[XOne] Fallout 3 [Deel 6]

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 8 aug 2010.

1. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Oeeeh, straks dus een aankondiging van Fallout 4? Er komen weer zoveel goede herinneren boven als ik even snel door dit topic heen scroll. Wat een geweldige sfeer had deze game en wat hebben we eigenlijk een stap terug genomen wat betreft 'open werelden'. De enige games die er nu zijn met een grote open wereld zijn The Witcher en GTA volgens mij (die ik allebei nog niet gespeeld heb).

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.721
    Tegenwoordig wil juist iedere game open world en een RPG zijn. Echt iedere game heeft sinds de 360 generatie wel een bepaald level systeem of RPG aspect en een groot aantal games doet juist mee aan de open world hype.

3. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Games als Borderlands, Dragon Age, Assassin's Creed, Watch Dogs, Saints Row etc lukte het allemaal niet helemaal in mijn ogen of de game was om andere redenen niet leuk. De enige succesvolle game die het wel goed lukte was Skyrim, maar dat is van dezelfde makers en GTA. Ik kan natuurlijk alleen oordelen over de games die ik zelf gespeeld heb en van de bovenstaande series heb ik ook lang niet alle delen gespeeld.

4. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.101
    Maar hoe bedoel je dan dat open world games een stap terug hebben genomen?

5. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Goede open world games zijn schaars. De enige succesvolle open world games op de huidige generatie consoles lijken mij The Witcher en GTA V (wat een remake is). Ik zal niet zeggen dat alle games uit mijn vorige posts slecht zijn, maar ze gaven me niet het open world gevoel van Fallout 3. Je zou inderdaad kunnen stellen dat we een stap terug hebben genomen, ondanks dat het speeloppervlak van de huidige games een veelvoud is van wat het was.

En waarom is dat gevoel dan minder? Omdat je veel meer 'dungeons' en 'instances' hebt tegenwoordig. Omdat de steden en gebieden etc minder 'leven' in mijn ogen en de quests veel meer straight forward zijn. Het kan misschien ook zijn omdat Fallout één van mijn eerste open world RPG's was en alles nog relatief nieuw was, maar in mijn ogen hebben er sindsdien geen grote ontwikkelingen plaats gevonden buiten de graphics.

6. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.101
    Welke games van de vorige generatie waren dan allemaal geslaagd volgens jou?

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Man ik ben echt benieuwd naar de teaser. Kans lijkt me zeer klein dat we gameplay gaan zien, maar dat boeit niet. Alleen al te weten komen waar de boel zich gaat afspelen is nice. Bring it the fuck on!

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    http://fallout4.com is nu een pagina geworden en je kunt de game preorderen. Xbox One, PS4 en PC. Wohoo! Oh en:

Ypuh vindt dit leuk.
  9. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    'Open world' games waarmee ik me de vorige generatie wel heb vermaakt: GTA IV, Infinite Undiscovery, Star Ocean: TLH, Borderlands 1, Assassin's Creed 1, The Godfather 2, Prototype en Fallout 3 uiteraard. Al waren Prototype en The Godfather geen hoogstaande games, ik vond ze wel vermakelijk.

De meeste van deze games bestaan uit 3 gebieden of zelfs meerdere discs. Ook was de sfeer van Fallout een stuk beter dan de meeste games die ik hier opnoem. Vandaar mijn gedachte dat we misschien wel een stap terug genomen hebben.

10. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    Kijk en dat is nou precies mijn probleem bij de meeste RPG's.

Ik mis gewoon als ik in die wereld ben dat je je spullen mee kan nemen naar je huis en heel je huis kan sorteren op spullen. Of andere dingen in je huis veranderen. Of spullen kan geven aan je companions en die ook bewaren voor later. Dat doet Bethesda gewoon super bij Fallout en Skyrim. Gewoon echt het gevoel geven dat je alles kan meenemen uit die wereld en naar je huis kan brengen.

Vandaar dat Dragon Age en andere RPG's mij ook niet meer pakte. Ik vind het ook gewoon leuk om door die wereld te lopen en van alles mee te nemen, maar het is juist jammer dat je maar een beperkt aantal spullen kan meenemen en de rest perse moet verkopen om ruimte te maken in je inventory of niks kan geven aan je companions.

En daarbij komt ook wel dat ik de sfeer uit de Fallout games gewoon zo tof vind. Ben eigenlijk niet echt iemand voor fantasy, maar Post-Apocalyptische werelden vind ik echt weer tof.

Ypuh vindt dit leuk.
  11. SoleSurvivorN7

Leuk Bevonden:
    222
    Damn stel je voor dat dat de graphics zou worden:eek:

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    De trailer heeft heel effe online gestaan, dit is er van gecaptured:

13. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    En de bobbleheads zitten er ook weer in zo te zien! Ziet er grafisch top uit op deze screen.

SoleSurvivorN7 vindt dit leuk.
  14. SoleSurvivorN7

Leuk Bevonden:
    222
    OMFG echt joh? :eek::eek::eek::eek::eek:

15. SoleSurvivorN7

Leuk Bevonden:
    222
    WOW word gek nu.

16. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Awesome!

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Dat je het nu al kunt preorderen, zou geniaal zijn als dit een teken is van een 2015 release. E3 we will find out.

18. SoleSurvivorN7

Leuk Bevonden:
    222
    Zal toch wel dan. Anders is het wel heel erg ver van te voren dat je al kan preorderen. OMG hoop zo op eind 2015 man. FUCK man FUCK:eek:

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Heheh echt he. Ik probeer me er niet al teveel op te verheugen, maar het zou echt te sick zijn, te fucking sick gewoon! En dan zou Bethesda echt de waarheid gesproken hebben in dat interview. :)

SoleSurvivorN7 vindt dit leuk.
  20. SoleSurvivorN7

Leuk Bevonden:
    222
    Dus vandaag iets en dan eind van de week nog een aankondiging:confused::eek:

Deel Deze Pagina