Zelfs met een beperkt aantal circuits kan een race game heel lang vermaak bieden.. Als er maar genoeg uitdaging en dynamische zaken in verwerkt zijn.
Als de AI dan ook nog leuk tegenstand bied blijft een racegame in mijn ogen ontzettend lang houdbaar! (online ben je toch altijd te afhankelijk van andere, te veel mensen online die niet serieus willen of kunnen racen helaas)
Vrije training: Spelen met de afstelling van de wagen en het circuit goed in je geheugen opnemen. (rempunten bepalen aan de hand van objecten naast de track)
Kwalificatie: Op het randje rijden voor die ene snelle lap. (het liefst pole-position natuurlijk)
Raceday: Je positie verdedigen of volop in de aanval gaan om een slecht kwalificatie goed te maken, materiaal heel houden en eventueel tactisch rijden om een teamgenoot te helpen.
En dan de pitstop bij het omslaan van het weer of versleten banden op het juiste moment maken als de game/race dit toelaat.
Een race binnen een game duurt voor mij dan al vaak gauw een uur maar kan hier zo van genieten als ik uiteindelijk winnend over de streep kom en alles is volgens plan verlopen.
Dit soort zaken mis ik helaas nog altijd in de meeste racegames, zeker bij Forza voelen de races nooit goed aan. Veel te kort en totaal geen gevoel dat je echt met een race bezig bent of aan een competitie deelneemt. Voer je wagen op en je wint alles met gemak, zo simpel...
(heel leuk als je dan een eventlist voor je ziet met meer dan 1000 races ofzo die uiteindelijk nergens om gaan)
Klik om te vergroten...