Waren erg leuke heats voor deze race.
Kwalifikatie: waarschijnlijk iets te veel op safe gereden omdat ik zeker wilde weten dat mijn rondje clean bleef om te voorkomen dat ik ergens achteraan zou starten.
Plek twee was eigenlijk ongunstig ivm met de eerst bocht naar rechts en de te verwachten keuze van Flavour voor de rechter kant.
Heat 1:
Tweede plek in de Quali zorgde wel voor een ongunstige plek op links voor het aansnijden van de 1e bocht, in heat 1
Gelijk al in de 1e ronde in bocht 1 een positie teruggevallen vanwege de positie op links en voorzichtig zijn om geen schade te rijden met een aanrijding.
Daarna voorzichtig weer tempo opgepakt.
Zag Beltoon spinnen in het verloop van de race en plek twee was veilig gesteld.
De lag-momenten met vertragingen baarden mij wel zorgen, Ik had geen zin in een DNF door een LAG-moment met flinke schade:
Veilig naar een 2e plek gereden. Ik zag dat mijn race-tempo voldoende was voor een podium.
Heat 2:
Vanwege mijn trage reactietijd door mijn (omroepMAX- tv) leeftijd de rollende start verprutst
.
Ik was gewoon te traag met op het gas te gaan. (Ik weet nog dat B Tender met de FM4 V8&NASCAR combi-cup nog "boos"op mij werd omdat hij bij een rollende herstart dacht dat ik bewust hem ophield. Het was gewoon 50+ LAG
)
Ik verloor in bocht 1 meteen wat plekken.
Wilde daarna in bocht 2 een inhaalmove maken maar verremde mij (eigen domme schuld) en schoot door zonder schade.
Ik moest wel ff in zijn achteruit om achteraan het veld in de achtervolging te gaan.
Toen was het plan om safe zonder schade te rijden in de prullenbak gegooid.
Dit resulteerde in een zeer spannende inhaalrace voor mij.
Nam meer risico en het vreemde was dat ik veel lekkerder mijn rondjes reed.
In ronde 15 bij de laatste bocht in de hairpin verremde Beltoon zich als eerste en reed tegen de achterkant van ColdZero aan en kreeg daardoor een vertraging die ik ook niet meer kon aanremmen, waardoor ik op mijn beurt tegen de achterzijde van Beltoon aanreed. Coldzero werd daar de dupe van.
Heat 3:
Deze keer ging de start redelijk en kon ik naar plek 2 rijden in de 1e ronde, maar ik bracht mij zelf in de problemen door in de tweede ronde in bocht twee te verremen waardoor de achtervolgers weer dicht konden naderen.
Flavour verremde zich en reed achterop, kan gebeuren
race-incident, Ik had echter niet door dat ik flinke schade had. Ik zag op mijn scherm niet dat ik schade had opgelopen.
Ik reed daarom door en kreeg toen door dat ik toch schade had omdat ik op de rechte stukken voorbij werd gereden.
Ik had dus meteen moeten pitten net als Flavour.
Mijn pitstop kwam eigelijk 1 ronde te laat toen ik het besefte.
Wat wel weer tot resultaat had dat ik een zeer spannende inhaalrace moest rijden in heat 3.
De tussenafstand was echter al te groot met Falvour, om nog een bedreiging te kunnen zijn.
Zeker de eindfase van deze heat was erg spannend. Ik heb met het mes tussen mijn tanden gereden.
Kwam net tekort.
Afgezien van mijn eigen fout om niet gelijk te pitten was dit een van mijn beste heat die ik gereden heb (Net als B Tender in zijn Gouden Eeuw)
Samenvattend:
Achteraf DIK tevreden, want ik had veel punten kunnen verliezen onder normale omstandigheden door mijn eigen fouten.
Nu heb ik in het klassement toch aan schadebeperking kunnen doen.
Toprace, achteraf gezien.
Klik om te vergroten...