Vraagje: komen games als Fallout 4 en GTA V ook uit op Steam? Zo ja, wat is daar dan het voordeel van? Kun je ze dan nog modden bijvoorbeeld?
Pc master race oftewel als je pc goed genoeg is betere graphics / fps dan consoles, games vaak tegen veel lagere prijs (steam sale etc). Modding en community, keuze uit controllers. Bla bla bla oftewel open Google typ pc advantage over console en Voila http://www.reddit.com/r/pcmasterrace/wiki/guide Sent from my iPhone using Tapatalk
Die hele pc masterrace discussie hoeft van mij niet, ik bedoel meer wat het voordeel is van Steam ten opzichte van gewoon een game kopen en hem installeren. En of er ook nadelen / restricties aan Steam zitten.
Enorm veel games, aantal keer per jaar sales met enorm goedkope games (tot 80% korting), goedkopere games over het algemeen (maar dat is meer een PC ding dan een Steam ding), Steam Workshop (voor mods, gewoon abboneren op een mod en dan word ie gedownload), offline gamen, early-access games en Steam Greenlight (stemmen op welke Early Acces game op Steam komt), grote community, handig chatsysteem (ook met meerdere mensen voicechat), fps counter, in-game overlay met browser, gameplay streamen naar je vrienden, support voor bepaalde software (bv Blender, 3d-moddeling software, staat ook op Steam), games kunnen refunden (binnen 14 dagen als je ze minder dan 2 uur hebt gespeeld), wishlist met notificaties als een game korting heeft, items traden (bv CS:GO skins), achievements, Big Picture mode (andere interface zodat je vanaf de bank met een controller kunt gamen). Ik zal een hoop dingen vergeten maar dit is wat ik zo uit m'n hoofd weet. Je kunt ook goedkope keys kopen via bijvoorbeeld DLcompare of Kinguin en die op Steam activeren. Maar goed, ik ken niet veel anders dan Steam dus het is lastig vergelijken, heb wel een aantal consoles gehad (360 en PS3 oa) maar PC is altijd mn hoofdplatform geweest.
Voordelen zijn heel specifiek, zoals dat je zonder disk overal je games kan spelen zolang je in kan loggen op Steam. Of dat je met een klik mods download en direct op de goede plek installeert. Allemaal kleine gemakjes dus. Het enige nadeel waar ik op kan komen is dat je volledig van Valve afhankelijk wordt, jou eigendom staat immers op hun servers.
Hmmm ja ik kijk nog even verder. Als mensen een titel tegenkomen bij de sale die echt aan te raden is dan hoor ik het wel
Banner Saga, Ori and the Blind Forest, Brothers a Tale of Two Sons, Bastion, Never Alone en vast nog heel veel meer Sent from my A0001 using Tapatalk
Jammer dat Ori and the Blind Forest niet op PS4 is. Zo een games speel ik altijd liever op console. Lijkt me wel een vette game. Er zitten ook een aantal games tussen die maandelijks op PSN gratis worden aangeboden zoals MGS en Never Alone.. Ben meer op zoek naar een goede simulator, adventure of RPG. Geen shooter of racer. Ik heb Skyrim nog niet gespeeld, fuck me right? Toch maar even aangeschaft.
Ik heb gewoon mijn Xbox controller in mijn laptop gestoken en hem aan mijn TV gehangen, doe ik al jaren. Werkt perfect Scheelt ook een hoop geld met die Steam sales. Divinity: Original Sin, Wasteland 2 en Pillars of Eternity heb ik erg van genoten de laatste tijd, vooral de eerste. Moet je wel een beetje liggen though.
Och ja tuurlijk, heb nog een One controller liggen voor pc Ori ziet er wel super nice uit en goede reviews ook. Dus toch maar aangeschaft
Ik heb toch dat stuk maar eens gelezen, wel een interessant stuk! Ik begin toch steeds meer naar de pc te neigen.