1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Banweezy

    Banweezy Kanyeezy

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    17
    - Sea of Thieves
    - Gears
    - Halo
    - Forza
    - Recore
    - Tomb Raider

    vs

    - Shenmue
    - Uncharted
    - Ratchet and Clank
    - Last Guardian
    - Horizon

    En dit zonder indies op beide platformen mee te tellen. Conclusie: halverwege 2016 heb ik zowel een PS4 als een Xbox One in huis... :cool:
     
    Insane/Erret vindt dit leuk.
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Nintendo heeft toch echt de beste line-up van de drie!
     
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nintendo is failliet, zeiden ze net.
     
  4. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Tja, als je geen race fan bent valt Forza al af. En Tomb Raider en Uncharted doen gewoon hetzelfde. Alleen doet Uncharted t stukken beter imo.

    Recore zag er vet uit. Maar ja, gameplay zal moeten uitwijzen of dit een titel is om in de gaten te houden. Sea of Thieves vond ik persoonlijk mehh

    Bij Gears moeten we nog even wachten hoe het zal uitpakken. Halo 5 gaat vet worden....maar ik vond de gameplay demo niet zo heel speciaal

    Mijn voorkeur gaat toch uit naar de games van Sony. Maar goed, het is en blijft persoonlijk. . Daarom kan je hier uren lang over blijven discusseren. Uiteindelijk boeit het geen ene reet welke console je hebt. Beide consoles hebben hun goede en minder goede games.
     
  5. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Fable Legends, backwards compatibility, hololens, awesome controller, nieuwe UI. Ook al zijn het niet allemaal games, ze tellen wel mee in het voordeel van M$.
     
  6. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ja want ik koop een X1 om 360 games te spelen en om te fappen op de nieuwe interface. En dan koop ik ook nog meteen een extra controller erbij voor €150 (alsof het niets is).

    Koop van die €150 liever 3 topgames. De huidige X1 controller is prima.
     
    Daz vindt dit leuk.
  7. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Dat ding moet wel 150 dollar gaan kosten, is niet normaal toch.

    EDIT - 150 euro's zelfs?
     
  8. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Sssssshhhhhhh, ik had gister dezelfde WTF reactie. Inmiddels probeer ik het een een beetje te bagatelliseren en voor mezelf te verantwoorden. Vind het een super vet ding en zie er zeker het voordeel van in bij een FPS zoals Battlefield. Als je het vergelijk met de scuf controllers is hij nog relatief goedkoop en uitgebreid ook!

    Verder heb ik liever een mooie en snellere UI dan een game als Uncharted. Een UI heb ik dagelijks profijt van voor langere tijd, waar we Uncharted inmiddels wel kennen en die heb je binnen 5 uur uitgespeeld. Wat betreft games heb ik al bijna genoeg aan de multiplats en zijn de exclusives gewoon een leuke bonus.

    Overigens is dit de eerste Playstation game sinds de release van de next-gens waarvan ik het jammer vind dat ik een X1 heb.


     
  9. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Fixed
     
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Hoelang zit je dagelijks in de UI?Mag hopen niet langer dan een minuut dus dan heb ik toch liever een toffe game. En geen enkele Uncharted was nog binnen 5 uur (op een normale manier) uit te spelen
     
  11. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ooh, ik gebruik vanalles hoor waar ik de UI voor gebruik. Switchen tussen games en TV kijken, party's in en uit, snappen met YouTube/messages/tv, de store checken voor games/deals with gold, pins, maken van screenshots/clips etc etc. Ik zie de UI dagelijks en regelmatig, zelfs als ik aan het gamen ben. Als PC gamer zou je toch ook enthousiast kunnen worden van een nieuwe Windows?
     
    Insane/Erret vindt dit leuk.
  12. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Eerlijk gezegd zijn dingen als een interface en party chat voor mij rand zaken. Gaat bij mij puur om het gamen

    Als het maar werkt dan vind ik het prima. Dat het een tikkeltje soepeler loopt op de X1 boeit mij eerlijk gezegd niet (als dat al het geval is).. De UI van de PS3 was kut, maar ik heb het nooit echt als storend ervaren. Nu op de PS4 is het sterk verbeterd. En ik vind het wel prima zo.

    Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  13. JamuellAble

    JamuellAble New Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik ben juist overgestapt naar xbox.. Omdat ps4 voor mij nauwelijks content bied. Ik heb een voorkeur voor racegames en bepaalde rpg... Forza bood hierin wat ik zocht.
     
    reatrix en Insane/Erret vinden dit leuk.
  14. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Wuuut? :eek:
     
  15. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Lethal is een grappenmaker. :thumbs:
     
  16. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Tomb Raider is alleen exclusief "Holiday 2015".
    Spel komt 10 november uit, dus ik zie het spel best in januari 2016 al naar de PS4 komen.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Als je Tomb Raider daar neerzet moet je FF7 Remake ook bij PS4 neer zetten. :) (Waarvan nog niet eens zeker is of hij naar de Xbone komt)

    Zet er bij de PS daarnaast nog maar een stapel S-E games bij.

    Maar uiteindelijk zullen het waarschijnlijk de multiplatform games zijn die het voor mij echt doen. Vorige generatie was dat ook al het geval. Een aantal van de beste games van de vorige generatie waren multiplatform.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2015
    iMark 007 vindt dit leuk.
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Xbox One lijkt me wel toch? Waarom staat er anders first on PS4?


    Men gaat daar iets teveel van uit. MS heeft toch echt de vergelijking met DR3 en Ryse gemaakt. Nog altijd zie ik die twee games alleen maar op Xbox One en PC. Het lijkt mij zelf ook sterk, maar het kan best een gevalletje zijn van dat het dus naar PC komt en that's it. Kan mij niet voorstellen dat MS zoveel moeite doet, qua zowel tijd als geld erin steken en dan alleen voor de feestdagen de game exclusief heeft.

    Dat gezegd te hebben...het boeit allemaal maar weinig. Als gamers moet dit ons ook niets boeien. Ik zou graag zien van MS dat ze nog meer nieuwe studio's aanmaken, meer talent erin..dare i say...beter talent erin. Want sorry....Sony devs> MS devs. Puur grafisch gezien dan bedoel ik. Ik vind het tovernarij wat GG met Horizon doet en ND met Uncharted 4. Heerlijk hoe die games eruit zien en i fucking love pretty graphics.

    ja ja...gameplay> graphics.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2015
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Misschien komt hij later wel naar de PC? Zal vast wel Xbone worden, maar je weet het natuurlijk nooit.
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat kan maar ze zeiden wel coming to other platforms
    Tenzij ze de WiiU bedoelen. :p
     

Deel Deze Pagina