1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 10

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Jorrie, 22 jan 2015.

  1. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Dan download je hem opnieuw? lol
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Tsja, geen probleem, als dat net zo gemakkelijk gaat als die pop up die ik steeds krijg om over te stappen, dan prima.

    Rest mij alleen nog de vraag wat er nu allemaal beter is aan windows 10 t.o.v. die andere?

    Ik heb zelf de 64 bit versie van 7, maar voor mij voldoet die nog prima, dus ben niet 1,2,3 geneigd over te stappen.
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    En voor sommigen is XP nog prima.

    Voor gamen is er DX12, veel veranderingen onder de motorkap, beter startmenu etc.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ik moet hem nog steeds een keer installeren:+ Ik vergeet het telkens, omdat ik weer andere dingen aan het doen ben op de pc.
     
  5. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Als Windows 10 upgrade geen melding geeft dat je kunt upgraden mist er vaak support voor 1 of ander op je PC.
    Je kan het forceren door de Win 10 setup.exe te draaien in de windows 10 installatie map (weet je die niet te vinden, laat maar zitten dan :+)

    Nog wat tips op een rij:

    Backups maken,
    http://www.aomeitech.com/download.html

    Windows 8.x key noteren,
    http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Belarc-Advisor.shtml

    (bovenstaande niet alle adware erbij installeren, ff opletten)

    Windows 8.1 iSO
    http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/create-reset-refresh-media

    Windows 10 upgrade uitvoeren, activeren, hierna kun je een schone installatie uitvoeren met,
    http://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10ISO
    dan hoef je geen key in te voeren!

    Gebruik bij installatie aangepaste instelling voor settings/privacy.
    Wil je echt tekeer gaan is hier nog een .bat file,
    http://pastebin.com/K8Ww4j8z
    die e.e.a. aan privacy handel eruit sloopt. Als je dit niet snapt, niet doen.

    Start menu lijkt nog nergens op, installeer Classic Shell,
    http://classicshell.net/

    En nee, Win 10 schaalt voor geen meter, de fonts zijn blurry maar verder dikke pret 8)
     
    Willem vindt dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik wacht wel tot er ongeveer 200 updates zijn, dan weet ik zeker dat alles er goed uit ziet. :+
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik zou niet weten waarom Yellow. Je maakt je druk om niks.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik was ook niet echt serieus meer, vandaar de :+

    Ik werk liever wat meer met emoticons om mezelf beter uit te kunnen drukken. ;)
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Je hoeft niet altijd te reageren he.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Helemaal waar Jorrie, maar ik probeer er ook gewoon het beste van te maken hier op XBW.

    Soms met een lach, soms met een traan en soms heel serieus.

    Gewoon negeren anders hoor, dat doen wel meer ''minder Yellow gezinden'' tegenwoordig, bevalt mijzelf ook prima. ;)
     
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Mijn ouders hebben een Windows Vista desktop. Kan ik daar ook Windows 10 op zetten? Of gaat dat alleen vanaf Windows 7.
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Vanaf W7.
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat jammer toch altijd wanneer shit werkt en dan ineens niet meer omdat het schijnbaar nodig was om het te veranderen.

    Ik krijg met geen mogelijkheid mijn Bluetooth headphones en/of Galaxy S4 Bluetooth aan de praat in Windows 10. De S4 ziet de Windows10 PC niet en vice versa. Wanneer ik naar de settings ga kies ik:

    ''Allow Bluetooth devices to find this PC'' , ik doe dan Apply en krijg:

    An error occurred while Windows was saving your settings. The Bluetooth device might be unplugged. The following settings were not saved: Discoverability settings.

    Iemand enig idea?

    Oh hiervoor had ik Windows 10 ook al erop gezet, maar dat was geen clean install. Dingen werkte niet fijn, dus toen clean install gedaan. Bij de non-clean install werkte Bluetooth echter volledig.

    Ik begin steeds meer erover te denken om terug te gaan naar Windows 8. Daar had ik tenminste werkend Bluetooth , gewoon een zeer vette browser met IE Metro wat volledig weg is nu en wanneer ik de Surface moest rebooten duurde dat niet 2 minuten, maar hooguit 10 seconden.
     
  14. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik wil graag naar W10 overstappen, voornamelijk voor de streaming functie vanaf de X1.

    Ik draai nu W8 en krijg automatisch een melding dat ik W10 kan "reserveren" en dat ik dan binnen de komende dagen of weken (!) W10 een keertje kan gaan downloaden :confused:

    Daar ga ik natuurlijk niet op wachten :+ Is er een manier om nu direct een update naar W10 uit te voeren?
     
  15. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Even op google zoeken
     
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Had ik ook vorige week. Heb toen op reserveren geklikt en vervolgens kwam op dezelfde dag de notificatie dat de upgrade klaar stond.
     
  17. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Hi is inmiddels al aan het downloaden :cool: Jammer dat je niet kunt zien wat de downloadsnelheid is. Anyway, nog even wachten dus :)
     
  18. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Is bij jullie de Steam interface ook zo blurry? Resolutie klopt niet. Had dit ook met (gelukkig alleen) de installatie van MS Office. Games zijn wel gewoon 1080p die vanaf Steam worden opgestart.
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    N.v.m.
     
  20. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Bah...heb sinds ik terug ben gegaan naar W8 last met filmpjes op Youtube...met grote moeite en na lang wachten gaat het filmpje pas draaien...:mad:
     

Deel Deze Pagina