Ik heb voordat project cars uitkwam aardig wat uren Forza 5 gespeeld met de tx en 0 problemen gelukkig.
Door een post van Beltoni en na het lezen van de controller configuration guide heb ik vandaag ook eindelijk echt fijne controller instellingen vonden. voorheen speelde ik standaard op controller settings 3, die waren voor mij toch wel het fijnste maar dit is toch echt weer een stapje beter.. Verder vind ik het spel eigenlijk gewoon fantastisch! Verder was ik nog een beetje aan het kloten met de helmet en chase cam, ik vind beide erg goed na wat kleine aanpassingen maar ik kan niet echt kiezen.. de helmet cam is erg gaaf en geeft je echt het race gevoel maar bij de chase cam heb je net wat meer zicht om je auto heen wat juist wel fijn is tijdens gevechten. bij de helmet cam heb je niet direct in de gaten dat er iemand vlak naast je zit. daarbij is het geluid bij de chase cam werkelijk fenomenaal! verder hoop ik dat er net als bij forza een app (forzatune) komt om basis setups te maken.
Hoi heb een probleem en ben nog aan het twijfelen of ik hem wil.. is het goed te doen..? ik vind de lobby's van driveclub vervelend om servers te joinen multiplayer dan iig hoe zit dit met project cars ? Weet dat het grafisch wel wat minder mooi is klopt dit ? zie wel e.e.a aan filmpjes op youtube maar dit zegt niet zoveel .. heb ook het luxe probleem ps4 of xbox one maar wat ik zelf heb gezien is dat ps4 wel beter loopt ? vind forza horizon wel een leuk spel maar ben wel toe aan iets nieuws op racegebied ..
De overdag races zijn redelijk vergelijkbaar met Driveclub. De regen is bij Driveclub mooier. De reageert niet op g-krachten bijvoorbeeld. Ik heb hem zelf niet gekocht, omdat ik te weinig tijd heb. Nu even geleend op PS4. Is grafisch iets beter en stabieler dan de One. Als je van plan bent om een stuur aan te schaffen zou ik voor de PS4 gaan, die ondersteunt meer stuurtjes.
Nee ben niet opzoek naar een stuur vind dat nogal prijzig voor de hoeveelheid dat ik een racespel speel.. wil gewoon leuk kunnen racen met de controller en heb geen zin in gebeuk heel de tijd dusja dacht misschien is project cars een leuk spel wat ook een goeie vervanger is voor forza horizon 2 wat ik momenteel als enige racer speel, driveclub ook zo nu en dan maar zoals ik al zei vind het multipkayer gedeelte daar niet fijn werken ..
What the f*ck is dit nu weer. Zit in een online lobby, kan ik ten eerste niet op Drive (in het menu) klikken in de free practice, vervolgens in de qualifying kan ik de camera modus niet wijzigen.
Het stuur is absoluut niks mis mee, het zijn de games die het stuur een slechte naam geven. In Forza 5 viel bij mij een enkele keer de FFB weg, Flavour had er elke race last van, ik weet eigenlijk niet of dat al gefixed is. In andere games (Forza Horizon 2 bijvoorbeeld) heb ik nergens problemen mee gehad, nooit wegvallende FFB ofzo. In Project Cars op de Xbox is het een drama, maar ik heb er vertrouwen in dat dat wel gefixed gaat worden. Ik heb vandaag de PC versie ook aangeschaft, en de FFB is vele malen beter. Hoewel ik nog steeds niet lekker aan kan voelen wanneer ik nou mijn wielen blokkeer tijdens het remmen (of wanneer ik overstuur heb). Dat zal een beetje spelen zijn met de settings, aangezien dingen als curbs en offroad erg aanwezig zijn met de huidige instellingen op de PC .
De game gooide me net heel de tijd in de 1e versnelling terwijl ik gewoon in z'n 3/4/5 zat en nergens aan zat dus ik heb ff genoeg gespeeld vandaag. Hoe meer ik speel hoe meer ik een aantal functies en kwaliteiten van sims op de PC en zelfs Forza mis. Hoeveel Forza 5 ook mistte en fout deed met lag, als het werkte werkte het wel gewoon goed. Battles zijn in pCARS moeilijk clean te houden omdat ik zo'n 75% van de mensen heen en weer zie zwabberen bij elke stuurinput die ze hebben. Alleen bij stuurgebruikers zie ik dit niet. Daarnaast is de FFB, zoals in de early access al was, gigantisch wisselvallig.
Ligt er aan wat je zoekt in een race game, ik zou het niet als vervanger van FH2 zien..... FH2 is veel meer arcade en PCars is veel meer sim, meer nog als FM5 voor zover ik na een uurtje spelen kan beoordelen althans. Ik heb veel race games gespeeld, maar vind PCars niet echt een instap racegame. 2ct.
Het is op het moment zeker even aanpassen allemaal maar ik ben er van overtuigd dat het goed komt met de problemen die er nu zijn... Ik race verder ook niet online voordat ik met een controller goed kan racen. Gaat redelijk nu maar Indd hier en daar blijft het zwabberen geblazen.....
Ik hoop het wel inderdaad, en met de komende patch wordt er al het een en ander gefixt. Maar aan de andere kant heb ik de game 3 jaar lang in early access gespeeld en in het laatste jaar is de AI en FFB op het stuur nooit gigantisch veel verbeterd.
vandaag 2 vastloperssss, ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nou van de game vindt, miss toch iets te veel sim voor mij.
Hoeft ook niet persee een instap racer te zijn maar wel een die je niet 24/7 moet spelen om een leuke race te kunnen rijden ook met controller... zal wel zien misschien eerst maar eens zien en ff keer spelen voor ik hem zelf haal
Pcars is ook zonder een echte sim fanaat te zijn prima te spelen. Ik ben by far geen echte sim fanaat nog een enorme race game speler, maar ik vind het prima gaan en vind het racen echt leuker dan met Forza 5...
idd En het lijkt wel of je voor elke auto de controllersettings anders moet zetten om lekker te kunnen rijden. @Flavourlicious: Dat versnellingsprobleem heb ik ook al een paar keer gehad met een Ruf op Monza en tijdens de race met de Clio op Brands Hatch (community event) paar keer van de 4de of 3de versnelling zo in z'n 1 met als resultaat 2 opgeblazen motoren!