PCARS [Geannuleerd] Caterham 300R Challenge [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Probleem bij toucheren is ook dat je weinig tot geen audiovisuele feedback krijgt. Dan heb ik pas door dat ik iemand zachtjes aanraak als we samen de baan afschuiven.

2. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37
    Komt ook wel goed, ik heb er zelf alle vertrouwen in, alleen wat er nu al besproken wordt na een try out, van een game die niet lekker loopt met 10+ man in de lobby. Dan voorspel ik een zwaar seizoen ( voor Flavour )
    Ik kan denk wel voor iedereen zeggen die meedoet, vooral de "oudere" garde dat de intentie is om fair te racen. Er kan altijd wat voorvallen en dat zal ook zeker gebeuren maar probeer het niet op te blazen. Meestal komt er al een excuses op het forum en het is het waard om daarop te wachten ( vind ik persoonlijk)
    Afijn ik ga hem straks nog ff aanslingeren want er moet wat meer minuten in de vingers komen.

A.K.A ReneNLNieuwvenn

3. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Kan me niet voorstellen dat je ons moment hebt gemist :+

Tussen bocht 5 en 6 stond jij na de touché tegen de muur aan de linkerkant.

Uiteraard niet met opzet en zeker niet op basis van onvoorzichtige rijstijl, daar ben ik namelijk niet van ;)

4. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Lol durf bijna niet meer mee te doen na het lezen van het regelement. :D Maar wel te begrijpen hoor. Het is tenslotte een race game en geen bots game........maar even een te late rem actie en je tik elkaar al snel aan natuurlijk.

5. NullMicrobe6099

NullMicrobe6099 Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Het is niet om iemand bang te maken en echt iedereen probeert echt wel fair te racen die mee doet en tuurlijk kan je een keer een rem foutje maken maar moet niet zo zijn dat je meerdere keren betrokken raakt op een avond en als je netjes je excuses maakt komt het ook echt wel goed gewoon lekker mee rijden als je kan

Olijke Poffer vindt dit leuk.
  6. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik voorspel dat het onvermijdelijk is dat er incidenten/ aanrijdingen e.d. gaan gebeuren en dat er wrijving/irritaties ontstaan.
    Maar dat zijn allemaal groeipijnen en inderdaad de beruchte zure appel.

Ik hoop wel dat de replays alle auto's laten zien en dat er geen auto's van het startveld ontbreken want anders kan je de incidenten achteraf niet beoordelen.
    Ik mist de helft van het startveld in de replay.

7. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Oh, ik dacht dat dat de eerste ronde was. :+ Werd inderdaad een keer van achteren geraakt daar.

Raar trouwens dat deze layout niet in de game zit. Zou een prima cricuit zijn voor de langzamere klasses.

8. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
  9. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    :whistle:

Die curbs zijn wel verraderlijk. Wel jammer als dat gebeurt, met zijn 3en dicht bij elkaar is natuurlijk heerlijk racen :+

10. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Jij rijdt chase cam?!111

11. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Het is niet mijn favoriete camera standpunt, maar tijdens competitie wil ik zoveel mogelijk voorkomen dat ik iemand de baan afrijd. Met dit standpunt kan ik dus ook makkelijk naast mij kijken waar ik in de cockpit view, en elke andere view meer moeite mee heb. Zeker omdat de controlegebruikers redelijk zwabberen over de baan vond ik dit de veiligste optie :)

12. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Yep, Is een goede tip voor iedereen die klaagt over dat ze in bochten worden aangetikt. Als je weet dat iemand achter je zit en je switched naar de chase dan kan je makkelijker anticiperen op een aanval of een remfout van de ander. Tuurlijk is de gene die een aanval doet verantwoordelijk dat hij dat goed doet, maar als hij dan een fout maakt kan je er beter op anticiperen dan naderhand over klagen. :p

Ik rij altijd op hood maar als ik zie in mijn spiegel dat iemand z'n auto klaar zet voor een aanval dan switch ik naar de chasecam zodat ik alles netjes kan zien.

Als je goed kijkt zie je dat ik in de bocht nog een keer extra moet remmen terwijl ik al stuurde. Dat zorgde voor wat te veel gewichtsverplaatsing en toe ging ik rond. Hier wat beter te zien:

http://xboxclips.com/Flavourlicious/ea32db72-9432-4e0e-880e-3743dc68351f

13. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Hmmmm ik ga tijdens de race niet switchen van camera dan gaat het sowieso fout. Als je een beetje in je spiegels kijkt en de tijd op je achterligger in de gaten houdt zou je het wel moeten redden. De persoon die achter rijdt heeft immers het overzicht en is verantwoordelijk. Je achterligger ontwijken omdat hij iets raars doet is natuurlijk van de zotten. Met de chasecam zie je een meter extra achter je, als iemand een remfout maakt dan heb je daar toch niet zoveel aan? Dan heb je volgens mij veel meer aan de achteruitkijkspiegel. Je kan wel beter naast je kijken en dat is aan het begin, bij de start vooral, wel handig... Daar zou ik het wel kunnen proberen maar om de hele tijd te switchen als er iemand achter je rijdt gaat mij denk ik teveel afleiden.

Olijke Poffer vindt dit leuk.
  14. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    In jou filmpje raak ik jou nog best hard. Zo voelde dat voor mij totaal niet, sterker nog heb er niets van gemerkt dat ik je heb geraakt.

15. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja dat vond ik ook vreemd idd.

Als je eenmaal echt voor punten en een kampioenschap kan gaan rijden denk ik dat je die mening wel bijstelt. Als je er door iemand uit wordt geknald is dat kut en niet jouw fout, maar als je achteraf meer punten had kunnen verdienen door heel simpel een ontwijkingsmanoeuvre te doen dan is het dat wel waard natuurlijk.

16. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Het valt best mee hoe vaak je daadwerkelijk switcht. Sterker nog ik heb deze race denk ik 95% gereden op de chase cam. Ik vind hem ook eigenlijk best prima rijden zo :)

Wat mij ook opvalt, bij flavour zie je die camera dynamisch meebewegen, dat heb ik niet? Niet dat ik het erg vind want het lijkt mij heel erg vervelend maar heeft dit met een instelling te maken?

http://xboxclips.com/Divimus/52042a62-78d4-4fdd-98ff-a457a009281e

17. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Qua hoogte bedoel je? dat vind ik ook reteirritant en ik weet niet waarom dat zo is. Dat gebeurt namelijk op elke cam dus in de cockpitcam kijkt hij soms gewoon naar z'n voeten bijna.

18. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Ja, bij mij heeft die camera gewoon een vast punt en beweegt niet omhoog of naar beneden. Ik hoorde hier meer mensen over maar dacht altijd wat een aanstellerij :+. Als ik jou video zo zie lijkt mij dat ook irritant. Ik heb wel wat grafische dingen uitgezet misschien heeft het daar mee te maken?

19. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Het gaat mij meer om het racen zelf en dat iedereen zijn best doet om clean te rijden. De punten zijn een leuke bijkomstigheid en maken het wel iets spannender natuurlijk.

Helmet cam geeft gewoon een hoop meer spelervaring. Heb de chasecam jaren geleden afgezworen en heb geen zin om die nu te gebruiken omdat ik misschien door mijn achterliggen van de baan wordt gereden. ;)

Zie net trouwens dit iRacing filmpje, vanav 15m47s begint hij als het goed is. Waarom zit dit niet in PCars???

Je hebt gelijk, bij het filmpje van Divimus zag het er wat anders uit.

Toevallig net nog een filmpje van Empty Box over gewichtsverplaatsing gezien ;)

20. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja die spotter is dus precies wat ik laatst bedoelde.

Ik heb trouwens gevonden wat die cam zo laat bewegen. Ik had 'world movement' in de camera settings op 0 gezet in de gedachte dat de cam dan juist stil zou staan, maar je moet 'm daarvoor juist op 100 zetten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina