PCARS [Geannuleerd] Caterham 300R Challenge [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Ja klopt hij begon te ''rijden'', schakelde te vroeg, maar kreeg daar geen penalty voor, heeft ook te maken volgens mij dat je wel iets mag bewegen als je maar in je ''vak'' blijft. C.q moet binnen de marge zijn.

2. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    N.b. loyalll, achievement heb ik ook nog niet........heeft met leeftijdservaring te maken...

3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik gebruik niet de koppeling maar de handremknop. Als je die loslaat laat hij de clutch automatisch heel aggresief los voor een super start (moet je wel in z'n 1 zitten, handrem erop is automatisch ook clutch in, zie bij mij bij heat 2)

4. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik kan de livery niet aanpassen? Wilde gisteravond deze even aanpassen aan de aan mij toegewezen #108 maar ik heb helemaal geen keuze om het aan te passen... Zal vanavond een screenshot maken.

5. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik weet niet of het lag was, maar ik werd best vaak geraakt. Vooral in de eerste ronde wordt er nogal agressief gereden naar mijn mening. In beide heats verloor ik 5/6 plaatsen in de eerste ronde omdat ik van achteren geraakt werd en dat valt gewoon niet meer te herstellen. In de tweede heat eindigde ik geloof ik twee na laatste ondanks dat ik zeker de snelheid had met de top 3 mee te doen. Road America kent ook veel snelle bochten waar je de hele breedte van de baan nodig heb om snel doorheen te gaan. Ik snap dan ook niet waarom dan toch daar een poging wordt gewaagd iemand in te halen. Gegarandeerd dat dat tot een crash leidt. Ik werd ook een keer geraakt in de bocht vlak na 'The Kink' in sector 3. Hij zat minimaal een halve seconde achter me, ik remde zelfs relatief laat, maar nog krijgt hij het voor elkaar aan de binnenkant de racelijn te pakken en zo word ik weer de grindbak in gebeukt. Op deze manier beleef ik er ook geen plezier aan, want ik heb er geen vertrouwen in dat ik niet word geraakt als ik gewoon mijn rempunt pak.

6. NullMicrobe6099

NullMicrobe6099 Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Weet je ook wie het was ik had het idee dat het ook zeker met lag te maken had ik reed op een gegeven moment achteraan met nog 3 andere en toen kreeg ik ook een gooi van een ander ik heb helaas de replay niet op geslagen om dit terug te kunnen zien die was wel in de 2de heat

7. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Het is heel irritant als je van achteren een tikt krijgt, een kleine tikje moet kunnen maar als je de grindbank wordt ingeduwd loop je gelijk een grote achterstand op. Het is jammer dat er dan geen official is die drive throughs uitdeelt, al heeft het 'slachtoffer' daar niet zoveel aan. ;) Inhalen is altijd leuk maar er moet wel ruimte voor zijn. Vind het heerlijk om vlak achter iemand te rijden om hem zenuwachtig te maken zodat hij een foutje maakt en dan direct toeslaan.

Hoeveel rondes deden jullie eigenlijk en stond de schade wel gewoon aan? Bij langere wedstrijden zouden mensen toch wel iets meer geduld moeten hebben.

8. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Was 10 laps gister, schade stond nog uit maar gaat volgende week aan. Het probleem is dat die collisions compleet gaar zijn. Kleine tikjes zijn prima maar zelfs bij het kleinste tikje blijf je zoals eerder gezegd gelijk aan elkaar plakken en ga je er samen af. Daardoor lijkt een mini tikje soms op een harde klap.

9. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Was me ook al opgevallen dat een klein tikje genoeg was om je ophanging zodanig te beschadigen dat je niet meer recht kan rijden. Schade aanzetten maakt mensen misschien wel iets voorzichtiger, iemand die ergens achterop tikt loop over het algemeen meer schade op dan het slachtoffer. Dat plakken is inderdaad ook gaar, met cockpitview is het soms lastig te zien of je iemand al voorbij bent of niet... Een beetje contact kan dan al genoeg zijn om samen van de baan af te schuiven.

10. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Bij één incident weet ik wie het was, maar ik heb geen zin namen te gaan noemen. Nori zei hierboven dat we elkaar geraakt hadden in ronde 2, heat 2, maar dat incident kan ik me niet eens meer herinneren, dus daar had ik waarschijnlijk niet zo'n problemen mee. :p Ik kon de replay bij heat 2 helaas niet eens opslaan omdat de game me niet naar het results scherm bracht.

Ook al heeft de game zo zijn issues, in de afgelopen weken heb ik nauwelijks problemen gehad wat betreft rijgedrag online. Ik heb heerlijk en fair gevochten met onder andere Flavour, DenVan, Beltoon, Divimus etc. maar daar was gisteren gewoon geen sprake van. Er waren wel een hoop spelers waar ik nog niet eerder mee geracet had, misschien ligt het daaraan. Maar ik snap niet waarom het in gewone 'voor fun' potjes wel kan en als het wat serieuzer wordt niet.

11. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Omdat er dan competitie bij komt kijken. Zou jammer zijn als dat de fun zou verdrijven. Winnen ok maar liever gewoon leuk racen....

12. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Omdat er dan competitie bij komt kijken. Zou jammer zijn als dat de fun zou verdrijven. Winnen ok maar liever gewoon leuk racen....

13. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    We gaan sowieso weer wat strenger kijken naar incidenten dus als je iets overkomt, maak er een filmpje van en stuur een PM zodat we kunnen waarschuwen of straffen (tijdstraf of puntenstraf etc.). Voor de nieuwelingen klinkt dit misschien eng maar een waarschuwing of straf is alleen maar bedoelt om het rijgedrag en de houding op de baan te verbeteren, niet om weg te pesten (Zie f1freaky, hij heeft in het begin veel waarschuwingen en een aantal straffen gehad maar door te blijven rijden en werken aan z'n gedrag rijdt hij nu een heel stuk beter. :)). Veel nieuwe gezichten rijden pas net hier rond dus het is even wennen maar ik weet zeker dat dat na een aantal rondes een stuk beter gaat.

f1freaky vindt dit leuk.
  14. RBxGino

RBxGino New Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik had erg last van lag, kon niet communiceren, en in de 2de heat een disconnect, ook bij de start stond ik gelijk andersom op de baan door een tik, misschien is een rollende start met zoveel man beter? Ik denk dat niemand echt probeert te beuken maar dat het meer onkunde is en dat veel mensen nog moeten wennen aan multiplayer met zoveel man.

15. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37
    Word een zwaar seizoen zo

A.K.A ReneNLNieuwvenn

16. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Tja we zullen wel meer irritaties tegenkomen. Maar ik denk dat we het niet direct moeten afschrijven maar even moeten doorbijten. Als ik zo terugkijk waren de eerste Forza 5 races ook niet helemaal geweldig.

17. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Komt wel goed. Iedereen moet elkaar gewoon een beetje ruimte geven.

Empty Box heeft er een leuk filmpje over gemaakt. Toevallig op het heerlijke Watkins Glen circuit.

18. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb een tijdje iRacing (spel in filmpje) gespeeld en het is daar wel een heel stuk makkelijker om close te racen. Niet alleen omdat de auto's daar niet zwabberen maar ook omdat je daar een spotter hebt die je op de hoogte houdt. Dus als er een auto stil staat of naast je zit dan hoor je dat in je headset. Ik had dat eigenlijk verwacht van die stem in pCARS maar helaas zeurt hij alleen over een gat van 30 seconde die je maar even dicht moet rijden in de laatste lap. :+ Maar z'n filmpje is voor een groot deel idd ook op pCARS toe te passen.

19. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Misschien is het zwabberen straks na de patch wat minder. Ik hoop het echt, anders toch echt mijn vriendin lief aankijken voor een race wheel.. :D

20. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Heeft ook te maken met het feit dat het een "try out was", sommigen komen dan toch "onvoorbereid" aan de start (including me), het een nieuwe game is en er relatief veel "niewelingen" mee reden. Kijk ook maar eens naar de allereerste XBWR race bij FM4, tenenkrommend........

Anyway voor de nieuwelingen lees aub http://forum.xboxworld.nl/threads/algemeen-regels-voorwaarden-november-2013-v4.169096/ en dan met name hfdst 4 even door. Dat gaat over hoe wij met elkaar racen. Is geen garantie dat er nooit een botsing of schermutseling onstaat, maar excessen moeten eruit gefilterd worden.

N.b. art 5.3. XBWRacing Steward bestaat niet meer, dit kan het beste via een PM naar FLavour of ondergetekende.

grt A.

FuzzySkittle en Flavourlicious vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina