Gisteren was tof!
RaceRoom heeft het zelfs in deze ontwikkelingsfase van de game het al goed in elkaar zitten. Het loopt erg soepel, en dat zelfs op een wat verouderde PC. Het verhaal van een game-pc moeten kopen voor min. 1000 euro is dus ook niet waar
. Het geluid in de game is fantastisch en de servers werken soepel. Je merkt dat de game niet gemaakt is voor de controller, maar ik kon leuk meekomen met het middenveld. Voor de controller besturing kan je het een beetje vergelijken met PCars, het werkt maar de beleving is uiteraard beter met stuur.
We zijn gisteren met z'n 2e een random lobby gejoined van +- 20 man en de community is erg goed. Clean gereden op een erg lastige baan. Het is een lange tijd geleden dat ik zo toffe race gereden heb, en dat voor plek 10. Het was tot de laatste minuut spannend, close en clean! Ik hoop dat iedereen die maar een beetje interesse heeft het gewoon gaat proberen. De game is gratis te downloaden en dan krijg je 3-4 auto's gratis en 3 tracks. Dit geeft een indruk van de game, maar het word allemaal nog veel beter wanneer je nog wat content koopt. Mensen kunnen schrikken van een microtransactie systeem maar dat valt mij alles mee, het is niet zo duur als iRacing.
Ik heb het spel nu 2 dagen en ondertussen heb ik het al 14 uur gespeeld, zegt denk ik genoeg hoe tof ik het vind! Ik heb ook wat content gekocht en voor 30 euro had ik het European Track Pack (14 banen incl zandvoort huehue! x enkele variaties op die banen) en 3 auto's (Opel Omega 3000, RUF RT12R en de BMW Z4 GT
. 3 verschillende klasse's, uiteindelijk rij je toch vaak maar 1 auto uit een klasse dus kan wel even vooruit. Je kan elke auto testen voordat je hem koopt dus een miskoop doe je niet snel.
Dus nogmaals probeer het gewoon, zoals Flavour al een keer gezegd, we doen onszelf echt te kort om zoveel tijd erin te steken terwijl het op ergens anders beter is. Laat je niet afschrikken omdat je niet een monster PC heb of geen stuur, het is gratis dus als het niet werkt heeft het je niets gekost.
Voor de geïnteresseerde kan ik mijn controller settings met je delen zodat de basis goed is, vanuit daar kan je voor jezelf tweaken wat voor jou het lekkerste werkt.
Hopelijk zie ik jullie (ook) op RaceRoom!
Klik om te vergroten...