Battlefield 4

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 30 jan 2013.

?

Wat is jouw favoriete klasse in Battlefield 4?

1. Assault

43,6%
  2. Engineer

30,8%
  3. Support

12,8%
  4. Recon

12,8%
  1. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Patch day is here!

Nog een paar uurtjes slapen en we mogen los met de nieuwe wapens, gamemode en alle wapen tweaks. Iemand zin om morgenavond een leuke squad te maken?

2. Robbdie

Robbdie Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Grr Premium begint toch wel aantrekkelijk te worden nu, ook voor het volle pond. Wil ook wel eens op andere maps dan de standaardmaps spelen en meer wapens unlocken.

3. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Zeker doen. 100% waard

Robbdie vindt dit leuk.
  4. Robbdie

Robbdie Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Toevallig net een heerlijk bedragje van de belastingdienst gekregen, dus ik join jullie bij de Premium club :+.

Lijpe Mocro vindt dit leuk.
  5. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    De network graph is nu ook beschikbaar op de console versie. Dus mensen die last hebben van connectieproblemen kunnen dit gebruiken om te kijken wat er mis gaat.

Je kunt deze aanzetten bij advanced gameplay options door "Network performance Graph" op show te zetten. De volgende waardes worden dan weergeven:

Hi freq: Hoe vaak je informatie per seconde ontvangt van de server. Dit varieert van 10, 15, 20 tot 30. Je kunt dit op 30 forceren door "Hi-frequency network updates" op "on" in plaats van "auto" te zetten. Zolang je meer dan 1Mbit down en upload hebt en je verbinding stabiel is, kun je makkelijk 30 aan.

Latency: de vertraging die je hebt met de server in millisecondes. Let op, dit is de tijd van het moment dat je iets naar de server stuurt, totdat je de bevestiging van de server weer terug ontvangt en de game het verwerkt heeft. Dit is dus hoger dan de "ping", die alleen de vertraging meet vanaf het moment dat je iets verzend, tot het moment dat het aankomt bij de server. Ook kan de framerate hier invloed op hebben, aangezien de game het mogelijk nog niet heeft verwerkt.

Loss <- en ->: de pakketverlies die je hebt in percentages, oftewel binnenkomende datapakketten die je niet ontvangen hebt, of uitgaande datapakketten die door de server niet ontvangen zijn. Dit moet in 99.9% van de gevallen 0.00 zijn, anders is er iets mis met je internetverbinding.

PacketQ: de packet queue. Dit zijn pakketten die verstuurd zijn en nog niet verwerkt zijn door de server. Meestal zit dit getal tussen de 1 en 5. Als het hoger is dan 30 kunnen er problemen ontstaan, zoals rubberbanding. Probeer dan een andere server, kijk of EA geen problemen heeft en als het dan nog niet werkt, ligt het mogelijk aan je internetverbinding.

Fired: hoeveel schoten je gevuurd hebt.

Hit Cli: hoe vaak de game gedetecteerd heeft dat je iemand geraakt hebt met je schoten.

Hit Svr: hoe vaak de server bevestigd heeft dat je iemand geraakt hebt. Dit getal kan verschillen van "Hit Cli" omdat de server nog weleens damage combineert (10% damage per kogel, 2 kogels, in 2 seconde. Server bevestigd 20% damage in 2 seconde). Hoge ping en packet loss kan er voor zorgen dat je hits helemaal niet aankomen bij de server.

EDIT: grammatica.

Laatst bewerkt: 26 mei 2015
  6. Robbdie

Robbdie Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Jammer dat er amper gespeeld wordt op de Premium maps. Kom helaas meestel in lege servers terecht, wilde toch even de mals uitproberen vanavond maar dat wordt lastig zo.

7. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Gebruik geen quick match, dat heeft voor mij nog nooit goed gewerkt. Pak gewoon de server browser erbij en filter op Premium maps en regio Europe. Ik kom meestal genoeg volle 64 player servers tegen op premium maps, vooral in de avond uren.

In het ergste geval kun je altijd nog zoeken naar East US servers.

8. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Inderdaad altijd server browser gebruiken. Conquest Large is sowieso altijd wel een volle server te vinden per DLC. Kleinere gamemodes verschilt heel erg.

Ik ben overigens nog niet mokertje siked over de nieuwe patch. Je scherm wordt sneller 'vager' dan voorheen en ik vraag me af of dat met suppression te maken heeft. Ook heb ik voor het eerst sinds rubberbanding-gate gewoon echte lag, terwijl onze verbinding (100 mbit) gewoon top is normaal gesproken (latency in CS:GO is normaal gesproken 12). Voor mijn gevoel heeft het iets te maken met dat network smoothing, maar die kan ik nu ook helemaal niet meer terug vinden?

Edit:
    Ook direct even die network graph gebruikt en in deze clip kun je wel zien dat mijn ping van 58-214 heen en weer schiet de hele tijd? Dan gaat network smoothing mij ook niet meer helpen. Ik heb dus echt een jaar geen problemen gehad en de game is nu ineens onspeelbaar. Zelfs het lopen gaat in schokjes soms :'-(.

9. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Network smoothing wordt nu automatisch geregeld, dus die optie is verwijderd. Er is inderdaad flink gesleuteld aan het suppression systeem, dus het kan zo zijn dat je eerder gesuppressed raakt.

Welke provider heb je overigens? Er schijnen wat problemen te zijn bij Ziggo. (zelf ook last van, maar niet zo extreem als wat jij hebt) Is je xbox met kabel of draadloos verbonden?

Kan ook zijn dat er problemen zijn bij EA. Zal niet de eerste keer zijn na een patch release.

10. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Uiteraard bekabeld en ik zit inderdaad bij Ziggo. Zelfs als ik voor langere tijd op een lege server zit zie ik mijn ping tussen de 40 en 180 bungelen. Hopelijk ligt het dan inderdaad aan Ziggo en is het op korte termijn voorbij. Ik heb het voor vandaag in ieder geval al opgegeven. De laatste keer dat ik niet heb kunnen gamen door lag is echt al jaren geleden in een ander huis. Het zou echt zonde zijn als het aan de patch ligt, want dan kan een fix wel even op zich laten wachten. In dat geval zouden er ook wel meer mensen moeten zijn die er last van hebben zou je denken?

11. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Game Update May 26

Patch notes:
    http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065242469867843/
    PDF: https://eaassets-a.akamaihd.net/dice-commerce/omaha/assets/notes/20150526_BFH_SpringPatch.pdf

12. markdragie

markdragie Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Na de update van gisteren waren al mn classes weer default. Kon alles weer opnieuw instellen. Meer mensen daar last van?

13. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ja, maar ik wou ze toch aanpassen. Vehicles ook. De attachments op wapen staan nog wel goed gelukkig.

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Op de PS4 heb ik daar om de zo veel tijd ook last van. Heeft normaal gesproken niets met een update te maken

15. Robbdie

Robbdie Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ik had gister ook last van ernstige lag op zowel Battlefield als FIFA. Vanmiddag had ik echter nergens meer last van op Bf, ik zit ook bij Ziggo. Wellicht hadden we hetzelfde probleem en is dit nu verholpen.

16. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Ik wil nu voor het eerst sinds de update weer spelen, maar het geluid valt op een gegeven moment weg. Bij het introfilmpje heb ik wel gwn geluid, maar zodra het menu in beeld komt valt het (achtergrond)geluid weg. Wanneer ik dan een server join, heb ik ingame nog altijd geen geluid. Instellingen gecheckt maar is gwn zoals het altijd was, gwn goed.
    Wanneer ik op de Playstation button op de controller druk, heb ik wel gwn geluid van de interface van Playstation zelf. Ga ik dan weer ingame heb ik weer geen geluid.

Meer mensen hier last van (gehad) ?

Edit; nvm heb het al gevonden.

17. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Vandaag ook bij mij stukken beter. Nog steeds een ping van 60-70 maar dat zal wel normaal zijn in BF. In ieder geval niet meer die lag spikes van 200+.

Laatst bewerkt: 27 mei 2015
  18. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ik heb op de PC eigenlijk altijd een ping van 16. Zo ook nog even de update checken, al had ik wel een stuk gezien met de CTE.

19. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Latency in de network graph van 60-70 is normaal. Dit is namelijk de tijd van een pakket die verzonden EN bevestigd is door de server. Dus het pad dat die afgelegd heeft is "client->server->client". Dit is dus meestal 2x de ping, want die meet slechts de tijd van client tot server. Daarnaast als je Xbox de actie niet meer aankan en je framerate achteruit gaat, kan dat ook nog meetellen in de latency.

EDIT: ping van de Europese EA server ligt meestal tussen de 20 en 50.

Ik heb zelf gemerkt dat er een aantal servers die zijn die gewoon onstabiel zijn. Dit zijn ook gewoon official EA servers en DICE servers (zoals een DICE Large Scale battles server). Als je weer zulke ping spikes heb, zou ik eerst gewoon een andere server proberen.

EDIT2: hier een goede uitleg over de network graph. Op 1:40 legt hij de verschillende waardes uit:

Laatst bewerkt: 29 mei 2015
  20. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Waarom zijn de wapens steeds hetzelfde in Gun Master?

Deel Deze Pagina