[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    Ik zie het allerliefst nu alle White Walkers iedereen gewoon helemaal kapot maken. Langzaam. Ook 6 stabben please. En dan 1 voor een zeggen: FOR THE NIGHT WALKERS.
    Ik hou voortaan dit einde als legit aan:

Fiasco en Kevf vinden dit leuk.
  2. Reson

Reson Active Member

Leuk Bevonden:
    635
    Prachtig om te zien hoe mensen hier helemaal meeleven met karakters en het vervolgens een kutshow vinden als diegene doodgaan Sukkels :lol:

Als je je zo ergert dan betekent het juist dat de show het goed doet :thumbs:

Wat een gebeurtenissen allemaal in laatste EP's. Mijn verwachtingen naar aanleiding van wat er is gebeurd:

- Ik denk dat Stannis niet dood is (volgens mij krijg dat manwijf juist een pijl in haar geschoten ofzo)
    - Greek en die chick vallen obvious in poedersneeuw dus die gaan er met z'n 2en vandoor of ontmoeten misschien dus wel Stannis of het manwijf. hangt er dus vanaf hoe dat afloopt.
    - The Boltons gaan dood, hoe weet ik alleen nog niet.
    - Snow lijkt mij gewoon dood, het zou wel heel GTST worden als die wordt gerevived. Mocht hij toch terugkomen dan hoop ik wel dat er iets speciaals is, niet dat die in normale hoedanigheid weer gaat rondlopen maar als monster/ghost oid.
    - Khaleesa wordt kapot geneuqt en vervolgens gered door die 2 riddertjes die op zoek naar haar zijn.
    -Sterkste draak gaat dood maar heeft vast en zeker nieuwe eieren ofzo
    - Dwarf wordt samen die kale/dikke de baas van Mereen.
    - Arya was echt het vetste karakter vond ik maar fuck die psycho bitch op dit moment met dit rare verhaal. Hier snap ik echt weinig van.
    -Cersei gaat een shitload aan mensen laten executeren in Kings Landing door die ubergrote knight
    - Ook verwacht ik dat The hound nog leeft en dat hij gaat battelen tegen zijn broer die nu die ubergrote knight is.
    - Misschien komt the hound wel aan in Mereen bedenk ik me nu(dan komt hij ook weer samen met dwarf en dikke) Of waren die helemaal niet samen? :whistle:
    -Hodor en die kleine gehandicapte zullen ook wel weer in beeld komen.
    - Uiteindelijk zal er toch een huge battle moeten komen tussen(ik neem aan) walkers vs knightwatch+wildlings+uncle banji of de gehandicapte snow en ik verwacht Khaleesa met een invasie op Kings Landing.

Waarom denk ik hier zo over na, geweldig :D

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat vind ik te makkelijke geredeneerd dat de show het dan maar goed doet.

Het gaat ook om een stukje logica, het moedwillig, nauwelijks zonder aanleiding, afslachten van een deel van de cast gaat ook nergens over. Hoe wil je dit nog verhalend houden?

Het is gewoon puur shockeren, wat ze destijds met die beruchte scene uit Call of Duty op dat vliegveld, en een deel later met dat meisje, ook deden. Het slaat gewoon kant, nog wal dit seizoen.

4. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Vertrouw nou maar in GRRM, zijn verhaal (ja, laatste ep was eigenlijk bijna allemaal boekmateriaal) met Call of Duty vergelijken, serieus?

Want het valt allemaal behoorlijk mee. Enkel Jon en Myrcella zijn zeker weten dood. Myrcella haar dood is wel degelijk belangrijk voor de verhouding tussen Dorne en King's Landing. Jon zijn dood en daarna zijn herleving kan ook zeer belangrijke gevolgen hebben op het verhaal of hij kan permanent dood blijven wat ook zeer passend is.
    Stannis leeft misschien nog en Sansa en Theon leven sowieso nog.

5. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Heel dit seizoen is gewoon "opbouw" geweest eigenlijk. Ze hebben nog maar 20 afleveringen om het af te sluiten.
    Logisch dat dan sommige dingen hak op de tak lijken en er een stuk minder nuance inkomt.
    Dat ze Mance dood hebben laten gaan is logisch. Barristan dood(rol ook vervuld) anders werd het te vol bij Daenerys. Van Jon zat gewoon in de boeken dusja. Myrcella dood zonder enige nuance..tja, heel die dorne lijn suckedte monkeyass en ze moesten ook wat met Jaime zonder Stoneheart, + stukje opbouw voor met Dorne en Cersei en Jaime volgend seizoen(Dips op dat Jaime Cersei vermoord uiteindelijk of iets dergelijks). Arya die Meryn Trant vermoord, vind ik nog wel logisch verzonnen, waardoor ze blind raakt(Hoe ze normaal blind raakt vertaald zich niet op het witte doek). Baratheons stuk weet ik niet wat ik er van moet denken, maar dat Melissandre terugkomt bij the wall zegt genoeg. Sansa en Theon cliffhanger tja. Snap wel dat mensen het idee krijgen van goedkope cliffhangers, wat GoT nooit echt deed natuurlijk

6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    Stannis:

Die gast is gewoon dood. Valt toch niks meer over hem te vertellen.

L.A. vindt dit leuk.
  7. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Over Dorne, Jaime en volgend seizoen:
    Ik zei laatst al dat het heel erg dom was van Ellaria om Myrcella te vermoorden terwijl Trystane feitelijk in handen van de Lannisters is. Doran is ook niet echt slim geweest om Ellaria te vertrouwen zo dicht bij Myrcella te zijn en dat zou betekenen dat hij zijn enige erfgenaam kwijt is en de Martell familie uitsterft terwijl hij in de show nog altijd geen enkel plan heeft.
    Nu las ik ergens dat dit juist Doran zijn idee was en dat het schip helemaal niet terugkeert naar King's Landing, maar naar Meereen om Trystane met Daenerys te laten trouwen. Perfect huwelijkscadeau natuurlijk, de man die je vader heeft vermoord en het kan ook voor zeer interessante scenes met Tyrion zorgen. Please make this happen D&D. :cool:

TreV vindt dit leuk.
  8. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Denk ook dat ze die cliffhanger vooral gedaan hebben, omdat Stannis zijn status in de boeken ook niet bekend is.
    Maar hij zal vast wel dood zijn, weet niet wat die verder nog van betekenis kan zijn in de serie op dit moment.
    Dat zal tof zijn ja

9. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Even over die mega-sprong van
    Sansa en Reek: hoe overleven ze dat dan? Vond het apart dat ze sprongen, want de afstand tot de grond was echt behoorlijk groot.

10. TreV

TreV Enchantment?

Leuk Bevonden:
    119
    Misschien vliegt Drogon op precies het juiste moment voorbij en landen ze netjes op zijn geschubde rug.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Sneeuw heeft zich waarschijnlijk opgestapeld tegen de muur en zeker met die stormen daar dus het is redelijk diep. En ze hebben daar altijd gewoond dus zullen ze wel weten en nemen het risico. Daar blijven is ook geen optie. Btw hier een clip van hoe hoog je kan springen bijvoorbeeld als er genoeg sneeuw ligt.

s4nd3r vindt dit leuk.
  12. Reson

Reson Active Member

Leuk Bevonden:
    635
    Ik vind het ook echt prachtig hoe jullie al die namen precies weten te noemen, ik kom echt niet verder dan 6 namen en voor de rest is het: die dikke, die ene chick met dat rode haar of iets in die trent :D

Ik moet zeggen dat de interesse in de boeken nu ineens opkomt, meer mensen die eerst de show hebben gezien en dan de boeken hebben gelezen en zoja, heeft dat echt nog een meerwaarde?

L.A., AnubisNefer en TreV vinden dit leuk.
  13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Pff ik kijk alleen de show.
    Showmasterrace.

14. TreV

TreV Enchantment?

Leuk Bevonden:
    119
    Ik ben na het tweede seizoen begonnen met de boeken. Ik denk dat de meerwaarde is dat je de personages wat beter begrijpt. Ik had dat zelf met name bij Jaime Lannister. Vond het op tv altijd een naar mannetje, maar in de boeken komt hij heel anders over. Dan kijk je op tv automatisch ook anders tegen hem aan.

Laatst bewerkt: 18 jun 2015
  15. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Je kijkt in ieder geval nooit meer hetzelfde naar de serie. Boeken zijn erg interessant, vooral als je je er nog verder in gaat verdiepen; dan kom je opeens op fora met hetzelfde aantal pagina's aan essays en theorieën. :+

16. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Is het alleen niet verwarrend? Aangezien er wat andere keuzes zijn gemaakt in de serie, ten opzichte van de boeken (van horen zeggen).

17. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Vind ik niet, je krijgt juist meer informatie. In grote lijnen is hetzelfde

Sent from my iPhone using Tapatalk

18. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik vond Jaime in het begin echt een klootzak, maar hoe verder de seizoenen kwam hoe meer sympathie ik voor hem kreeg. Zegmaar vanaf dat stuk met Brienne.. Eigenlijk ook logisch, in begin ging het vooral om de Starks.. nu zijn er zoveel verschillende verhaallijnen. En waarschijnlijk ook gewoon psychologisch dat je sneller meeleeft met iemand die kwaad wordt aangedaan. Anyway, ik vind Jaime dus al een tijdje echt niet naar meer.. en ik heb de boeken niet gelezen.

Alleen Cersei is nog steeds een bitch. Maar ik had denk ik liever gehad dat ze gewoon gechopped werd door iemand.
    De high sparrow begrijp ik alleen nog niet zo. Hoeze buigt iedereen zo voor hem. Op mij kwam het vrij plots over dat zij er ineens waren..ofcourse ze hebben wel de bevolking mee, maar uiteindelijk is de koning toch gewoon de baas. (niet dat tommen wat gaat uithalen.. tenzij die in S6 gaat flippen).

19. TreV

TreV Enchantment?

Leuk Bevonden:
    119
    Klopt wel wat je zegt, op tv hebben we ook duidelijk een verandering in Jaime gezien. Dat stuk met Brienne was geloof ik in seizoen 3? In de eerste 2 seizoenen vond ik het echt een etterbak, daarna heb ik de boeken gelezen. Als ik het me goed herinner zijn er ook een flink aantal hoofdstukken vanuit Jaime's oogpunt geschreven. Daarin wordt zijn motivatie ook duidelijk, waardoor ik ook meer sympathie voor hem kreeg. Als voorbeeld kun je kijken naar hoe hij met Tyrion omgaat, als je dat dan vergelijkt met hoe Tyrion wordt behandelt door Cersei en Tywin..

20. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Dit is voor mij ook nog steeds niet helemaal duidelijk. Beetje vaag in de serie. Kan iemand dat mij vertellen? Desnoods in het andere boek topic en me even taggen

Deel Deze Pagina