PCARS [Geannuleerd] Caterham 300R Challenge [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Sorry jongens. Ik rij de rest niet mee....nog stageverslag en urenverantwoording te maken en nog ff een paar pijltjes gooien voor de kampioenswedstrijd van morgen :) :)

2. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
  3. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Alles ging goed tot het moment van skippen :mad:

4. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Deze game is nog niet klaar voor een competitie...

FuzzySkittle vindt dit leuk.
  5. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Werkt niet helemaal lekker inderdaad. Met 13 starten en aan het einde 10 over. Hopelijk doet die patch van binnenkort ook wat aan server stabiliteit maar dat zal wel niet.

6. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Mijn ervaringen waren vanavond toch wel positief hoor. Sowieso wordt er erg net gereden, dat is altijd fijn. Maar ook de lag en andere zaken vielen me erg mee. Eigenlijk gewoon geen last van gehad. Behalve dat als auto's elkaar ligt raken ze ineens aan elkaar lijken te plakken en samen te baan af schuiven.

Ik hem me in ieder geval prima vermaakt, op naar volgende week!

7. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    @Racerblade01 zie net de replay en in zag dat ik je er toch wel af tikte in de 2e ronde 2e heat volgens mij. In mijn beleving raakte ik je nauwelijks, maar dit lijkt ook een beetje zo'n plak systeem te zijn. Excuses!

Vind het sowieso lastig in close racing aangezien je geen idee hebt wat een klein tikje voor gevolg heeft. Zoals hierboven al gezegd glij je soms als een Siamese tweeling van de baan af.

1e heat disconnecte mijn Xbox in ronde 7/10.. Best zuur. Daarna samen met Divimus (die ook de 1e heat mistte) revanche genomen. Behoorlijk spannende race tot aan laatste lap. Jammer dat je eraf spinde @Flavourlicious

8. thetiktak92

thetiktak92 Active Member

Leuk Bevonden:
    55
    Heerlijke races gehad, vooral de eerste race vond ik erg leuk! Jammer dat Nori disconnecte want je kwam aardig dichtbij dat beloofde nog spanend te worden in de laatste laps. De eerste kwalificatie vond ik erg goed en strak geregeld werkte prima, bij de tweede was het iets meer chaos.

Heeft zeker potentie een mooie competitie te worden, wel hopen dat de servers beter worden en er snel een update komt voor het geluid wat telkens weg valt met remmen. Dan moet het helemaal goed komen!

Laatst bewerkt: 20 mei 2015
  9. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik vond de eerste kwalificatiestijl ook leuker dan de tweede. Het is spannend om op je beurt te wachten en leuk om bij anderen te kunnen kijken. Uiteindelijk duurde de kwalificatie de eerste keer 20 minuten maar dat zou als ik mensen wat sneller achterelkaar de baan op stuur wel 15 minuten kunnen worden dus wat dat betreft is dat gewoon prima.

10. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    In de 1e practice en 1e kwalifikatie en heat 1 reed de auto super en werkte het stuur en pedalen 100% o.k
    Wel wat LAG, die inderdaad langzaam verdween. (Door uit de lobby gegooide spelers?!?)

In de 2e kwalifikatie en heat 2 was de FFB vaag en deden de remmen vreemd.
    Dit was na het kompleet uitvallen van de FFB na het berichtje van Flavour.
    Na uit-en inpluggen van de usb stuurwiel was de precisie en gevoel helemaal weg met een vage FFB.
    Daardoor geen snelle tijden meer kunnen rijden.
    Ik kreeg ook de indruk dat de lobby niet stabiel was. Zeker na het skippen. Ik kreeg daardoor wel een achievement voor een noodstop of zoiets.
    Ik zie nu in de replay van heat 1 dat een aantal tegenstanders gewoon ontbreekt in de beelden.
    Mijn gevecht om de 1e plek met Ross1fum1 in de laatste ronde is niet te zien in de replay omdat zijn auto ontbreekt in de beelden.

Ik zou volgende keer op safe kunnen spelen en tussen de beide heats de console van de stroom kunnen halen voor een reset alvorens met de 2e kwalificatie te beginnen.

11. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik had een fijne race en kwali, niet al teveel lag behalve in de 1e ronde toen we met 4-5 auto's dichtbij elkaar reden. Helaas moest ik stoppen omdat mijn vriendin verzorging nodig had. Ik had gelukkig geen disconnect.

12. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Voor mij ook een goed try-out geweest. Caterham reed zo voor de eerste keer prima. Leuke battles gehad alleen vervelend dat als je elkaar raakt meteen blijft ''plakken''. Beloofd iets moois te worden mijns inziens.

In het begin leek het alsof de lobby niet echt stabiel was, iedere bocht kleine lag stootje, maar naar verloop van tijd was dat helemaal weg. Wat Loyall had , had ik precies andersom, heat 1 een beetje vage besturing, heat 2 veel beter ???

13. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Nog ff over de try out:
    Samenvattend:
    1. dat doordrukken van een practice sessie doet de werking van het stuurwiel FFB geen goed.
    Quali 2 en heat 2 verpest door slechte FFB en remmen.

2. Ontvangen berichtjes lezen en afsluiten laat de FFB van het stuurwiel soms verdwijnen (had Flavour ook in zijn berichtje aangegeven vooraf)

3 Verzoek/suggestie: Tussen heat 1 en heat 2 graag een practice sessie van 10 minuten om eventueel de FFB te testen en eventueel een console-reset te kunnen uitvoeren zodat je met werkende FFB competatief mee kan doen in heat 2.
    Als je de practice vlug skipped dan kan je namelijk in de quali 2 niet meer joinen.
    Geeft ook degenen die uit de lobby zijn gegooid de kans om te joinen en te trainen voor heat 2

4 Vraag: wat is de beste manier van starten al de lichten op groen gaan: Vooraf in 1e versnelling zetten en bij groen op gas OF pas bij groen schakelen naar 1 en op het gas OF eventueel met clutch ingedrukt en dan gas met loslaten koppeling bij groen ( Kan je koppeling op het stuur toewijzen aan een button)

Als alles werkt dan speelt Project Cars super maar door de bugs (console/lobby/game) is het soms een loterij.

Twee volkomen tegenstrijdige ervaringen tijdens de try-out.

14. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik zal vanmiddag een clipje maken van de replay start van heat 1, kan je zien dat een aantal auto's/spelers niet op beeld zijn vastgelegd en maar de helft van het startveld te zien is tijdens de race. Nu lijkt het of ik alleen vooraan rij zonder dat ik in gevecht ben met voorliggers totdat ik ze allemaal inhaal. Erg vreemd.

O ja, ik moet zeker nog leren wat welk knopje nou precies doet, tijdens heat 1 drukte ik tot twee maal op de menu knop op het stuur terwijl ik eigenlijk de rode B knop wilde gebruiken voor KERS.... PANIEK...:+

Olijke Poffer vindt dit leuk.
  15. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Kon er helaas niet bij zijn. Irritant dat er 2 mensen uit de lobby werden gekicked. Als dat tijdens het seizoen gebeurt kan dat wel voor problemen zorgen. Volgens mij moeten we dit hele kampioenschap zien als test, hopelijk komen er nog 1 of 2 patches voordat het kampioenschap is afgelopen.

@loyallronin Zelf speel ik zonder clutch omdat het niet te doen is met een controller. Ik geef gewoon vol gas in neutral en schakel iets voordat het licht groen wordt. Het schakelen duurt even daardoor ben ik bijna altijd op het goede moment weg. Met een stuurtje + clutch zal het wel iets anders zijn. Ik zou hem denk ik al in zijn 1 zetten, koppeling in en vol gas en dan even de timing oefenen.

16. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik ben gewoon te traag met mijn reactie op groen.:+Ik ga starten oefenen.

17. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Ik wacht nooit tot het groene licht. Dan ben je eigenlijk al te laat.

Zie ook dat jij een van de weinige mensen in mijn vriendenlijst bent die deze achievement nog niet hebt.

18. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Rest my case:+:+:+:+:+:+
    Is de tijd tussen laatste rood en groen altijd hetzelfde dan????? Zodat je kan gokken, een tijd penalty wil ik niet krijgen.

Net de console gereset (stroom eraf)
    Nu rijdt de auto/stuurwiel weer super op Snetterton 300.

19. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Het is niet altijd hetzelfde maar het scheelt niet veel. Probeer altijd zo lang mogelijk te wachten want met een tijd penalty is de race gelijk afgelopen. Offline kan je de start even overnieuw doen dus dat is wel makkelijk oefenen. Er is met de start ook wel wat speling, soms ben ik net voor het groene licht weg en dan krijg ik daar geen penalty voor.

Blijft een lastige situatie, met een goede start kan je makkelijk 2 plekken winnen tijdens online races maar als het fout gaat kan je beter je auto gelijk in de pits parkeren...

20. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Ik start het liefst op die tweede manier. Maar dat heb ik gisteren maar gelaten toen ik @asjemenou75 voor mij achteruit zag rollen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina