1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    300 serie zou toch voor het grootste gedeelte een rebrand worden?
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Naar verwachtig wel maar reviews zijn er nog niet.
    Haal misschien gewoon een tweedehands 7970 aangezien de 280x een rebrand daarvan is :p
     
  3. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Wil al heel lang mijn 2x7970's vervangen voor een enkele kaart (2k/1440p gamen) en had mijn hoop gevestigd op de 300 serie. Denk niet dat het hem gaat worden, natuurlijk het zal allemaal net wat sneller zijn, maar nog niet mijn zuurverdiende centjes waard. Om nou 600+ euries neer te leggen voor de Fury/980TI.... Nah liever niet. Wie weet zijn de eerste benchmarks wel heel positief :+.
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Betekent dat de vorige generatie videokaarten nu ineens een slag goedkoper wordt?
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb een topic op Tweakers aangemaakt, om alvast wat extra advies in te winnen!
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb alvast een beetje rondgekeken en ik kom denk ik op zoiets uit:

    [​IMG]

    Nu hopen dat met de introductie van die nieuwe videokaarten deze een stuk goedkoper wordt.
     
  7. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Prima build :).
    Aleen zou ik voor een 550w voeding gaan (deze Coolermasters bijvoorbeeld), want de 280 is al minimaal 500 nodig.
    Ik zou ook iets meer uitgeven voor een 380 (2GB gaat krap worden, 4GB versie zit nu op +/- 250 euro, waarschijnlijk met een paar maand op 220/230 als er wat meer verkrijgbaar zijn).
    De 380 vraagt ook om 500 watt trouwens.

    Een CPU koeler is ook geen overbodige luxe, m'n broertje heeft ook een N300 met deze koeler.
    AFtermarket koelers zijn toch net ff een stukje stiller, al is het met Intel coolers een stuk minder dan bij AMD.
    Toen ie nog een normale AMD koeler gebruikte was het echt net een straaljager iig :+.

    Een Hitachi hardeschijf heeft ook mijn voorkeur, fail-rates van Seatgate zijn een van de hoogste terwijl Hitachi de meest betrouwbare hardeschijven maakt.
    Bron (HGST = Hitachi).
    Ook zou ik voor dit moederbord gaan, verschil is er amper met die andere en het scheelt toch wel qua prijs.
     
  8. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Oh op Tweakers zeiden ze dat 450W genoeg was joh. En ook dat een losse koeler overbodig is aangezien ik niet ga overclocken.

    Het moederbord was meer met oog op de toekomst, omdat daar 4 DDR slots in zitten, en in die jij aangeeft maar 2. Maar prijs is ook wel een belangrijke factor en het telt allemaal wel al aardig op inmiddels.

    Voor de GPU hoop ik dat ze wat in prijs gaan dalen de komende maanden, dan kan ik een betere kopen. Maar ik zie heel veel mensen op Tweakers deze aanraden, omdat de prijs/kwaliteit verhouding van deze kaart erg goed schijnt te zijn.

    Dit is m'n topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1639552
     
  9. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Zou toch voor 550 wat gaan want van wat ik kan vinden is 500 watt aangeraden voor die kaarten (280 en 380).
    Om het prijsverschil hoef je het ook niet te doen, scheelt 5 a 10 euro.
    Als je een van bv 1000 watt hebt dan kun je niet zoveel gebruiken maar haalt ie zoveel uit de muur, dus als je een voeding met een 80-plus certificaat hebt hou je dus nog maar 800 over om te gebruiken.

    En moederbord en koeler moet je inderdaad zelf weten, als jij denkt dat het nodig is om met het oog op de toekomst 4 slots te nemen zou ik dat vooral doen, al is het heel lastig zeggen wanneer je meer dan 8gb bij het gamen nodig zult gaan hebben, want 8gb is zelfs met de zwaarste games tegenwoordig meer dan genoeg.
    Koeler is ook lastig, van wat ik hoor maken die Intel coolers best wat meer lawaai dan zo'n Coolermaster van 30 euro, maar daar zijn helaas geen video's over te vinden (alleen als de computer idle is maar natuurlijk is ie dan stil want dan hoeft de cpu niks te doen).

    En de 280 is ook een prima kaart maar 2gb vram is echt weinig, een goed geoptimaliseerde game als GTA V vraag nu al iets van 4GB op Ultra met 1080p, al zal je met een 280 of 380 op iets van 2,5 a 3GB zitten.
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja die 280 die ik er tussen had staan was 3GB. Hopelijk worden de betere current gen videokaarten in de komende maanden wat afgeprijsd dan.

    Ik zou wel graag GTA V een beetje fatsoenlijk willen spelen.
     
  11. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Begin augustus ga ik een nieuwe pc bouwen met o.a. een i7 5820K en gtx 980 Ti. Nu heb ik windows 7, maar zou tegen die tijd misschien willen overstappen naar windows 10 (deze komt 29 juli uit). Raden jullie dit aan vanwege de beter gameperformance en directx 12? Of kan ik beter bij win 7 blijven vanwege drivers etc. Ik wil namelijk vanaf het begin een clean install doen en wil eigenlijk niet na een paar maanden overstappen naar win 10. Maar als er nagenoeg nog weinig drivers voor moederbord etc is, dan werkt het ook niet behoorlijk lijk mij.

    Ik hoop op jullie feedback.
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2015
  12. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25

    500 watt helemaal niet nodig, hangt ook van af wat je in de rest van je pc stopt. Zijn leuke programma's op internet uit te rekenen welke voeding je nodig hebt voor je setup.
     
  13. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Drivers zijn geen probleem meer tegenwoordig. Tenzij je zwaar verouderde hardware of dingen van het merk hemelvaart gaat gebruiken, hoef je je daar niet druk om te maken. Windows 10 is een persoonlijke keuze, ik gebruik Windows 8 en stap gewoon verder over naar Windows 10. Is het nodig om te upgraden? Nee absoluut niet, maar waarom zou je het niet doen, het is gratisch! :+
     
  14. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Ok dus ik zou bij de launch van win 10 de meeste nieuwe drivers voor mijn hard/software al kunnen downloaden. Daarbij is win 10 inderdaad gratis, maar wel voor een jaar. daarna zal je deze toch moeten kopen. Wat ik gelezen en begrepen heb, is dat win 10 een vaste OS blijft die veel updates krijgt, waardoor er niet als voorheen om de zoveel jaar een nieuwe OS uitkomt.
     
  15. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Even voor de duidelijkheid, als je Windows 10 in het begin gratis download hoef je hem nooit te betalen. Ook niet na een jaar. Drivers worden nu ook al automatisch geïnstalleerd zodra je Windows 10 installeerd.
     
  16. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    @ Lc3DFire
    Dank je wel voor de antwoorden

    Heb nog een vraag mbt tot cpu waterkoeling.
    Ik heb besloten om de 5930k te kopen en wilde daarbij de Coirsair H801 GT waterkoeling kopen, omdat deze in mijn huidige pc kast past. Op andere fora raden ze de H100i of H110i GT aan. Deze zijn een stuk groter en zal dus niet in mijn pc kast passen. Denken jullie dat de h80i toch goed genoeg is? Zo niet dan zal ik ook een andere pc kast moeten kopen, wat ik eigenlijk niet wil.

    Dit is mijn huidige case: http://www.fractal-design.com/home/product/cases/discontinued-products/define-xl-usb-30-black-pearl

    De H80i GT: http://www.corsair.com/en-us/hydro-series-h80i-gt-high-performance-liquid-cpu-cooler

    De H110i GT: http://www.corsair.com/en-us/hydro-series-h110i-gt-280mm-extreme-performance-liquid-cpu-cooler
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Waterkoeling? Is dat niet wat too much? Zo een koeler werkt ook prima.
     
  18. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Kan ik dan beter deze kopen: https://azerty.nl/8-976-683612/noctua-nh-d15-koeler-voor-pr.html aangezien ze dit ook aanraden voor airkoeling?

    Zelf heb ik op dit moment ook waterkoeling in mijn case met een radiator op de achterkant van de kast. Ik ben hier zeer tevreden mee ivm geluid, cpu temp en de ruimte die ik overhoud. Met een aircooling blok is dat toch wat anders. Ik ga de 5930k ook overklokken en mijn gedachte is dat waterkoeling beter koelt dan lucht. Of heb ik dit mis? De pc kast is goed geisoleerd.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik heb deze:

    [​IMG]

    412S voor 30 euro geloof ik.

    Waarom zo duur, ben je van plan om maximaal te gaan overclocken? :+
     
  20. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Maximaal overclocken niet, maar wil wel met de 5930k naar de 4.0, 4,.1 Ghz Dit is ook voor een lange termijn en lees ook dat met een airblok de eerst pcie lane onbruikbaar word. Is dit waar
     

Deel Deze Pagina