1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 10

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Jorrie, 22 jan 2015.

  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Wat voor resolutie heb je? Heb je iets met schaling ingsteld?
     
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    1920x1080 laptop. Aangesloten op een 1920x1080 beeldscherm. geschaald op 125%. Dit had ik voorheen (windows 8 ) ook gedaan, anders is alles net wat te klein. Toen had ik geen problemen met blur.
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Eindelijk Windows 10 kunnen installeren, jee! Met een regedit kon ik mijn laptop NIET laten denken dat het een mobiel OS was... daarom werkte de update niet. Enfin.

    Nu dan: werkt mijn geluid niet meer...

    Wat kon ik vinden op Google:
    - Verwijder audio apparaten, zoek daarna naar gewijzigde apparaten: werkt niet, hoef er nog maar op te klikken of ze staan al terug, m.a.w. nooit verwijderd.
    - Dan via eigenschappen doorklikken naar verwijderen, dat werkt al wat beter, duurt ook langer, zie ze na een reboot niet meteen terug. Maar als ik dan bijwerk, krijg ik hetzelfde als eerst. Geen geluid.
    - Laatste Realtek drivers gedownload die ik kon vinden, van juni dit jaar. Geen resultaat.

    In de mixer zie ik wel in de audiobalk een groen balkje op en neer bewegen als ik muziek afspeel (er gebeurt dus IETS)... maar meer ook niet.

    Wie o wie kan me helpen? =(
     
  4. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Rechtsklik op je volume in je systeemvak.
    Dan eens kijken bij afspeelapparaten of de juiste staat aangevinkt.
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Welke is de juiste? De Luidspreker of de Realtek? Jij bedoelt dat ik die als Standaard moet instellen?
     
  6. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Daar je audio balk wel volume activiteit aangeeft is je afspeel apparaat vermoedelijk niet goed ingesteld,

    Rechtsklik op volume, windows volume, in je systeemvak,

    [​IMG]

    Kies je standaard output, afspeel apparaat,

    [​IMG]
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik ga het vanavond proberen, nu aan het werk. Volgens mij had ik dit ook al geprobeerd, maar zal het checken.
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Wat vinden jullie van de privacy van windows 10?

    Weet niet zeker hoe dit bij windows 7/8 zat, maar ben er niet zo'n voorstander van als bedrijven standaard informatie gaan opslaan.

    Wat wel grappig is overigens is dat windows 10 in Rusland illegaal is volgens de wet. Alleen een paar bedrijven mogen persoonlijke data verwerken en opslaan.. waarvan Microsoft er niet een is. misschien ook wel logisch gezien de verhoudingen.. maar het is geen slechte wetgeving. Ben ook veel meer voorstander van de Telegram app dan hoe whatsapp met privacy omgaat.
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Uh... volgens mij werkt het niet.

    [​IMG]

    Nog andere ideeën?
     
  10. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Leuk, typisch weer. Je hebt dan natuurlijk ook nog het control panel van Realtek zelf ergens, dan nog Nvidia.
    Hmm, 'flaptop' he. Zit er geen suffe 'Fn + <toets>´ voor audio mute toevallig op?

    Probeer de originele drivers te vinden en in windows update de updates voor optionele uitzetten, de door windows geinstalleerde drivers bij apparaatbeheer weg te halen en dan snel de originele oudere te installeren.

    Het zit gewoon in W10, niet alle drivers zijn nog in orde, beste kans zijn je oude drivers maar die moet W10 niet vernaggelen door gelijk nieuwere erover te gooien.

    Zit zelf ook nog met een rijtje 'onbekende apparaten' in apparaatbeheer te worstelen en dan vooral waar ik die ut disc heb gelaten :p
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Da fuk. Hij doet 't weer! Ik wist helemaal niet dat er ook nog een Realtek programma was. En dáár stond het geluid op mute. LOGISCH.

    Bedankt dude het werkt weer! :D
     
  12. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    :thumbs: super.

    Blijft altijd handig meerdere control panels voor 1 apparaat :+
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja echt he! Man man. :p
     
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik wil op een Windows 7 laptop van mijn zus, Windows 10 installeren. Na het downloaden van Windows 10 krijg steeds de volgende melding:
    "Setup is niet correct gestart. Start uw pc opnieuw op en probeer Windows 10 Setup opnieuw uit te voeren."
    Wtf?
     
  15. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Waarom zou je van windows 7 afwillen :eek:
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    'Boehoe, Windows 10 heeft nieuwe dingen en is evil'

    Windows 10 > 7
     
  17. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Windows 10 master race
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  18. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Jeeeeetje zeg, ik zit denk al ruim 2 uur naar dat 'Er wordt aan gewerkt' scherm te kijken ter installatie van W10. Duurde het bij jullie ook zo extreem lang?
     
  19. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Alleen download duurde bij mij een paar uur. Installatie ging vrij snel.
     
  20. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ik krijg de schermbeveiliging maar niet werkende momenteel... Ik stel het naar wens in, dan werkt het eenmaal, maar daarna blijft die gewoon weer oneindig het bureaublad weergeven terwijl er echt niks gedaan word en zover ik kan zien ook totaal geen programma's draaien. o_O (heb ook geen draadloze randapparatuur in gebruik)
     

Deel Deze Pagina