Impressie voor de Thrustmaster TX stuurwielgebruikers.
Bij mij valt regelmatig de FFB uit na een pitbox bezoek of ingame veranderen van instellingen van het stuurwiel in de menu's.
Normaal gesproken kan je dit herstellen door de XBOX knop op het stuurbehuizing in te drukken zodat je naar de desktop van de console wordt gestuurd.
Daarna hervat je het spel weer door de menutegel van Project Cars aan te klikken. Meestal is dan de FFB weer terug.
Lukt dit niet dan ff de USB kabel eruit en er weer in. Nadeel is dan wel dat je het stuurwiel moet Calibreren in het stuurwiel-menu door op de X knop te drukken en het menuutje te volgen. Ook voor de zekerheid de pedalen calibreren in hetzelfde menu.
Soms gebeurt het ook dat nadat je klaar bent met spelen op de console dat je uren later of de volgende dag weer Project Cars wil spelen er geen FFB is, of dat je last hebt van framedrops
Doe dan een harde reset van je console door de stroom eraf te halen en daarna weer aan te lsuiten op het lichtnet, zoals ik hierboven heb omschreven.
Verder heb ik nog geen perfecte setting-instelling kunnen vinden die voor de langzame auto's en de snellere auto's perfect werkt.
Het blijft altijd een compromis.
In de regel kan je het beste jouw stuurwiel als eerste instellen naar persoonlijke voorkeur met een snelle nerveuze formule C of een GT auto en dan daarna de settings licht bij te stellen voor b.v een CLIO of een Ford RS. Je gaat dan onvermijdelijk iets minder sturen met de snelle GT of formule
auto's maar je kan dan toch nog een beetje vooruit komen met de langzame auto's.
Slotwoord:
Als de FFB werkt dan rijdt het heerlijk en fantastisch. De spelbelevenis is dan super!!!! Maar als halverweg een race je FFB of rumble uit valt dan ben je f#*&#d!!
Je hebt dan geen gevoel meer in je auto en rij je op ijs.
Je kan dan alleen maar het einde van de race afwachten en daarna de voornoemde fixes uitproberen.
Laatste tip:
Onthou goed wat de verlichtingsKNOP is, want als het opeens donker wordt op een onverlichte track dan zie je niets meer en probeer dan maar snel uit te vogelen wat de lichtknop is.
Laatst bewerkt: 9 mei 2015