De winnaar in het time trials topic mag zich best koningin nomen. Time trials zijn op zich wel grappig, mits ze het tunen tijdens time trials fixen. Een snelle ronde rijden is leuk maar een race winnen is andere koek.
Ik laat vanavond ook even schieten. Voor mij een onbekend circuit en daardoor, zeker in het donker, te lastig om leuk mee te doen.
Dat je tijdens een time trial kan tunen. Niet dat je elke keer eruit moet gaan, zo is het een heel omslachtig proces. Iemand zei hier dat ze daar iets aan gaan veranderen.
Als je al mijn berichten van de afgelopen twee jaar terugleest, (doe maar niet, maar anders tot volgende week als je klaar bent) dan kom je achter dat ik met Forza 4 en 5 genoeg gezeurd heb om van alles. Bij Forza 5 zorgde de netcode ook al voor problemen en dat was al kut. Echter is het nu met Project CARS de druppel die het doet overlopen. Ik zag al tijdens de early access dat dit een sim ging worden waar ik niet 100% lol mee ging beleven. Maar de stap van de PC builds naar Xbox was schrikbarend. Ik vond het echter te leuk om met de groep te blijven rijden die al sinds dag 1 meedoen en gunde hen een leuke competitie. Maar het afgelopen jaar heb ik al veel op PC gereden. Met een andere groep op Tweakers heb ik veel Assetto Corsa gedaan en ik heb een aantal maanden iRacing gereden. De lol die ik hier beleef met de groep en de erg goede tijd die ik met Pieke heb gehad wat betreft organiseren moet het opboksen tegen de kwalitatieve overmacht van PC sims. En dat is een lastige kwestie voor mij. De drie belangrijkste dingen zijn voor mij: - FFB die, als allereerst, op console niet lekker werkt op stuur (uitvalt en verschilt tussen de sessies) en als tweede in de game, ook op PC, echt een stuk minder lekker werkt dan andere Sims. - De netcode waardoor online racen met meer dan 10 man niet normaal kan. Niet alleen lag maar ook het zwabberen bij controller gebruikers maken close racing lastig. Ik rij in iRacing met 30 man zonder problemen behalve als een bepaald persoon een slechte connectie heeft. - Collision refreshrate/physics. Weet niet wat het veroorzaakt maar als je elkaar raakt ben je gelijk 50% kansloos.
Dat was zeker leuk! hoop dat ik de volgende keren ook mee kan doen, dinsdagen komen echter niet zo goed uit maar zodra het kan doe ik mee!
Heel leuk... Lol voor mij was het echt geen racen. Andere keer maar weer proberen. Had trouwens ook nog nooit op die baan gereden... De eerste, want ik weet niet of jullie nog meer banen hebben gehad gisteren.
Me FFB viel weg in heat 2 en ik ben zo langzaam met stuur volgens mij is er iets fout aan de kalibratie oid heeft iemand tips hoe de stuur juist te kalibreren? Met controller was ik sneller De game geeft veel meer problemen met stuur dan met controller helaas ik hoop dat ze dat fixxen, iemand hier wat over gelezen in de komende patch?
Zou het inderdaad makkelijker maken maar ik denk persoonlijk dat je teveel waarde hecht aan het tunen. Las in het time-attack topic dat je een boel tijd in het tunen had gestoken maar nog nauwelijks had gereden... denk dat het (qua rondetijd igg) handiger is om je tijd precies andersom te gebruiken (vriendelijk bedoelde tip). Als je snel wilt tunen en testen kan dat geloof ik wel goed in de free-practice mode. Racen gisteren was zeer geslaagd en gezellig! Jammer om te lezen dat er toch nog enkele framerate issues waren (olijke), maar ik moet bekennen dat het bij mij allemaal prima liep. Vond Brands Hatch persoonlijk een veel leukere baan dan Snetterton.
Daar heb je wel gelijk. Misschien dat ik er dan toch meer waarde aan hecht dat de auto lekker rijdt dan dat ik een hele snelle tijd neerzet. Het nadeel van tunen in free practice is dat je een rondje moet tijden voordat de tijdwaarneming begint. Of een auto sneller aanvoelt of dat hij het ook daadwerkelijk is blijven twee verschillende dingen.
Een makkelijk/lekker rijdende auto kan in veel gevallen het tegenovergestelde zijn van een snelle auto. Een lekker rijdende auto is voorspelbaar, vergevingsgezind en toegankelijk (lijkt me), waar de echt snelle auto's soms juist heel lastige rotzakken kunnen zijn.
Het was inderdaad klote gisteren. Even behoorlijke drops. En dan sta je zo naast de baan natuurlijk. Aja Snetterton, geen leuke baan vind ik persoonlijk. Ikzelf rij heel veel op BRNO, echt een fijne track. Zal Brand Hatch ook eens wat vaker bezoeken aangezien jullie daar vaak op rijden. Ik ben zelf ook niet zo van het tunen moet ik eerlijk zeggen. Ik heb gisteren de McLaren tune gebruik maar daarmee rij ik helemaal slecht. Lol.. Dus ik gebruik maar de standaard tune met een kleine Anpassing, bv iets meer downforce en wat minder peut in de tank en slicks. Nu ben ik even die nieuwe cars van het car pack aan het rijden. Tering die McLaren longtail is wel heel bruut zeg. Die staat zo naast de baan...verder zijn het best geinige bakken om mee te rijden. Al kost iedere switch van een wagen weer een x aantal ronden rijden om de wagen in bedwang te houden. Iedere car reageert echt heel anders..
Was gister genieten zat met zweet handjes achter de controller en paar mooie gevechten gehad. Race 1 kwam ik er helaas niet aan toe al vrij snel en wat ongelukkige crash met Gino en daarna viel ook nog is mijn controller uit. Race 2 daar in tegen was een spannende race, eerste 2a3 rondes bleven we met ze 3en bij elkaar en achter ons was het ook erg spannend. Tot lap 7 (van de 14) mee kunnen komen en ook nog een deel op kop gereden, hierna maakte ik een fout en gelijk terug naar p4 hier kon ik nog terugkomen tot p3, waar ik bijna Tender nog te pakken had in de laatste lap. Had nog even de herhaling opgenomen van de eerste rondes in de tweede race: Zal straks ook nog even de uitslagen en nieuwe stand erop zetten
Tof in elkaar gezet filmpje Ik zal kijken of ik ook zoiets voor elkaar kan krijgen, vanuit mijn view En het was zeker leuk gisteren!
Je hebt de 1e en 2e plek van heat 1 en heat 2 niet helemaal correct ingevuld Maar de optelling klopt Wat mij betreft gaan we hier gewoon lekker mee door, op "amateur" basis. Want er vrees dat er nog wel momenten zullen zijn waarbij de hardware/software niet helemaal mee wilt werken.