1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2016

Discussie in 'Games' gestart door s4nd3r, 10 jun 2015.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Inmiddels ook een stuk of 4 partijtjes op de een-na-hoogste difficulty gespeeld, wat nog best aardig ging trouwens, maar volgens mij weer geen enkele vrije trap gekregen.

    Heerlijke game hoor. Nogmaals, die gameplay is echt beter dan ooit, maar dat gebrek aan overtredingen door de CPU moeten ze echt aanpakken. Dat hadden ze bij het vorige deel al aan moeten pakken.

    Oh, en de keepers vind ik ook nog niet echt geweldig, en soms heb je wel het idee alsof je de CPU niet van de bal kunt krijgen als die even perse een goaltje moet maken... Dan blijf je er gewoon telkens net naast zitten in die 50-50's, net zo lang tot ze weer gescoord hebben. Annoying.
     
  2. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Even een eerste potje met Bayern gespeeld en dat was heerlijk hoor! Zoeken naar gaatjes en passjes erdoor prikken ging heerlijk en als je dan weg bent met Robben is er bijna geen houden meer aan. Schieten werkt ook fijner sinds de laatste PES die ik heb gespeeld en het ziet er allemaal goed uit op het publiek na. Option file op PS4 is voor mij ook een groot pluspunt dus grote kans dat deze er gaat komen hoor hier :)
     
  3. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Even een eerste potje met Bayern gespeeld en dat was heerlijk hoor! Zoeken naar gaatjes en passjes erdoor prikken ging heerlijk en als je dan weg bent met Robben is er bijna geen houden meer aan. Schieten werkt ook fijner sinds de laatste PES die ik heb gespeeld en het ziet er allemaal goed uit op het publiek na. Heb zelfs al gelijk m'n eerste vrije trap die ik kreeg gescoord met Alonso. Option file op PS4 is voor mij ook een groot pluspunt dus grote kans dat deze er gaat komen hoor hier :)
     
  4. RealWeirdo

    RealWeirdo Active Member

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    5
    Schwalbes werken eindelijk. Heb al een pingel of 2 ermee gekregen :D

    Beste pes in jaren.
     
  5. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Mijn bevindingen na een avondje spelen op Top Player:

    + Collision systeem, de fysieke duels die spelers nu uitvechten maken de game leuker dan zijn voorganger.
    + De nieuwe animaties zorgen voor een realistischer ogende game.
    + Ball physics, de bal reageert realistischer dan vorig jaar heb ik het idee, vooral te merken als ie ergens tegenaan ketst en van richting verandert.
    + De doelnetten, het is maar een detail maar schoten geven net even wat meer voldoening nu.
    + De overall gameplay lijkt vloeiender te gaan dan vorig jaar, vraag me af of het door de nieuwe animaties komt.

    Ik heb trouwens een penalty en meerdere vrije trappen mee gekregen tegen Top Player AI.

    - De keepers maken teveel reddingen met hun voet wat zorgt voor hachelijke situaties.
    - Ballen in de korte hoek lijken te vaak erin te gaan.
    - Volleys van buiten de 16 vliegen zo in de kruising, heb er 3 gemaakt al en dat waren goals die spelers misschien 1 keer in hun carriere maken...
    - Het juichen na het scoren ziet er belachelijk uit omdat je medespelers in een treintje achter je aan gaan lopen.
     
  6. dach

    dach Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    1
    wat vinden jullie van de passing systeem lv1?

    ik vind dit echt te overdreven, je kan niet niet eens een verkeerde pas geven

    ik speel op de xbox360, is dit op de andere versies ook zo?
     
  7. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik heb je op Evo web al geantwoord.
    Probeer anders op level=uit te spelen. Met welke teams speel je? Al geprobeerd met de zwakste tegen de sterkste teams te spelen. Een sterk team stelt zich beter op zodat een goede pass moeilijker wordt.
    Welk level speel je? Op een makkelijk level pass je natuurlijk ook makkelijker goed.
    Verder zal het wel moeilijker worden als je met het volledige spel Master League of online gaat spelen hoor :)
     
  8. dach

    dach Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    1
    heb geprobeerd met level uit te spelen, maar dan duurt het te lang voordat de speler de pas maakt (het balkje laad minder snel ofzo)
    speel op superster, heb dit met alle teams uitgeprobeerd, geen kan geen verkeerde passen geven met lv1 ook al zou je dit willen (de richting wordt voor je bepaald)

    ik ga proberen hier een videotje van te maken
     
    Exionche vindt dit leuk.
  9. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Nou, ik zie het filmpje dan wel met interesse tegemoet :)
     
  10. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik speel nog op de Xbox 360, maar er worden echt bijzonder weinig rode kaarten gegeven.
    Enkele keren een doorgebroken speler neergehaald, maar geen directe rode kaart gekregen.
    Hebben jullie hier ook last van? Of is het op de Xbox One en PS4 anders?
     
  11. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Nee, dat is de algemene klacht. Er is al feedback over gegeven aan Konami.
     
  12. Marcelinho_NL

    Marcelinho_NL Active Member

    Berichten:
    572
    Leuk Bevonden:
    61
    8 min gespeelt totaal nu al klaar mee. Gewoon weer Fifa halen zoals elk jaar :D
     
  13. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Fijn dat je het spel zo een kans en de tijd hebt gegeven ! :lol:
     
  14. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Nou, ik heb ook even wat wedstrijdjes gespeeld. Mijn ervaringen so far:

    Pro's
    - speelt lekker vloeiend (lekker direct en intuitief)
    - grafisch prima in orde

    Con's
    - Schoten zijn erg OP
    - Superstar vind ik minder goed dan in PES 2015 (scoor makkelijker, maar dat kan ook door de OP schoten komen)
    - CPU maakt echt te weinig overtredingen, dan wel de scheids laat veel te veel toe.

    Vooral dat laatste vind ik echt heel matig. Ik heb testjes gedaan waarbij ik van achteren een tackle inzette. De scheids liet gewoon doorspelen en daarna kreeg ik geen eens geel. Heb zelfs een paar keer alleen maar tackles ingezet en na 4 grove tackles floot de scheids dan eindelijk en kreeg ik een gele kaart. Dat moet echt anders, ik heb zelf ook meerdere keren een duel verloren (raakte uit balans, waarna de CPU de bal veroverde) waarbij ik gewoon een vrije trap had moeten hebben. Als er vervolgens uit wordt gescoord is dat zuur.

    Oh en iemand al gezien dat de CPU AI niets doet als jouw keeper de bal heeft? Geen druk zetten niets. Je kunt gewoon de tijd laten verlopen.

    Het speelt enorm vloeiend en lekker, al zijn er gewoon cruciale dingen die echt gefixt moeten zijn bij de release.
     
  15. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Laten we hopen dat Konami wat met die feedback doet. Ze zijn er van op de hoogte, zoals je weet.
     
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Het is 1 maand voor release ofzo, dus ik geloof echt niet dat ze nu nog ingrijpende veranderingen gaan doorvoeren, afgezien van straks wellicht wat kleine patches ofzo.

    Vorig jaar hebben ze toch ook geen reet gedaan om die minpuntjes eruit te halen, zoals dus ook dat gebrek aan vrije trappen...!? Het is niet alsof die klacht NU pas naar voren komt. Die klacht is er al sinds vorig jaar. Konami kiest ervoor om er niets mee te doen.

    Zonde, want dit lijken me geen onoverbrugbare zaken, maar redelijk kleine 'tweaks', en dit voelt wel echt aan als de allerbeste PES OOIT, qua gameplay.
     
  17. King_Wouter

    King_Wouter Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    3
    Weet iemand of de option file echt alleen voor de PS4 is of deze ook voor de Xbox one komt?
    Vindt de demo wel lekker spelen namelijk alleen heb geen zin om straks met neppe teams te spelen..
    2 minpunten:
    scoren gaat echt veel te makkelijk, vooral volleys/omhaal vliegen er te mooi in
    overtredingen van CPU / strengheid scheidsrechter
     
  18. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Op dit moment alleen bevestigd voor PS4. Ga er maar vanuit dat je bij de XONE versie alleen namen kunt wijzigen.

    Voor diegenen die hun comments over de demo willen geven:

    Deadline 31 aug. Gaat richting PES team.

    http://winningelevenblog.com/forums/viewtopic.php?f=9&t=23454

    De meeste opmerkingen zijn t zelfde, maar aarzel niet om het nog een keer te posten, hoe meer dezelfde punten hoe beter. Dit is mijn inbreng:

    Hello Konami, first of all: congratz with the 20th edition. I like the demo a lot. Here are my comments and suggestions.

    Overall gameplay
    - Shots are too overpowered. I'm easily scoring 4 goals on Superstar (which couldn't in PES 2015)
    - Keepers must come out of their goals quicker on 1vs1 situations, to narrow their goal.
    - CPU AI must play more aggressive, or the ref must blow more (can also be a poorly implemented advantage rule). Even better would it be, to be able to set the referee strictness (so you leave it up to the player). At this moment, the referees are a joke. I've tested this by committing hideous tackles from behind. The referee did not blow his wistle at all.
    - I really like the new celebrations, though the players should not run after the goalscorer in one line (looks very weird).
    - The pitch gets really open after a while (space between defence and midfield).
    - Level 1 is already to assisted, almost every pass reaches the player.- The gameplay speed feels a bit strange. Should be a little bit slower in my opinion (just a little bit).

    Sound:
    In de trailers you hear a sound when you scream the ball into the net from a long distance. I really miss this in the demo? Please add it! It sounds really incredible in the trailer and adds to the atmosphere!

    Suggestions (maybe via a patch):
    - The tactics screen is improved, but to see the players favorite foot (left or right), I have to go into the player details. Please show it next to the hexagon.

    - Option to set referee strictness, so we can determine how we want to play the game (maybe this can be randomized in Master League). I believe this option existed in PES 5?
    Option to disable rails (I'm waiting for this option for ages). This way the game can really be played manual and players do not have to use Supercancel to alter their run.
    - I've noticed FIFA players complained about not being able to change the controls. Make this option a little bit more prominent on the screen, because a lot of FIFA players will go for PES this year. Make it easy for them to adapt [​IMG]
    - If a player is offside, but the ball is nowhere near him but your defender is, apply the advantage rule, because there is no reason to blow for off side. I saw this at some FIFA16 gameplay video and I think that it is really a nice addition.

    That's is it for now. The most important thing is the ref strictness and the advantage rule. These MUST be fixed.

    I hope you're releasing a list of improvements before the game is released (so we know you've listened to us and we know what to expect). Good luck in finetuning the game!
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2015
  19. Optimus

    Optimus Optimus

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik vraag me echt af of het sturen van zo een lange mail wel wat uithaalt. Wordt dat überhaupt wel gelezen? Ik begrijp best hoor dat je de behoefte hebt om je input te geven. Zelf zou ik het echter wat korter houden. Niet dat het echt zo een lange mail is ofzo, maar ik vermoed dat het meer effect sorteert als t wat bondiger wordt gebracht (als het al wat uithaalt).
    En complimenten geven zou ik zeker niet doen :+
     
  20. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    het is geen mail, maar een forum post. Bovendien lukt niets als je het niet probeert. Dat topic is er speciaal voor in het leven geroepen. Dus...
     

Deel Deze Pagina