1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Halo: The Master Chief Collection

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 14 jun 2014.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Zo... gisteren ook Halo 3 uitgespeeld. Nu bezig aan Halo 4. Moet zeggen dat ik 3 wel de minste vind. Erg makkelijk, bijna alleen maar grote gevechten met voertuigen (en vaak domme AI). Vind ik de kleine gangetjes van Halo: CE, het verhaal van Halo 2 en de DAYUMN graphics/muziek/sfeer van Halo 4 stukken beter.

    Halo: CE op Legendary gedaan, 2 en 3 en nu ook 4 toch maar op Heroic.

    Nog mensen die de games op solo Legendary hebben uitgespeeld?
     
  2. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Halo 3 was de conclusie waar iedereen op zat te wachten na deel 2. Het was een episch deel (misschien iets over de top af en toe), maar uiteindelijk wel het derde deel waarin alles een beetje werd afgerond, zoals wel vaker in trilogieën gebeurd.

    Ook was hij kort. Maar dat komt omdat Halo 2 oorspronkelijk de laatste game zou worden. Helaas was die veel te lang en kregen ze die niet op tijd af. Daarom die flauwe cliffhanger op het einde, dat hebben ze op het allerlaatste er nog even tussen gestopt.

    Ook is het de makkelijkste Halo. AI was voor zijn tijd best goed, alleen komt die nauwelijks goed tot zijn recht in 3 vanwege al die open gebieden en voertuig slachtvelden.
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja combat AI is prima, maar dat rondrijden (te) vaak slecht. Het einde was wel mooi, full-circle met die sluitende cryopod en kort daarvoor de race op de ontploffende Halo. Maar toch... voelde wat minder aan IMO.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Vond het juist de beste, lekker rondcruisen in de warthog :cool:
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Dude Halo 3 campaign is fucking hard.
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja dat is wel chill.

    In mijn gedachten vond ik alle campaigns epic, nu ik ze ~10 jaar later weer speel vind ik 3 wel iets minder.
     
  7. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Owh really? :whistle:
     
    TreV vindt dit leuk.
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Halo 2 lang? Hmm, ik meende juist dat die vrij kort was. Toch maar weer eens spelen.

    Oh nee, heb geen Xbox/Xbone meer =(

    Oja, hij is er ook voor PC maar fuck dat.
     
  9. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik bedoelde dat alles een beetje zwak onderbouwt wordt. Zie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Deus_ex_machina

    Bovenstaande komt heel veel voor in het laatste deel van trilogieën. Vaak omdat ze veel te veel elementen in deel 1 en 2 onbeantwoord laten en nu moeten ze dat beantwoorden in slechts een deel.
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Meeeeeh...

    Gisteren Halo 4 uitgespeeld op Heroic, maar geen Achievement voor de gamae uit te spelen, alleen van de laatste missie. En óók geen Achievement voor alles games uit te spelen, na Halo: CE op Legendary en 2 en 3 op Heroic.

    Hoop dat ze ooit nog unlocken.
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat gevoel had ik in Halo 4.

    In Halo 1 t/m 3 heb je zo'n vermoeden dat er een relatie bestaat tussen de mensheid en de Forerunner. Toen kwam de uitleg in Halo 4 en was ik zwaar teleurgesteld; ik vond het zo lame!
     
    xboxlol vindt dit leuk.
  12. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Klopt, 4 had dat misschien nog wel meer dan 3. Ik vond dat persoonlijk het grootste minpunt in het verhaal van 4.

    Leek ook zo onnodig. Bewaar dat soort onzin voor
    Assassin's Creed

    Maar 3 kon er ook wat van:
    De flood komt wel heel voordelig met zijn allen naar de Ark toe waar net op dat moment een nieuwe Halo in aanbouw is.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
  14. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, nice. Op Spire in Halo Reach is dat ook heerlijk. Sniper+Rocket launcher meenemen.
     
  15. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Ze hebben via de (beetje gay) rotational playlist Team Snipers toegevoegd :)
    Toch wel vermakelijk met een werkende matchmaking.
     
  16. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Zijn er nog meer mensen die deze game weer dagelijks zijn gaan spelen sinds de laatste update een maand of wat geleden? De ranks werken echt verslavend en vreemd genoeg heeft Halo 4 bij mij de voorkeur. zonder alle bullshit (is er serieus allemaal uitgehaald) is het echt een geweldige game.
     
  17. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Waarom Halo 4 :eek:
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Zonder alle rotzooi is Halo 4 redelijk ja, maar je zit nog steeds met die slechte maps.
     
  19. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Ook het probleem slechte maps is weg imo. De maps die je speelt zijn overwegend de goeie DLC maps, Haven en Adrift.

    @ X-Junk, ik wissel de game af met H2A en H2 classic. Die 3 games spelen gewoon verreweg het lekkerst weg van alle games. Halo 3 voelt na al die jaren als een goedkope PC port met al die aim acceleration en trage movement speed. Daarnaast is Halo 3 nog best fucked qua surround sound en de hit detection is het slechtst van alle games.
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Halo Championship bezig.

     

Deel Deze Pagina