Ik ben even in training gegaan en heb de Jacqui full auto variatie gepakt en de move opgenomen en afgespeeld, om te kijken wat ik ertegen kon doen. Deze move is echt heel frustrerend om tegen te vechten om meerdere reden:
- Het raakt 3 x dus een armoured aanval werkt niet omdat die maar 1 hit absorbeert
- Stages zijn erg groot dus veel ruimte om weg te rennen
- Startup is snel en je kan dus te laat zijn met bukken(door te bukken zonder blok ontwijk je de kogels)
-Je kan NIET springen doordat zemeerdere keren schiet en er dus opvalt
-Wanneer je bukt+block inhoudt mag je niet meer loslaten wantdan wordt je alsnog gepakt, moet alle 3 de shoten bloken. Wanneer je blok heb ingehouden moet je de chip damage nemen.
-Je kan naar voren rennen na de 3 schoten te hebben geblokt en weer bukken...alleen ze kan ook de enhanced versie doen en dan doet ze een raket die je niet kan bukken maar moet blokken. Dus je kan erin rennen als je niet oplet.
- Offline is het al mega frustrerend, online zou het dus helemaal een hel zijn.
Toevallig heb ik Tom Brady in dezelfde situatie gezien en hij liet ook het antwoord zien ertegen met Sub-Zero. Als je input shortcut aanzet dan kan je vanuit een bukkende positie alsnog bf aanvallen invoeren. Sub-Zero zijn slide is snel en gaat erg ver en gaat nagenoeg onder bijna elk projectiel door. Dus bukken en dan de slide doen, dit verslaat ook de raket aan het einde omdat je al bij haar bent voordat die eruit is. Reptile zal het waarschijnlijk ook zo kunnen doen.
Univiverseel antwoord lijkt mij rennen na de 3 schoten en dan bukken, vaak ben je dan al in de buurt en kan je d+4 of d+3 doen en sla je haar eruit. D+4 en D+4 geven ook veel voordeel op hit en daarna kan je jouw eigen offensief beginnen. Moet wel zeggen dat dit makkelijker klinkt dan het is... Als je te laat begint met rennen dan kom je niet ver, te vroeg en dan wordt je geraakt door haar laatste schot.
Ongetwijfeld zal elk character hier wel iets tegen kunnen doen, sommigen makkelijker dan anderen, maar kan erbij dat deze tactiek echt hersenloos is en voornamelijk goed werkt online door de grote vertraging en omdat velen niet de kennis hebben om er iets tegen te doen.
Werkelijk waar lijkt het zo dat je een keer zo goed moet zijn dan de tegenstander om zijn hersenloze tactieken te kunnen verslaan, dit gaat helaas op voor veel vechtgames.
Laatst bewerkt: 30 apr 2015