Heb mijn laptop voor studie en werk gekocht, videokaart is daarom niet al te best (AMD Radeon HD 7730M). Samen met een i7 2.2ghz en 8GB RAM zorgde ervoor dat Raceroom er bij mij echt niet uit zag... Had een paar korte stukjes van een race van jullie vorige week gezien en het zag er wel grappig uit. Vooralsnog ben ik dus nog even gebonden aan mijn XB1. Wacht braaf weer op 3.0 die vast weer tegen gaat vallen... Ach we zien het wel, genoeg te doen.
Mie toe. Zit niks anders op. Al heb ik wel een krachtige laptop omdat ik deze destijds gekocht heb om te gebruiken met het ontwerpen en animeren in 3D. (17 jaar mijn hobby geweest) dus wellicht kan ik toch eens denken aan bovengenoemde game.
Dit is hoe mijn dramatische debut op PC competitie racen verliep: @0:00 Bugged start Race 1 @1:40 Incident 1 @ 2:15 Incident 2 @2:40 Incident 3 @3:15 Start Race 2 - exploded gearbox
Wel vet hoor die races zo, jammer dat je zoveel pech had... Incident 1 & 3 wordt je gewoon van de baan af getikt, lijkt meer op Forza dan op een sim racer. Vind het wel vet dat mechanical failures aan staan. Je moet lief zijn voor je auto en soms heb je gewoon pech, dat hoort toch wel een beetje jij racen. Nu ik dit zo zie waren de graphics bij mij misschien niet eens zo heel slecht, wel een stuk minder dan dit overigens. Gameplay is belangrijker dan graphics maar het oog wil ook wat... Zou mooi zijn als er ooit zoiets op de consoles komt. Bij pCARS moet er nog het een en ander gebeuren, vooral het plakken moet minder worden (en lobby's uiteraard). Anders maar wachten op AC.
Ja pech is pech. Niet het debut waar ik op hoopte. Gelukkig hebben we voor dinsdag een super tune inelkaar gezet en is daar al een week voor getraint. Met de Audi heb ik een middagje gezeten dus aankomende zaterdag worden het 3 top races. De game draait hier op medium of zo aangezien mijn GPU stuk is en nu een oude kaart is gemonteerd. Leuke van Raceroom is dat het op dit moment de snelst groeiende racesim is qua content en features. Er is in het afgelopen halve jaar zo ontzettend veel toegevoegd en aangekondigd qua features. Kan niet wachten op de grotere lobby's, goede multiclass racing en de openwheelers.
Vind ik wel meevallen. Beide incidenten worden ingeleid door de afwijkende lijn van de Audi, dat maakt een miscommunicatie makkelijk. Eerste incident was niet heel netjes van die achterop reed, laatste incident vind ik geen schuldige bij, gewoon race-incident. Om nog even te mierenneuken: 'rescue' staat verkeerd gespeld en het had ook ergens 'too' moeten zijn in plaats van 'to'. De enige reden waarom ik nooit aan R3 zou beginnen is omdat het zo godsgruwelijk duur is. Het is nog net geen iRacing, maar de prijzen zijn nog steeds belachelijk. Leuk dat ze met acties komen waardoor je 70% korting krijgt op pakketten, maar zelfs dan nog is het een prijs die ik er niet voor over zou hebben.
Tja de game is qua content iets duurder meer ik ben niet elke 2 jaar 50/60 euro kwijt voor een nieuw deel in een oneindige reeks aan Forza games die stuk voor stuk veel op elkaar lijken. De game zelf wordt steeds verbeterd zonder dat ik daar voor hoef te betalen. Ik ben nu misschien 100 Euro kwijt terwijl ik alle toekomstige features (multiclass, grotere grids, mogelijk nacht en regen etc.) er gewoon gratis bij krijg. Daarnaast hoef ik geen xbox live te kopen, al is dat iets voor een combinatie van games en niet slechts voor eentje. Filmpje was even snel gemaakt om aan de stewards te laten zien dus /care about spelling . We zullen wel zien wat ze er van vinden. In mijn mening is elk incident in de video een race incident met alleen de eerste waar ik heel misschien een waarschuwing voor zou geven.
Mja, Forza heeft dan wel zo veel meer content dat je ook wel zoet bent voor minimaal 2 jaar. Maar goed, zelfs dan koop ik niet ieder Forza deel, de laatste FM die ik heb gekocht was deeltje 3, omdat deel 4 gewoon versie 3.5 was en deel 5 was een tech demo. Die extra updates zijn fijn, maar eigenlijk horen drie van de vier dingen die je noemt gewoon standaard in een racesim te zitten (multiclass, weer en nacht). Xbox Live kost wat mij betreft niets omdat ik daarmee per jaar 48 games gratis mag downloaden, veel meer dan dat ik er ooit tijd voor zal hebben. Wat betreft prijs/content-verhouding zijn Assetto Corsa en vooral Project CARS honderdmaal beter. Jammer dus dat de rest van de game zo kapot is.
Voor iemand die graag met straat auto's racet is Forza geweldig, maar voor iemand die graag met echte GT spec auto's racet is Forza een drama. Het GT3 kampioenschap wat we hebben gedaan was leuk, en de auto's zijn erg goed gelukt qua tune, maar echt GT3 was het natuurlijk niet. Maar ja, iedereen is naar wat anders op zoek. Prio 1 voor mij is een stabiele multiplayer en physics die via de FFB goed aanvoelen en in mijn mening doet Raceroom beide dingen beter dan pCARS. Anderen zien de grotere lijst aan tracks of andere aspecten als grotere prio's en nemen genoegen met de physics etc. die ze krijgen.
Vanavond vanaf 20:00 Round 2 (voor mij de eerste) op de Nürburgring Short van het WTCC TCOne kampioenschap in Raceroom. Mijn teamgenoot zegt dat we met de huidige Honda setup en pace bij de top 5 kunnen zitten. We zitten wel in Divisie 1 en daar wordt hard gereden dus ik ben voor mijn WTCC competitie debut wat voorzichtiger en richt naar een top 10 finish in de drie races van vanavond. Ook @Divimus is er vanavond met zijn Chevrolet bij! Hopelijk vanavond geen exploderende gearbox please.
Dit was twee weken geleden een dingetje.. Scheider (Audi) die Wickens & Wehrlein (Mercedes) ogenschijnljik van de baan tikt na radio-order die direct van Dr. Wolfgang Ulrich (grote baas van Audi motorsport) afkwam, maar ook op live-televisie te horen was.
ONREALISTISCH! Die auto's horen aan elkaar geplakt rechtdoor te schuiven!!11 Maar was een kut streek idd. Bek viel echt open toen ik dat zag.
Had het incident wel gezien, geen idee dat het expres was. Jammer dat een DTM-kampioen dat dus ook zonder morren even uitvoert. Flavio Briatore werd uit de sport verbannen voor een vergelijkbaar incident, zou het niet onterecht vinden als dat hier ook gebeurt.
Ik snap ook niet dat je dat inderdaad klakkeloos uitvoert. Je kan toch ook tegen die audi-baas zeggen dat ie een betere auto moet leveren zodat hij ze niet er vanaf hoeft te drukken. Mensen die klakkeloos orders uitvoeren -1.
Als we het toch over recente incidenten hebben. http://www.sport1.nl/video/16836-gp-hongarije-crash-perez-vanuit-de-cockpit.html #ForzaMotorsportCurbstonePhysics
Je had het er zondag al over inderdaad maar ik had toen geen zin om een hele discussie te gaan beginnen Ik vind namelijk alle ophef méér dan hypocriet. Je hoort alle race liefhebbers steen-en-been klagen over dat alles tegenwoordig veel te klinisch is, de coureurs geen echte coureurs meer zijn, alleen maar achter elkaar aan rijden, bla-bla-bla. En dan gebeurt er zoiets en dan is het wéér niet goed Kijk, dit soort zaken horen bij toerwagenracen en zeker bij het DTM tegen het einde van het seizoen. Want dan wordt het merk tegen merk. Je zag het de bocht daarvoor al (maar dan omgekeerd), want Scheider (BMW) werd bewust opgehouden door Wickens (Merc) zodat Wehrlein (Merc) er voorbij kon. Vervolgens geeft Scheider in de volgende bocht als revanche een tikje tegen Wickens, welke daardoor doorschuift en er samen met Wehrlein prachtig aftolt. Mede doordat het glad was door de regen. Niks gevaarlijks, niks lompe actie, gewoon sneaky iets later remmen in de remzone. Netjes is het zeker niet, maar ik vind het prachtig om te zien (en ik ben geen BMW fan!). Het enige waar nu ineens iedereen over valt, is de "instructie" vanuit de pits. En die was natuurlijk ook oliedom. Maar daar zou het helemaal niet om moeten gaan. Het gaat om de actie op de baan en die verschilt niet van andere close-racing gevallen. Als dit soort zaken straks niet meer gedoogd worden, dan zullen we nooit meer races krijgen zoals bijvoorbeeld in deze voorbeelden:
Naah een tik van achter uit het niets is gewoon laf. Was leuker geweest als ie m ernaast had gezet, op die manier wat contact is prima. Maar in natte omstandigheden kan ik op zo'n manier ook wel een race winnen. Ik heb in de races vorige week ook wel een tik gegeven bij iemand achterin, dat was nadat hij me drie keer aantikte in een bocht (Beetje zoals die revenge van de alfa in je laatste vid, maar dan minder extreem). Maar als er gewoon clean geracet wordt zonder enkel contact dan is een tik van achter uit het niets een beetje nasty. '94 DTM seizoen zou ik ook wel willen hebben in Raceroom trouwens. '93 is leuk maar de evolutie het jaar erna is veel vetter.
Tsja... Ik vind dit toch wel prachtig hoor. En je kunt er vergif op innemen dat het voor iemand fout af gaat lopen natuurlijk.