Zo nu en dan speel ik de game, maar vind toch wat saai worden nu (lvl 11). Na de quest met de Baron wat meer aan exploring gedaan, een boel vraagtekens opgezocht en wat side quests etc. De meeste stukken bij vraagtekens zijn (imo) totaal niet interessant, vraag me eigenlijk zelfs af waarom ze die op de map hebben gezet, het is niet zo dat daar nu allemaal belangrijke zaken zijn. Leuk als je ze tegenkomt tijdens het random rondlopen, maar toch niet om er speciaal heen te reizen of zie ik dat nou verkeerd? Heb dus de neiging om gewoon de main quest op te pakken (vond dat stuk met de Baron bijvoorbeeld wel leuk en ook de quests met die Mage). Heb wat meer verhaal/doel nodig om het interessant te houden. Al die random quests voelen zo doelloos, helemaal omdat de combat ook niet echt interessant is. Nu dus maar naar Novingrad gegaan, kijken of ik de main quest verder kan volgen om er weer in te komen.
Als je die Notices Boards afwerkt heb je genoeg leuke side quests en witcher contracts te doen. Die Vraagtekens zijn niet verplicht en ik vond ze ook boring.
Gisteren uitgespeeld, had een slecht einde. Beetje gegoogled waarom en dat is echt balen. Spoiler Als je Ciri niet genoeg zelfstandig laat doen en het met haar eens bent, gaat ze dood... Ik had gezegd dat ze rustig moest doen (leek me beter dan weer ontploffen) en was met haar mee gegaan naar de tovenaressen. Verder altijd gesupport en zoveel mogelijk geholpen. Boehoe.
Het kan af en toe wat saai worden met die vraagtekens inderdaad, maar het is zeker niet nutteloos. Bij de vraagtekens vind je veel schatten; diagrams, (zeldzame) zwaarden, armors en andere belangrijke items. Dit heb je later nodig om bijvoorbeeld Witcher Gear te maken en upgraden. De zeldzame zwaarden en armors zijn interessant om te dismantelen. De zwakkere zwaarden en armor (die je loot van bandits) kun je verkopen voor wat extra coins. Ook komen er regelmatig nieuwe side-quests uit de vraagtekens.
Jup, vanavond ff kijken of ik nog een save game heb die ver genoeg teruggaat. Gevecht tegen Eredin was echt baas. Dat einde, wat heeft Geralt toch een bazenkop!
Klinkt als een bekend probleem van de huidige openwereld games. Volgens mij zijn developers doodsbang dat iemand gaat zeggen dat er te weinig gameplay in een game zit, waardoor ze het maar vol gooien met quests/missies/whatever die eigenlijk niets met het verhaal te maken hebben. Totaal onnodig en het leidt alleen maar af van het verhaal. Wat dat betreft wacht ik met smart op een goede lineaire game. Met veel cut-scenes enzo. Zoals ik verwachtte dat MGS5 zou worden. Maar ook dat is dus openwereld gegaan...
Die side quests vindt ik anders van een heel hoog niveau en sluiten ook aan bij de main questlijn. Die fetch quest kunnen inderdaad voor sommige gaan vervelen, maar als je het allemaal een beetje afwisselt heb ik erg weinig moeite. De rewards motiveren me meer dan genoeg om die fetch quests wel te doen.
Haha heerlijk! Mijn voordeel is dat m'n vriendin met tablet en koptelefoon op tegen me aan gaat zitten op de bank, kijkt niet eens op als Geralt op een opgezette eenhoorn de seks bedrijft!
Ik heb het niet zo zeer specifiek over The Witcher 3. Sterker nog, ik heb die hele game nog niet gespeeld Maar over het algemeen lijkt iedere game "Open Wereld" te moéten zijn. Waardoor games erg op elkaar gaan lijken. En dat vind ik zonde en onnodig.
Open wereld is voor mij een trend waar ik heel blij mee ben als rpg liefhebber. Dat het op elkaar lijkt ben ik het ook niet mee eens. Uiteindelijk lijken games binnen het zelfde gerne altijd wel ergens op elkaar.
Helemaal mee eens, dat maakt W3 ook zoveel beter dan zijn voorganger, je kunt nu lekker doen wat je wilt en terug naar andere gebieden, of lekker exploren