FM5 [Finished] Toyota GT86 [AM] [Zondag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 29 mrt 2015.

1. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    De eerste was volgens mij van heat 1. Volgens mij raakte ik in heat 2 redelijk snel mijn koppositie kwijt. Ziet er leuk uit iig.

2. generationq87

generationq87 Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Zondag kan ik er helaas niet bij zijn. Zit dan in de zon in spanje ;)

3. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Klinkt erg vervelend ! :+

4. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Nou ik hoop niet dat B Tender of NOvaCaine weer een gruwelijk scherpe tijd gaan neerzetten.
    Voorlopig is dit mijn tijd zonder dat ik mijn zijspiegels eraf reed of mijn paintjob eraf schuur!!:D:D
    Ik rij op heelhouden omdat de schade tijdens de race aanstaat.

NovaCaine vindt dit leuk.
  5. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Schade is onontkoombaar bij deze race... Heb zelf nog niet zoveel rondjes gereden maar zit volgens mij een halve seconde achter de tijd die jij hebt neergezet. Wel een leuk circuit maar ik vraag me af hoe het met clean laps zit. In bocht 1 kan je namelijk wel echt veel afsnijden, dat scheelt je minstens een halve seconde... Wordt hier nog op gelet? Dacht dat ik afgelopen zondag iets hoorde van 'geen tracklimits'... In die 1e bocht staan volgens mij alleen pionnen dus als die weg zijn gereden is het misschien wel lastig om te zien. Maar zoals ik al zei, ik heb het circuit nog niet zo vaak gereden dus misschien heb ik het niet goed gezien.

6. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik zal ff kijken ik ging ervan uit dat als het rondje clean was dat dat de tracklimit was.
    Ik zal ff overleggen met asjemenou75.
    Goeie opmerking.:thumbs:

7. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Heb net nog even gekeken en het valt eigenlijk wel mee. De muur loopt verder door dan ik me kon herinneren. Ben benieuwd of iemand met beide spiegels de finish haalt :lol:

8. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Geen track limits, scheelt niet zoveel in tijd en het is per ronde en situatie moeilijk te beoordelen wat wel clean was tijdens de race, omdat de game veel als clean rekent op deze track.
    Morg3n ochtend de rijdersbriefing in post op forum.

9. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Thuglife!

10. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Kleine kans dat ik er morgen bij ben.

11. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Even een vraagje voor de mensen die met controller rijden. Gebruiken jullie normal of simulation steering? Probeerde laatst even met simulation steering te rijden en ik verbeterde wel redelijk snel mijn beste tijd op Long Beach maar ben nog nooit zo vaak uit de bocht gevlogen... Als ik de bocht uit kom en een beetje tegenstuur wordt ik dan tegen de muur gelanceerd...

Denk dat het met simulation steering wel sneller kan maar dat de risico's een ook gelijk een stuk groter zijn...

12. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    [​IMG] [​IMG][​IMG]

Voor de nieuwkomers:
    Op a.s. zondag 19.45 uur joinen lobby.
    20.00 uur is de kwalificatie.

Laatst bewerkt: 2 mei 2015
  13. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Altijd simsteering.

14. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Ik gebruik normal steering, ik merk dat ik met sim steering ook sneller kan rijden en het naar mijn gevoel wat vloeiender gaat. Het probleem bij mij is alleen, als ik simsteering kan ik geen 2 rondjes rijden zonder de muur in te gaan :+

Laatst bewerkt: 2 mei 2015
  15. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Op de 360 altijd simulatie sturen en op de xbone gewisseld naar normaal omdat het pookje voor mijn gevoel een stuk lichter is en je moeilijker kan corrigeren.

16. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Waren leuke races vandaag! Na 3 weken niet in de Toyota gereden te hebben heb ik, voordat de lobby open ging, snel 10 rondjes gereden en zat toen op een 58.6. Zat op dat moment op een halve seconde van Loyall z'n leaderboard tijd dus ik moest ergens tijd winnen. Tijdens de oefenrondjes in de lobby zelf begon ik wat te experimenteren en merkte ik dat ik met een lichte drift (kort de handrem erop!) in de laatste hairpin bocht 3 tiende kon winnen op een rondje. Als resultaat tijdens het oefenen, in de kwalificatie en in alle 3 de heats een 58.3 kunnen rijden. Heat 1 en 2 vanaf pole gestart en tot lap 11 gewacht met pitten om zoveel mogelijk ruimte te behouden. Was erg leuk en spannend dat de baan zo kort was waardoor je in de slotfase elk rondje wel traffic had. Zo bleef het voorin in ieder geval spannend. Heat 3 ergens in het midden gestart. In de openingsfase met koude banden en blokkerende remmen op Loyall geklapt (sorry :)). Redelijk wat schade maar nauwelijks tijdverlies voor ons beide. Snel gepit wat aan de ene kant zorgde voor wat ruimte maar aan de andere kant voor gemis van een slipstream zorgde. Na iedereen z'n pit in lap 11 kwam ik op P3 uit achter Novacaine. In de slotfase kon ik nog net wat vooruitgang boeken om P1 af te pakken.

Conclusie, bewijst dat het echt een lekkere auto/tune is als je na 3 weken gelijk weer mee kan doen! :)

Beltoni vindt dit leuk.
  17. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Zeker leuke races. Had best wat problemen op dit circuit maar kon goed meekomen. Heat 1 begon lekker, kon gelijk de 2e plek overnemen van Loyal en kon aan het begin redelijk meekomen met Flavour. Helaas stond ik na een paar rondes verkeerd om en viel ik terug van plek 2 naar 7. Hard gevochten om uiteindelijk op plek 4 te komen. Heat 2 ging ook wel aardig, net zoals bij alle drie de races een leuk gevecht met Coldzero. In ronde 15 werd ik gesandwiched tussen Coldzero en Loyall waardoor ik met wat plekken verloor en met wat schade de race af moest maken. Divimus kwam dichtbij doordat ik op de rechte stukken mijn snelheid een stuk lager lag, gelukkig kon ik hem achter me houden. Heat 3 begonnen van pole en dat ging best lekker. De race duurde helaas 2 rondjes te lang want toen gingen Flavour en Loyal me nog voorbij.

18. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Waren erg leuke heats voor deze race.

Kwalifikatie: waarschijnlijk iets te veel op safe gereden omdat ik zeker wilde weten dat mijn rondje clean bleef om te voorkomen dat ik ergens achteraan zou starten.
    Plek twee was eigenlijk ongunstig ivm met de eerst bocht naar rechts en de te verwachten keuze van Flavour voor de rechter kant.

Heat 1:
    Tweede plek in de Quali zorgde wel voor een ongunstige plek op links voor het aansnijden van de 1e bocht, in heat 1
    Gelijk al in de 1e ronde in bocht 1 een positie teruggevallen vanwege de positie op links en voorzichtig zijn om geen schade te rijden met een aanrijding.
    Daarna voorzichtig weer tempo opgepakt.
    Zag Beltoon spinnen in het verloop van de race en plek twee was veilig gesteld.
    De lag-momenten met vertragingen baarden mij wel zorgen, Ik had geen zin in een DNF door een LAG-moment met flinke schade:
    Veilig naar een 2e plek gereden. Ik zag dat mijn race-tempo voldoende was voor een podium.

Heat 2:
    Vanwege mijn trage reactietijd door mijn (omroepMAX- tv) leeftijd de rollende start verprutst :+.
    Ik was gewoon te traag met op het gas te gaan. (Ik weet nog dat B Tender met de FM4 V8&NASCAR combi-cup nog "boos"op mij werd omdat hij bij een rollende herstart dacht dat ik bewust hem ophield. Het was gewoon 50+ LAG :+)
    Ik verloor in bocht 1 meteen wat plekken.
    Wilde daarna in bocht 2 een inhaalmove maken maar verremde mij (eigen domme schuld) en schoot door zonder schade.
    Ik moest wel ff in zijn achteruit om achteraan het veld in de achtervolging te gaan.
    Toen was het plan om safe zonder schade te rijden in de prullenbak gegooid.
    Dit resulteerde in een zeer spannende inhaalrace voor mij.
    Nam meer risico en het vreemde was dat ik veel lekkerder mijn rondjes reed.
    In ronde 15 bij de laatste bocht in de hairpin verremde Beltoon zich als eerste en reed tegen de achterkant van ColdZero aan en kreeg daardoor een vertraging die ik ook niet meer kon aanremmen, waardoor ik op mijn beurt tegen de achterzijde van Beltoon aanreed. Coldzero werd daar de dupe van.

Heat 3:
    Deze keer ging de start redelijk en kon ik naar plek 2 rijden in de 1e ronde, maar ik bracht mij zelf in de problemen door in de tweede ronde in bocht twee te verremen waardoor de achtervolgers weer dicht konden naderen.
    Flavour verremde zich en reed achterop, kan gebeuren :cool: race-incident, Ik had echter niet door dat ik flinke schade had. Ik zag op mijn scherm niet dat ik schade had opgelopen.
    Ik reed daarom door en kreeg toen door dat ik toch schade had omdat ik op de rechte stukken voorbij werd gereden.
    Ik had dus meteen moeten pitten net als Flavour.
    Mijn pitstop kwam eigelijk 1 ronde te laat toen ik het besefte.
    Wat wel weer tot resultaat had dat ik een zeer spannende inhaalrace moest rijden in heat 3.
    De tussenafstand was echter al te groot met Falvour, om nog een bedreiging te kunnen zijn.
    Zeker de eindfase van deze heat was erg spannend. Ik heb met het mes tussen mijn tanden gereden.
    Kwam net tekort.
    Afgezien van mijn eigen fout om niet gelijk te pitten was dit een van mijn beste heat die ik gereden heb (Net als B Tender in zijn Gouden Eeuw)

Samenvattend:
    Achteraf DIK tevreden, want ik had veel punten kunnen verliezen onder normale omstandigheden door mijn eigen fouten.
    Nu heb ik in het klassement toch aan schadebeperking kunnen doen.
    Toprace, achteraf gezien.:thumbs::thumbs::thumbs:

Laatst bewerkt: 4 mei 2015
  19. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
  20. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Was een beetje een ongelukkig situatie in race 2 ronde 15. Had al rondes lang een leuk gevecht met Coldzero maar jij was gewoon sneller en zat vast achter ons. Als er tussen ons iets meer ruimte was er niets aan de hand geweest toen ik me had verremd en Cold een tikje gaf. Omdat ik echter in een keer veel vaart verloor werd ik gelanceerd nadat jij achter op mij knalde. Vervolgens tikte ik op Coldzero waardoor wij allebei in de muur belandde. Hoeveelste was Coldzero eigenlijk geworden in race 2? Hij was wel voor mij gefinished toch?

Bij races op dit circuit ontkom je er bijna niet aan. Bij elke bocht zit het veld dicht op elkaar en je hebt simpelweg bijna geen ruimte om iemand te ontwijken als het fout gaat.

edit: Zie nu dat Coldzero achter mij was gefinished, dacht dat hij iets sneller weg was dan ik. Volgens mij hadden we allebei wel wat schade opgelopen...

Deel Deze Pagina