Dat stuk met Stannis was echt zwaar gestoord. Was na de dood van The King in the North voornamelijk op zijn hand (en die van Dany natuurlijk
), maar nu zeker niet meer. Aanzetje voor deze waanzin werd paar afleveringen terug al gegeven, maar had niet verwacht dat Stannis er ook uiteindelijk mee in zou stemmen. Zometeen ff internet checken hoe hierop gereageerd wordt (als je kijkt naar wat voor een reacties er kwamen op de verkrachting van Sansa), vond dit zelf veel schokkender dan die scene met Sansa en Ramsay. Van Ramsay verwachtte je het, dat is echt een sadistische bastaard, maar had niet gedacht dat Stannis zo ver zou gaan in zijn ambitie om op de Iron Throne te zitten.
Einde was ook weer heel vet gedaan, eindelijk een draak die in actie komt. Ze leken duidelijk in beeld te brengen dat Jorah Dany's hand pakte en vervolgens Dany de hand van Missandei. Aangezien Jorah besmet is met die ziekte, verwacht ik dat dit nu is overgedragen op 1 van die 2 anderen. Tyrion in Dany's entourage vind ik ook heel erg sterk, past er wat mij betreft precies tussen. Mooie scene, valt me op dat die langere scenes bijna altijd fantastisch zijn bij Game of Thrones. Was misschien ietsjes minder dan vorige week, wat vooral wat zegt over de scene aan de andere kant van The Wall en niet over deze, maar deze was ook weer geweldig.
Kijk nu uit naar de seizoensfinale. Als die qua niveau in de buurt komt van de afgelopen 2 afleveringen, neem ik al m'n kritiek op dit seizoen terug.