[XOne] Halo 5: Guardians

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 10 jun 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Voor alle DLC maps betalen of wat simpele microtransacties in de game die niks echt beïnvloed?
    Ik weet welke ik zal kiezen. Daarnaast moet je ze nog steeds verdienen. Door normale play kan je de banshee unlocken maar dat moet je hem nog steeds in de match verdienen door goed te spelen. Het is niet zo dat je met een microtransactie altijd gelijk een Banshee hebt bijvoorbeeld.

"Think of req as burncards for titanfall. Besides playing the game in single an multi to earn them you can straight buy them out right. They have no effect in arena just cosmetic. In warzone they have powers but you need a to achieve a certain energy level to use them."

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Yeps. Dit is denk ik ook waarom de maps dus gratis zijn. Ik kan hier niet over bitchen...nah wacht even, i don't give a fuck eerlijk gezegd. :)

Ik hoop voor de campaign dat dit gewoon puur speciaal voor E3 was, dat spectaculaire, bijna CoD achtige stukje. Big scale battles beloven, ze, big scale i want to see! Maar net zoals met Tomb Raider....ik begrijp de beslissing om voor spektakel te gaan tijdens E3.

3. TreV

TreV Enchantment?

Leuk Bevonden:
    119
    Snap niet dat jij dit verdedigt, Hybrid. De argumenten die jij hier aanvoert zijn niets anders dan perspraatjes om de massa weer in toom te houden. Warzone is nu al kapot gemaakt, aangezien er genoeg mensen zijn die vanaf dag 1 weer met geld gaan smijten. Deze mensen hebben dus al direct een voordeel t.o.v. de rest.

Natuurlijk, we kunnen ook gewoon de game gaan spelen en punten verdienen. Verwacht maar dat het normaal gesproken weken of zelfs maanden gaat duren voordat je echter genoeg punten hebt om dezelfde wapens en gear te kopen als mensen die (naast de aanschafprijs van een nieuwe game) de portemonnee trekken.

Nogmaals, microtransacties in een Halo game. Dit kon je je een aantal jaar geleden niet voorstellen, industrie is echt rap aan het aftakelen.

Lethal AK47 vindt dit leuk.
  4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol perspraatje.
    Het kan me echt niet boeien verder. Speel al jaren games met microtransacties en die shit nooit nodig gehad of de behoefte gehad.
    In Battlefield zit ongeveer hetzelfde als dit. En na twee weken heb jezelf waarschijnlijk ook genoeg van die kaarten verdiend door normaal te spelen dat je niet weer wat je ermee aan moet.

5. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Tja, dat is het hem juist; dat weten we niet.
    Meestal zijn microtransacties niet goed voor een console game.
    Forza was ook een ramp, al hebben ze dat (na veel kritiek) aangepast.

Lethal AK47 vindt dit leuk.
  6. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Microtransacties in console game = GTFO!

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb wel vertrouwen dat het goed komt. Daarnaast gaat een gedeelte van al het geld naar leagues voor Halo.
    Plants vs Zombies had bijna hetzelfde. En kon je zo dingen gebruiken maar niet iedere match ofzo. Om de drie potjes etc. Maar je moest nog steeds veel punten halen in de game om de power ups te krijgen. Arena wordt verder totaal niet beinvloed. En daar draait het toch om. Hoe grappig Warzone ook kan zijn.

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik zie het ook wel goedkomen. Ik wil na deze mooie E3, wat heet mooi zeg, niet gelijk de negative nancy gaan uithangen en gelijk negatief gaan denken over een game waar ik nog altijd behoorlijk naar uit kijk. Tijd voor positiviteit. De tijd zal het ons leren en ja...wel extreem kut als het wel heel negatief uitpakt.

9. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, jullie lullen altijd alles goed! 8)

Mallakai vindt dit leuk.
  10. TreV

TreV Enchantment?

Leuk Bevonden:
    119
    Natuurlijk zijn ze snugger genoeg om ervoor te zorgen dat het heel lang gaat duren voordat je op de ouderwetse manier genoeg punten of kaarten of wat dan ook hebt verzameld. Er moet immers geld worden verdiend met die microtransacties.

Bij Battlefield is dat precies hetzelfde. Tientallen uren gespeeld en kom nog niet eens in de buurt van het volledig unlocken van alle wapens voor een class. Is dan eigenlijk toch wel een stuk makkelijker om ff een tientje neer te leggen, zodat ook ik eens een goede sniper kan gebruiken. Die games worden meestal op zo'n manier ontworpen, ik doe daar niet aan mee.

Vind het vooral misselijk dat dit nu ook bij Halo gebeurd. Juist dé game die Xbox groot heeft gemaakt. Microsoft zou deze game wel wat meer mogen koesteren, ze hebben sowieso al wat goed te maken na Halo 4 en TMCC. Nu komen ze met Halo 5, waarin ik ineens de singleplayer gedeeltelijk met Locke moet gaan spelen (wat is er mis met de Masterchief?), splitscreen eruit wordt gehaald en nu dus ook nog microtransacties. Tja, het vertrouwen in 343 wordt op deze manier in ieder geval niet groter.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    En jij bent negatief over alles. Boeiend.
    Ik hem me er even in verdiept ipv van gelijk schreeuwen en het is helemaal niks ergs ofzo.
    Zie ik liever helemaal geen? Tuurlijk. Maar we leven in een gametijd waar dit gebeurd en nu de keuze vaak is tussen gratis dlc of wat microtransacties. Dan kies ik graag de gratis DLC wat veel beter is omdat het zorgt dat de playerbase intact blijft en er veel content is na de release.

Laatst bewerkt: 18 jun 2015
  12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nahhhh....8)

Nah, na het TMCC fiasco willen en kunnen ze zich niet weer zoiets veroorloven. Ze gaan dit denk ik echt niet upfucken. Free maps is awesome, dat gaat nogal money schelen. En als die microtransacties niet al teveel verziekt kan ik er niet wakker om liggen. :)

13. TreV

TreV Enchantment?

Leuk Bevonden:
    119
    Het gaat mij erom dat dit steeds een stapje verder gaat. Het zijn gewoon een stelletje sneaky mannetjes die ons stapje voor stapje betaalde DLC, season-passes, microtransacties, pre-order bonussen ect. door de strot douwen. Omdat dit niet allemaal van de 1 op de andere dag gebeurd, is nu al jaren bezig, vinden we het allemaal wel best, knikken ja en kopen de game.

Heb niks tegen microtransacties, maar dan moet de game wel gratis zijn. Blijf het een belachelijke ontwikkeling vinden dat wanneer je tegenwoordig een game voor 60 euro koopt, je vaak nog niet eens alle content tot je beschikking hebt. Als 343i een beetje ballen had gehad, hadden ze toen ze die mappen aankondigden meteen moeten zeggen dat dit alleen mogelijk is door microtransacties. Nee, ze willen eerst even alle lof toegezwaaid krijgen en dan noemen ze een paar dagen later tussen neus en lippen door dat er microtransacties in zitten.

Ik zei eerder vandaag 'perspraatje', omdat je vrijwel alle argumenten uit die blogpost van de developer overnam. Die man komt weer met een hoop zalvende woorden, nadat er weer een shitstorm (de zoveelste voor 343i) losbarst. Laat ze nu eerst maar eens een keer een écht goede Halo game afleveren. Zodat er, wanneer die "gratis" DLC mappen worden gereleased er überhaupt nog mensen zijn die de game spelen. Halo 4 en TMCC waren al vrij snel na release dood en begraven.

Gamersea en Jorrie vinden dit leuk.
  14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  15. TreV

TreV Enchantment?

Leuk Bevonden:
    119

16. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ach'ja ik moet eerst maar eens zien hoeveel ik Halo 5 ga spelen, daarnaast zijn vaak die Microtransacties meer optioneel en voor de mensen die niet zoveel tijd aan de game willen besteden om alles te unlocken. (zie PvZ / League of Legends / Heroes of the Storm etc etc etc)

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ga je nu ook al voor me denken Trev.

18. TreV

TreV Enchantment?

Leuk Bevonden:
    119
    Je pikt 1 woord uit mijn betoog en probeert vervolgens daarmee je punt te maken. Wie de bal kaatst..

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol heb er vanmiddag nog op gereageerd.

20. TreV

TreV Enchantment?

Leuk Bevonden:
    119
    Microtransacties vallen in ieder geval nog mee in vergelijking met wat Bungie met Destiny heeft geflikt. ;)

Deel Deze Pagina