Toch weer niet.... AAARRGGH. Hij leek even mijn stuur te herkennen maar daarna verdween het weer snel. Jullie zien me wel weer als het allemaal werkt.
Begin toch de hoop te verliezen... Dacht, ik sluit hem anders eerst aan op de xbox. Kijken of dat wel werkt. Krijg er echt helemaal geen reactie uit... Er gaat geen lichtje branden en ik kan op de xbox ook niets vinden bij devices. Hebben ze me ook een kapotte wheel opgestuurd...? Heb het probleem gevonden denk ik. Stroom doet het alleen als ik de power kabel er stevig in druk...
In de base? Ja die moet je goed aandrukken ja. Maar goed ook want anders schiet 'ie er steeds weer uit.
Ik moest hem met twee handen echt stevig ingedrukt houden om power te krijgen, zodra ik los liet viel de power uit. Heb nu net echt met harde kracht dat ding erin geperst en nu lijkt hij het te doen. Ze mogen er wel bijzetten dat je abnormaal hard de power kabel erin mag drukken, volgens mij scheelt het niet veel of ik duw de hele voet uit elkaar...
Gaat het hier alleen nog over defecte stuurtjes? Wanneer komt de volgende patch ? Wel 2 patches gehad in ruim een maand tijd.
patches voor de game?? Ik heb mijn stuur (ps4 t300 rs) nu dikke week, maar ik wil echt niet anders meer,..... vandaag mijn f1wheel add on binnen gekregen zag vandaag pas dat ik mijn stuur ook de firmware kan updaten, maar weet nog niet of ik dat doe... Zoals hierboven met de TX zal je vast wel weer verplicht de firmware moeten upgraden voor die het uberhaupt doet, maar dat vind ik meer slechte zaak van de software vd one dan dat het met het stuur te maken heeft... en wat hieronder staat heb ik gekopieerd van 2 pagina's terug; Die thrustmaster stuurtjes bevallen supergoed, heb nu een week de t300 RS, voor gt6 en project cars wil ik niet anders meer,,, De Xone versie, de tx, is van hetzelfde kaliber,..... Wat ik wel af en toe tegenkom dat er soms wat mankementjes zijn met de stuurtjes,... Hij komt bijvoorbeeld niet uit calibratie modus.... Defecte d-pad (vreemd genoeg is dat vaak als je naar rechts klikt,.... de mijne doet het wel, maar is niet zooals het hoort, ik kan 5 a 6 keer klikken dan doet die het paar seconden niet meer...) (vreemd genoeg ben ik in arcade games veel sneller en beter met pad dan met stuur heb ik het over driveclub)
Als strax na retourzending mn stuur nóg niet gewoon werkt of wat dan ook, mogen ze m op een plekje stoppen waar het daglicht niet komt. Ik stuur de pedalen ook mee. Je weet maar nooit....
Stuurtje werkt inmiddels hoor! Was even knutselen, vooral met te wheel stand pro. Heb nog wel een vraagje voor de mensen met stuur... Ik moet nu voor sommige bochten het wiel minstens 400 graden draaien, dit moet echt een stuk minder worden. Hoe doe ik dat? Moet ik dan de settings van het stuur aanpassen op de computer of kan dit via de Xbox of pCARS?
standaard zou die op volgens mij op 900 graden moeten staan,... maar eigenlijk heb ik alles gereset bij project cars (en gt6), en die standaard instelling werken super, heb alleen de force feedback naar 85 gezet ipv 100.... ook de hoek die het stuur maakt is hetzelfde als in het echt,.... bij een hoek van 90 graden moet je je stuur 270 graden draaien,.... Weet wel dat als je de mode knop inhoud en je drukt dan op de dpad naar rechts of naar links je in kan stellen hoeveel graden het stuur dan draait.... je kunt het zien aan hoe vaak dat modelampje dan begint te flikkeren.. Hopelijk heb je er wat aan....
Zie hier alles wat je kan instellen: http://ts.thrustmaster.com/eng/index.php?pg=view_files&gid=12&fid=83&pid=366&cid=12 Zoals hierboven inderdaad op de base van het stuur de mode knop gebruiken. Deze knop kan je gebruiken om allerlei instellingen te veranderen van je stuur waaronder de totale stuuruitslag. Standaard staat deze op 900 graden wat voor een race auto te veel is. Andere standen zijn 540 graden (driekwart rond in beide richtingen, gebruikt in alle moderne GT en andere race auto's), 360 wordt gebruikt in de F1 en 270 graden (babystand). Om deze standen te wisselen moet je de Mode knop en de D-Pad tegelijk naar rechts of links indrukken. Hiermee blader je door de 4 standen heen.
Bedankt gasten, dat was precies wat ik nodig had! Ben even met de Z4 op Hockenheim aan het rijden, dat was de laatste auto waar ik gisteren mee had gereden. Door Mode + D-pad is dat sturen heerlijk! Had de settings van Jack Spade overgenomen, doen jullie dat ook of laten jullie alles op standaard staan? Bohhh wat is dit genieten zeg. Heerlijk om weer gewoon met precisie te kunnen sturen in plaats van timing met de controller. Duurt wel weer even voordat ik redelijk tijden zal rijden maar so far so good.
Vandaag nog loopt een Community Event (Bentley Speed 8 op Road America) waarmee je Thrustmaster spulletjes zou kunnen winnen. Weet iemand of je, naast een tijd neerzetten, nog iets moet doen om kans te maken?
Ik heb eerst nog dik een week zonder firmware update gespeeld (458 Tx) toen ik het stuur kreeg, dus het ligt niet aan de one
Nou dat wordt nog maar even wachten met aankopen.... Ik wacht in spanning op een paar filmpjes van je races.
@Racerblade01 Jammer dat je er niet bij kon komen. Hadden een paar leuke races maar kon wel wat tegenstand gebruiken. Staat je NAT wel open? Stuurtje is echt beste aankoop ever. Holy shit was is dit vet zeg!
Nah, ik was drie keer gejoined, zat ook in de lobby, maar kreeg de mogelijkheid weer eens niet om naar de baan te gaan. Typische Project CARS bug.
Nou dat wil ik geloven, de beleving is compleet anders. Dat vind ik ook bij Forza op de 360. Als ik daar met een stuurtje rij dan heb je toch veel meer het idee van rijden... Maar blijf het een bak geld vinden. Stuurtje + wheelstand pro komt toch op zo'n 525 euretas uit.