1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 10

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Jorrie, 22 jan 2015.

  1. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Voldoe je wel aan de eisen om het te kunnen installeren?
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Welke zouden dan moeten zijn?

    Ik draai een i7, SSD (voldoende ruimte over), 8GB ram, redelijk moderne hardware, alleen CPU is natuurlijk crap want laptop.
     
  3. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Tsja moet genoeg zijn. Snap ook niet dat je het niet krijgt.
     
  4. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Hallo,

    Ik zie dat de Windows 10 upgrade gereed is om geïnstalleerd te worden. Mijn vraag is of dit enkel een upgrade is, of dat ik er ook voor kan kiezen om een schone installatie uit te voeren/upgrade waarbij de huidige bestanden niet worden behouden? Anders denk ik dat ik eerst een schone W7 installatie ga uitvoeren, voordat ik met de W10 upgrade ga beginnen.
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Dat kan gewoon ja. Er worden nog wel documenten etc. meegenomen in een Windows.old map maar die kan je gewoon verwijderen.
     
  6. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    ZO ik heb alles over gezet. Thuis PC en laptop en mijn werk laptop. Heb gewoon de Microsoft Creation tool gebruikt i.p.v te wachten. Alles werkt zoals het moet. Had wat problemen met lag in games en geluid op mijn eigen PC. Geluid terug naar standaard instellingen gezet en werkte weer en video kaart was ineens de 3D functie ingeschakeld, dit ook terug gezet en nu is alles goed.
     
  7. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Ah dat klinkt goed! Dan schoon ik 'm meteen op :).
     
  8. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik kom van W8, tot nu toe heel erg tevreden over W10. Clean install gedaan. Edge is snel, maar ik mis mijn extensies/plug-ins etc. Daarnaast zie je geen favicons in je favorietenbalk waardoor je een hele rij met alleen maar sterretjes hebt aan de bovenkant..

    Enigste minpuntje is dat ik mijn Norton antivirus niet geïnstalleerd krijg omdat hij steeds aangeeft dat het niet geschikt is voor deze Windows versie. Terwijl Norton op hun eigen site promoot dat het goed moet werken met W10. Dus nu maar even in de chat support duiken.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    @Willem, hoezo loop je nu een week Windows 10 proberen te installeren terwijl je er alleen maar op loopt te bitchen en W8 prima vindt?
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    @Willem Al een andere USB stick geprobeerd voor de installatie bestanden?
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Huh waar loop ik te bitchen dan? :+ Op zich mis ik m'n oude startmenu maar verder vind ik het een gaaf systeem (op m'n werk laptop). Maar dat het niet wil installeren is fucking irritant!

    Nou de grap is... ik installeer het niet op een USB. Maar gewoon op m'n SSD. :confused: Enige schijf en maar 1 partitie in m'n laptop.
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    :+
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nou dat is toch precies wat ik zeg. :+

    Nieuwe start vind ik weer iets minder, verder erger ik me dus kapot dat ik het niet kan installeren. :p
     
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Denk dat ik de overstap ook maar ga maken. Er staat echt teveel zooi op mijn laptop nu waar ik toch niks meer mee doe, maar te lui om shit uit te zoeken. Zolang iemand kan bevestigen dat xbmc gewoon werkt ga ik het binnenkort installeren.
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik vraag me toch af wat er nu zoal beter is aan windows 10 dan t.o.v. 7 64x bit die ik nu heb?

    En kan je de fysieke versie ook gratis krijgen? Heb liever een fysieke versie, want was als er iets misgaat?
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Fysiek? Je kunt altijd zelf een ISO downloaden en op een USB zetten.
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Wat staat er in beeld als je klikt op meer informatie? Wat ik zo her en der lees op internet m.b.t. deze foutmelding zijn het problemen met de drivers voor de grafische
    kaart/chip. Probeer anders de ISO te downloaden van Microsoft en dan de update te starten? :)

    https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10ISO
     
    Willem vindt dit leuk.
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heb ik dan geen key nodig? Had al eens vanaf USB een clean install geprobeerd. M'n key van W8 werkte niet.
     
  19. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Als je die ISO gedownload hebt en die koppelt, kan je dan niet direct de setup starten?

    Klopt. Je moet eerst je Windows 8 installatie upgraden naar Windows 10, dan wordt je sleutel omgezet en dan kun je een clean install doen van Windows 10.
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik denk dat ik het voorlopig wel even laat zitten.

    Ik weet ook niet wat er nu allemaal zoveel beter is aan windows 10 t.o.v. 7 en 8.

    Bovendien heb ik het liever op disc, wat ik nu met windows 7 ook heb, die ik destijds bij de aanschaf van nieuwe computeronderdelen erbij gekocht heb.

    Want wat als je per vergissing je USB leegt zonder erbij na te denken? ;)
     

Deel Deze Pagina