PCARS [Geannuleerd] Caterham 300R Challenge [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Wat een drama gisteren zeg.
    ERg jammer van deze game die zoveel potientie heeft voor een super race-game.
    Op een gegeven moment wilde ik lekker GT rijden in een lobby met Tender en toen was de FFB totaal weg en kwam niet meer terug. Leek wel een ijsbaan.
    Daarna met asjemenou was het niet eens meer mogelijk om met z'n tween bij elkaar in een lobby te joinen.
    Wat een teleurstelling.

Wie bepaalt voor de eerste race wie bij de eerste race in poule B of A komt te zitten. Is dit random? Of op geschatte sterkte/snelheid.
    Want bij de eerst race wordt al bepaalt dat je een puntenvoorsprong of achterstand krijgt ten opzicht van iemand uit een andere poule.
    Dit verschil is dan volgens mij minimaal 5 punten.
    Wissel je van poule door promotie dan heb je dus al 5 punten achterstand op de koploper in het totale puntenklassement.
    De plaatsing in welke poule je komt bepaalt al enigzins het verloop van het klassement.

Suggestie: Als voorbeeld 10 man in twee poules.
    Waarom geen gelijke puntenverdeling in de beide poules met een gelijkmatige verdeling van de snellere rijders
    over beide poules. En een gelijkmatige verdeling van de wat minder snellere rijders over beide poules.
    En dan voor bijvoorbeeld de laatste 3 races de top 5 uit beide poules samenvoegen tot poule A en de laatste 5 uit beide poules samenvoegen in poule B. En dan een kampioen super PRO poule A en een kampioen PRO poule B.

Laatst bewerkt: 27 mei 2015
  2. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Ben het wel eens met de suggestie van Loyall....goed idee!

3. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Moet jij niet werken ipv op het XBW forum te zitten?

f1freaky vindt dit leuk.
  4. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Probleem is dat de printer het niet doet hier dus kan niet verder grrrrr. Nog een weekje en dan ben ik klaar op stage

5. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Blijf je nog met het probleem zitten dat je een lijn moet trekken, zou een kwalificatie die bepaald of je in Poule A of B zit niet een mogelijkheid zijn ?

6. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Zou dan liever een open kwalificatie doen van een week die sluit op middernacht van maandag naar dinsdag.

Divimus vindt dit leuk.
  7. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Klinkt bijna als een Time-Attack challenge :)

8. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Dat is toch elke kwalificatie?

9. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Expres langzaam kwalificeren zodat je aan het begin 'makkelijk' punten in Poule B kan scoren... Mij lijkt het promoveren en degraderen na elke wedstrijd wel wat hebben alleen is het administratief wel extra werk.

10. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Nee ik bedoel alleen voor de eerste week hè. Dus nu tot maandag een tijd neerzetten, poules opmaken en dan vanaf de eerste week gewoon in de lobby's binnen je poule kwalificaren zoals we kennen.

11. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Ah nu snap ik hem, dat klinkt wel iets beter. Mij maakt het eigenlijk allemaal niet zoveel uit. Ik vind het racen zelf belangrijker dan de punten.

Toen we gisteren de GT3 race hadden begonnen we met 12 man en eindigden we uiteindelijk met 6. Gingen mensen gewoon weg zodra ze een achterstand opliepen of werden ze allemaal uit de lobby gegooid? Het is natuurlijk nog maar de vraag of je met een lobby van 10 man niet gewoon dezelfde problemen hebt als bij een lobby van 16 man.

12. majong

majong Active Member

Leuk Bevonden:
    79
    Zondag Engelse lobby met 8 man hadden we geen problemen over 3 manches.
    Niemand eruit gegooid en ook geen lag gezien.
    Hoop wel dat het ook met meer goed blijft gaan.

13. RBxGino

RBxGino New Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik werd eruit gegooid in de GT, boven de 8 man heb ik problemen.. ik was er helemaal klaar mee.. wederom hoorde ik de helft niet en mijn maatje TikTak had het ook.. We zijn toen maar fifa gaan spelen.. Wat een teleurstelling :mad: hoop echt dat er snel een patch komt! :)

14. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Vroegâh, toen ik nog bij 360racing zat, probeerden we ook het racen steeds competitiever te laten worden. Wat het (naar mijn inzien) vooral opleverde was meer agressie op de baan en veel meer gezeik op de fora na de races. Daarnaast, ondanks dat ik hier nog maar een paar weken rijd, heb ik wel inmiddels een indruk van sommige rijders. De ene kan je prima zij aan zij een paar bochten naast elkaar door, de andere is wat agressiever. Mijn eerdere ervaringen met die persoon neem ik ook mee als ik een gevecht met hem aanga/moet verdedigen. Als je iedere week dus steeds met andere tegenstanders rijdt, leidt dat alleen tot meer ongelukken denk ik. Ik zou het, zoals Beltoni zegt, gewoon vooral om het racen houden, niet per se een competitie. Daarnaast moeten we nog maar kijken hoeveel spelers er over zijn en hoe de servers er voor staan na de zomer.

Bij 360racing hadden we overigens ook een systeem waarbij je je moest aanmelden voor iedere race apart, in plaats van een kampioenschap. Maakte het makkelijker om van te voren te beslissen wat de beste poule-indeling zou zijn.

RBxGino vindt dit leuk.
  15. majong

majong Active Member

Leuk Bevonden:
    79
    Als we 8 of minder deelnemers hebben laten we de chat door een live chatbox lopen dat gaat goed maar kan niet meer dan 8 personen bergen.

16. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Ik hoorde alleen het stuurt van Loyal tijdens de race. Nadat de race was afgelopen deed ik even mijn headset opnieuw in mijn controller en toen hoorde ik iedereen, althans de 4/5 mensen die nog waren overgebleven.

Competitief racen kan pas echt als het systeem goed werkt inderdaad. Geen rancom disconnects en ook geen lag als je met meer dan 10 mensen in de lobby zit. Vind het jammer want het is echt een heerlijk spel maar als het er zo aan toe gaat is het heel frustrerend.

17. thetiktak92

thetiktak92 Active Member

Leuk Bevonden:
    55
    De a en b poule met promotie/degradatie lijkt mij erg leuk! Om de poules te kunnen indelen zou ik idd iedereen de tijd geven t/m maandag om een zo snel mogelijk rondje neer te zetten. Met de puntentelling van Beltoon lijkt het mij een eerlijke strijd om de winst ;)

18. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Zo, de Frustratie van gisteren er even uitgeraced met Lloyall en Gino.......als iedereen dan een goede verbinding heeft en het rijd allemaal dan is het een heerlijk spel.

19. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    GT3 waar we gisteren mee afsloten was ook heerlijk. Geen kwalificatie en proberen in een groep zo hard mogelijk te rijden. Elke keer wachten als er iemand te ver voor of achter lag. Was eigenlijk een soort training dus. Reed voor het eerst op Brno, echt een heerlijk circuit!

20. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Ja dat is een leuk circuit inderdaad. Maar ik doe verder nog niets voordat ik de patch heb. :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina