[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

1. TreV

TreV Enchantment?

Leuk Bevonden:
    119
    Zou ook goed kunnen hoor, maar in eerste instantie vond ik het iets te nadrukkelijk in beeld worden gebracht. Werd volgens mij echt op hun handen ingezoomd, daarna werd dit nog een keer herhaald tussen Dany en Missandei. Mocht het wel waar zijn, dan denk ik niet dat Jorah het bewust deed. Die man loopt die arena binnen om voor de glorie van Daenerys te sterven, lijkt me niet dat hij haar dan opzettelijk ziek maakt.

Als 1 van de 2 wel besmet is, dan denk ik toch dat Missandei niet veel langer meer in de serie te zien zal zijn.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Over die hand.

Rechter hand.

Linker hand.

Iris vindt dit leuk.
  3. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Stannis had die keuze al gemaakt tijdens Robert's Rebellion: of zijn broer of zijn koning steunen. En wat Delphiki al zegt, alleen Dany ziet de Baratheons nog als usurpers. Over het willen van de troon:
    "Why would you want it, then?" Davos asked him.
    "It is not a question of wanting. The throne is mine, as Robert's Heir. That is law. After me, it must pass to my daughter, unless Selyse should finally give me a son."

Makkelijk zeggen natuurlijk, maar denk dat er wel een kern van waarheid in zit.

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Barratheons zijn afstammelingen van Targaryans. Robert had wel een legit claim.

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Niet blij met deze episode:
    Stannis, WTF. Dat hele Stannis kamp mag van mij verslagen worden.
    Dany was wel tof, had ik overigens niet verwacht.
    Jon Snow met moeite terug achter de wall.
    Episode 10 moet wel echt fucking goed worden.
    Overal blijft episode 8 de beste dit seizoen.

6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Stannis = pa van Jason Statham

7. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Ja, de Boltons dus ook op de Starks, of de Karstarka.. gewoon survival of the fittest. Zodra je zwak bent dan ga je neer. Maar ja als ik moest kiezen dan ging ik voor Dany (oog wil ook wat)

Sent from my iPhone using Tapatalk

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

claims zijn alleen maar window dressing om een leger heen. De enige personages die er waarde aan hechten weten niet hoe the Game of thrones gespeeld word.

Aegon had geen claim, hij had drie draken. Robert had een Targaryen oma maar zijn claim was weak as fuck. Maar dat maakte niet uit want hij had vrienden en een grote hamer

het is allemaal right of conquest. Lannister, Tyrell , Stark, Aren allemaal hebben ze schijt aan claims. Het grootste leger wat we in de boeken gezien hadden volgde het jongste broertje van een 'usurper' die op geen enkele mogelijke manier de sterkste claim had.

Claims zijn lucht , het gaat erom wie het grootste leger heeft

9. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.981
    O nou sry or

10. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Nou kun je natuurlijk wel de vraag stellen of Robert koning was geworden als hij helemaal geen Targaryen bloed had. Ned zegt ergens letterlijk dat Robert een betere claim had dan hem en Jon Arryn.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En Robert zegt wel eens dat ze Ned beter koning hadden kunnen maken,.. Robert had de betere window dressing maar dat is amper relevant in de revolutie van Arynn, Stark en Baratheon.

Toen Aerys Ned's vader en broer vermoord had en Raegar Ned's zus ontvoerd had en Aerys daarna vroeg om uitlevering van Ned en Robert had het met claims allemaal weinig te maken.

Laatst bewerkt: 9 jun 2015
  12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Tuurlijk heb je ook een legertje nodig. Maar zonder goede claim heb je niet de steun van de lords en bevolking.

13. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Hoezo is het niet relevant? Alle drie hadden ze dezelfde steun om de troon te pakken, maar het werd uiteindelijk Robert en dat kwam voor een groot deel door zijn claim.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Renly had genoeg Lords, Stannis praktisch 0. Wie had er een goede claim?

Aegon weet niet wat een claim is

Robert was 634e in de opvolging tot hij besloot om iedereen die voor hem zat een kopje kleiner te maken

Ja , het was logisch dat hij op de troon ging zitten. Maar je moet het belang ervan niet overschatten.

Loyaliteit aan huizen bestaat misschien wel binnen de 7 kingdoms, maar de iron thrones is een gekunstelde constructie die Aegon gemaakt heef. Beetje als Joegoslavie :+

In het noorden zijn de mensen loyaal aan de starks bijvoorbeeld. 'there must always be a Stark in Winterfell, the North remembers etc etc' In de vale zijn ze grotendeels loyaal aan de Arryns, in de Stormlands aan de Baratheons etc. Maar zelfs op dat niveau zie je genoeg voorbeelden van het recht van de sterkste. de Freys, de Lannisters, de Boltons, allemaal schijt aan claims

Aegon zette iedereen in de fik en kroonde zichzelf tot koning van alles, daar is niks legitiem aan. En Robert en Ned sloegen iedereen met de botte bijl in elkaar vanwege wat er met lyanna, brandon en opa Stark gedaan was. Dat zouden ze met of zonder claim gedaan hebben.

Robert wou Raegar en al zijn opvolgelingen dood hebben niet omdat hij vond dat hij koning moest worden en hij de beste claim had, ze moesten gewoon dood, alles moest kapot, en als gevolg daarvan zat hij plots met z'n ass op de troon

Hij was de logische keuze. Maar meer niet, als Jon Arryn zelf op de troon was gaan zitten had er niemand raar naar gekeken. En Ned kon op dat moment even niet door 1 deur met Robert dus die was al pissig terug naar Winterfell

15. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Je zegt het zelf al; de Rebellion begon enkel tegen Aerys en niet tegen alle Targaryens (Jon Arryn begon de Rebellion pas nadat Aerys vroeg om uitlevering van Robert en Ned). Niemand had op het begin het idee om een nieuwe familie op de troon te zetten en dan maakt een claim ook niks uit. Onbekend hoe en wanneer er het idee kwam om een totaal nieuwe dynastie te beginnen, maar toen deed Robert's claim er natuurlijk wel toe.
    GRRM faq: When did Robert proclaim his intention to take the throne? At the outset of the war, or was it a relatively late development?
    Robert proclaimed his intention to take the throne ... around the time of the Trident. Would not elaborate any further. Mentioned Robert's claim being stronger than Eddard Stark's and Jon Arryn's, the leaders of the two other great houses that spearheaded the revolution, due to blood ties to the Targaryen's.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ook Raegar natuurlijk, want die begon al het gedonder door Lyanna te ontvoeren. Aerys sloeg daarna alleen volledig door toen Brandon in King's landing z'n zus kwam halen

maar Ik zie niet precies waar ik iets anders zeg dan GRRMqua het belang van de claim?

Hij was de logische keuze, maar het maakte geen zak uit. Want de oorlog was gewonnen.

Of denk je echt dat het een verschil had gemaakt als Jon Arynn op de troon was gaan zitten? Dan hadden de Lannisters zich fier achter de Targaryens geschaard met hun betere claim? Denk je dat het de Tyrells iets uitmaakt dat Renly een oudere broer heeft? Ze kiezen allemaal gewoon de winnende kant uiteindelijk, of de kant met de grootste kans op succes. En als een jonger broertje of een neefje of iemand die uberhaupt geen familie is die grootste kans heeft dan praten ze dat wel weer recht.

Of geloof je de verhalen van de kaasboer echt die de kleine targaryens wijs maakt dat wanneer zij zich bekend maken het volk zich als 1 man achter hun banner zal scharen? :+

De dynastie van Robert is net als de dynastie van Aegon enkel en alleen door militair overwicht tot stand gekomen. De rest is bijzaak

Sharp steel and strong arms rule this world, don't ever believe any different.

Jij hebt de boeken gelezen, je weet vast het raadsel van Varys nog wel

17. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Ik vind ook dat het uiteindelijk gewoon op een simpele verovering aan komt, maar ik probeer te zeggen dat het waarschijnlijk toch Robert zijn claim was die hem de nummer 1 positie opleverde in plaats van Jon en Ned. De maesters hebben dit daarna ook als excuus gebruikt om zijn legitimiteit aan te tonen en ik denk dat het verdere onrustigheid heeft voorkomen.

18. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Ik zoek de laatste twee eps van GOT inclusief de previously on GOT secties..in 720p. Elke keer als ik de 720p down is die previously eruit gehaald..

19. JamuellAble

JamuellAble New Member

Leuk Bevonden:
    9
    Je kan t natuurlijk ook gewoon legaal kijken met HBO on demand.

20. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Als je geld teveel hebt wel ja.
    Hbo is echt te duur voor de content die ze aanbieden.

Deel Deze Pagina