat ik ertegen kon doen. Deze move is echt heel frustrerend om tegen te vechten om meerdere reden:
    - Het raakt 3 x dus een armoured aanval werkt niet omdat die maar 1 hit absorbeert
    - Stages zijn erg groot dus veel ruimte om weg te rennen
    - Startup is snel en je kan dus te laat zijn met bukken(door te bukken zonder blok ontwijk je de kogels)
    -Je kan NIET springen doordat zemeerdere keren schiet en er dus opvalt
    -Wanneer je bukt+block inhoudt mag je niet meer loslaten wantdan wordt je alsnog gepakt, moet alle 3 de shoten bloken. Wanneer je blok heb ingehouden moet je de chip damage nemen.
    -Je kan naar voren rennen na de 3 schoten te hebben geblokt en weer bukken...alleen ze kan ook de enhanced versie doen en dan doet ze een raket die je niet kan bukken maar moet blokken. Dus je kan erin rennen als je niet oplet.
    - Offline is het al mega frustrerend, online zou het dus helemaal een hel zijn.

    Toevallig heb ik Tom Brady in dezelfde situatie gezien en hij liet ook het antwoord zien ertegen met Sub-Zero. Als je input shortcut aanzet dan kan je vanuit een bukkende positie alsnog bf aanvallen invoeren. Sub-Zero zijn slide is snel en gaat erg ver en gaat nagenoeg onder bijna elk projectiel door. Dus bukken en dan de slide doen, dit verslaat ook de raket aan het einde omdat je al bij haar bent voordat die eruit is. Reptile zal het waarschijnlijk ook zo kunnen doen.

    Univiverseel antwoord lijkt mij rennen na de 3 schoten en dan bukken, vaak ben je dan al in de buurt en kan je d+4 of d+3 doen en sla je haar eruit. D+4 en D+4 geven ook veel voordeel op hit en daarna kan je jouw eigen offensief beginnen. Moet wel zeggen dat dit makkelijker klinkt dan het is... Als je te laat begint met rennen dan kom je niet ver, te vroeg en dan wordt je geraakt door haar laatste schot.

    Ongetwijfeld zal elk character hier wel iets tegen kunnen doen, sommigen makkelijker dan anderen, maar kan erbij dat deze tactiek echt hersenloos is en voornamelijk goed werkt online door de grote vertraging en omdat velen niet de kennis hebben om er iets tegen te doen.

    Werkelijk waar lijkt het zo dat je een keer zo goed moet zijn dan de tegenstander om zijn hersenloze tactieken te kunnen verslaan, dit gaat helaas op voor veel vechtgames.
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2015
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ligt denk ik aan karakter. Scorpion, Takeda, Quan Chi en Mileena teleport doen. Kano airbal.
    Teleport met verschillende variaties van karakters.

    Zelf projectile spammen als je karakter snel genoeg is.
     
  13. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    De startup voor haar schoten zijn 13 frames, daar is onmogelijk om op te reageren, fullscreen komen er nog extra frames bij voor de afstand die de kogels moeten afleggen maar zelfs dan is er bijna niet op te reageren. Je moet eigenlijk al preventief bukken. Een teleport op reactie doen is gewoonweg niet mogelijk. Oftewel een teleport moet een read zijn, en laten die teleports niet veilig zijn op blok, de meeste, en kwa startup zijn ze ook niet de snelste aanvallen. Als je springt en ze doet haar schoten kan je inderdaad ook in de lucht op reactie een teleport doen, als je character dit kan.

    Projectielen terug doen is minder risicovol maar ik zou dan alsnog echt momenten uitkiezen dat ze vast zit in een bepaalde animatie of iets dergelijks. Dus wanneer ze naar achteren springt, nadat ze de eerste volley van haar shoten heeft gelost heeft ze wat recovery frames waar ze niets kan doen etc Sub-Zero en Ermac hun projectielen zorgen voor een stun state waaruit je een combo kan halen, dus het ruilen van projectielen met haar kan inderdaad in het voordeel zijn op zulke momenten.

    Ben Street Fighter erg gewend en schuw al snel weg van hele onveilige opties, in MKX moet eigenlijk iedereen wel risico's nemen, dus inderdaad je kan wel teleports en dergelijke eruit gooien op momenten dat je denkt dat Jacqui haar schoten lost.

    Dikke lap tekst alweer maar ik vind dit soort gesprekjes altijd wel leuk, hoewel waarschijnlijk niet iiedereen er zin in heeft:x
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2015
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Klopt helemaal wat je zegt. Bij zoveel spammen kun je beter gokken en dan een onveilige teleport doen. Als je haar raakt dan afstraffen met dikke combo's van dichtbij en niet teveel afstand creëren.

    Blijft lastig maar niet onmogelijk.

     
    LocKuM vindt dit leuk.
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Online ranked match. Tegenstander is nieuw in MKX en speel niet op mijn best maar wel een Brutality

     
    LocKuM vindt dit leuk.
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Zou iemand mij een tower challenge op de XO kunnen sturen :)?
     
  17. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Als je dichterbij komt dan schiet ie op de grond ipv rechtdoor waardoor je crouchend alsnog de lul bent. En hij kan ook nog wat basic combo's voor als je echt dichtbij bent.
    Ik zou 10 van de 10 potjes van m verliezen schat ik zo in. :+
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Gisteren kwam ik een zelfde spelers tegen. 1 ronde gewonnen en 2 verloren. Het scheelde heel weinig.

    Was arrogant en wilde hem met een mooie brutality afmaken om hier te kunne posten
     
  19. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Bij Jacqui is het toch de bedoeling dat je bukt onder de projectiles? De special versie met de rockets moet je wel blocken.
     
  20. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    zal het van het weekend even doen!
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina