Heb die settings 1x aangepast en was gelijk tevreden, heb ze hierboven gepost voor als je dat niet hebt gezien. De standaard settings waren voor mij iets te...
Waren leuke races gister inderdaad. Die Fb en Fa gingen mij iets te hard om zo in te springen maar de Fc en Gulf waren erg leuk. Ik merk wel dat je met stuur veel wint in flauwe bochten en chicanes qua nauwkeurigheid ten opzichte van controller gebruikers. Op sommige banen was ik 2-3 seconde sneller en op andere banen helemaal niet dus hopelijk doen ze daar wat aan om het eerlijker te maken. Ook vreemd om te zien hoe de een met weinig veranderingen in de settings zo mee kan komen en de ander veel last heeft of zelfs een game heeft waarbij alle settings elke rit worden gereset. Voorbeeldje van verschil tussen controller en stuur in flauwe bochten met @VanDen in de Gymkhana auto.
Controller is te gevoelig nu. Als je 70% je stick beweegt dan registreerd hij dat als 100%. Dat is vragen om moeilijkheden natuurlijk. Als het goed is dan is dat na de patch verholpen en zul je vloeiender kunnen sturen.
Ik kan sinds gisteren ook eindelijk racen. Damn, dat is even een partij wennen met de controller. Elke bocht te scherp gestuurd, niet meer midden in de bocht een dot gas erop, echt weer even opnieuw leren rijden. Precies dat ja.
Tsja, het vergt gewoon heel veel tijd om het precies naar wens te krijgen. Ik dacht dat ik voor mij prettige instelllingen had gevonden. Tot we gisteren op Sonoma Raceway gingen rijden met de Formula Gulf. In de S-bochten achterin het circuit bleek er toch wat veel gedempt te worden. Bij de cross over in een chicane van volledig naar links sturen naar volledig naar rechts sturen moest ik van mijn gas af omdat de overgang te langzaam ging. Is natuurlijk aan te passen maar dan wordt het verder weer erg gevoelig. Ik ga er na de patch wel weer eens uitgebreid voor zitten.
Kan je dan wel nog steeds de meters zien? Vind het toch wel prettig om af en toe de toerenteller te zien. Zeker nu je je HUD nog niet kan aanpassen...
Je bedoelt dat de reactiesnelheid van het sturen te langzaam is? Dat vind ik namelijk ook. Dat viel me in het begin al op bij de karts, dat het insturen te traag reageert op mijn xbox controller input. Hoe kan ik dit aanpassen in de controller settings?
Denk dat Flavour zijn banden iets langer meegaan... Vooral bij de bocht op 1:22 zie je dat duidelijk.
Ik nam die bocht sowieso wat wijder. Je kan daardoor veel eerder op het gas en hebt een veel betere exit. Daarnaast zat ik al aan de binnenkant bij de ingang. Als ik dan harder rem en langs de binnenste curbs rijd, rijd Flavour er makkelijk buitenlangs voorbij.
Oh, zo. Maar dat is bijna onvermijdelijk met controller. Met stuurtje is het natuurlijk veel makkelijker smooth te rijden.
Hopelijk verbetert het dus aanzienlijk ten opzichte van gisteravond. Diverse keren hoorde ik mensen niet en in mijn laatste race hoorde ik niemand meer... http://www.nu.nl/games/4047425/xbox-one-update-verbetert-chatfuncties.html
Bij Forza Motorsport (zowel met normaal als simulatie sturen) wordt de input van de controller gefilterd en aangepast op de snelheid van je auto. Als je 20 km/u rijdt kan je (als je je pookje vol naar rechts doet) vol naar rechts sturen. Als je echter 200 km/u rijdt en je vol naar rechts stuurt dan snapt de game dat dat niet de bedoeling is en past de steeringangle zo aan dat je maximaal stuurt en grip houdt. Dat is het grote probleem van pCARS. De input wordt letterlijk op de auto geplakt en daardoor rij je full lock door de bochten. Als je dan gaat glijden en corrigeert stuurt de auto in een klap vol de andere kant op (zie mijn gif met hierboven). Hopelijk filteren ze dat beter na de patch. Volgens mij zag ik wel een functie die dat aanpakt trouwens (speed sensitive steering oid?), maar weet niet of dat werkt.
Speed Sensitivity en Controller Filtering zijn precies de functies die dat tegengaan. Speed Sensitivity doet dat voor hoge snelheid, dus die heb ik hoog staan (80 oid). Controller Filtering doet het op lage snelheid, dus die staat bij mij laag.
Helmet cam zonder Helmet vind ik de fijnste cameramodus. Heb voor de rest nog niks gewijzigd wat betreft blur etc. Die heb ik al niet meer sinds dat ik de helmet uitgezet heb. Dit is wel de meest realistische cameramodus, want in het echt kijk je ook mee met de bocht enz.
Gister een online race aangevuld met 7 AI auto's. In ronde 3 van de 5 stonden ze opeens allemaal in de grindbak met hun neus tegen de banden. Daar stonden ze in ronde 5 nogsteeds, ze bleven ook maar gasgeven en rechtdoor proberen te rijden haha.