PCARS Algemeen pCARS Racen

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 8 jun 2015.

1. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Voor mij zijn dit inderdaad de leukste wagens.. Ik zit met smart te wachten op de patch.
    AC Unity heb ik ondertussen uitgespeeld, dwz, de mail story en bijna alle Side stories ook. Dus ik heb wel weer zin in een paar rondjes racen..

2. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Ik ben er weer bij. Je hoeft voor mij niet speciaal de damage aan te zetten hoor al vind ik het wel leuk! Bedankt voor de warm-up ;), gisteren viel de FFB ook bij Cr00kk weg... Het gebeurt niet vaak maar als het wel gebeurt is de race gelijk fucked. Daarnaast is een plaspauze na de kwalificatie ook wel chill. GT3 is altijd goed, denk dat ik voor de verandering eens niet een Z4 neem. Misschien de Audi of de Mclaren... Gisteren nog even in de Ginetta GT3 gereden. Die gaat wel iets zachter dan de andere auto's maar het is nog best een leuk wagentje!

3. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik ben er niet bij waarschijnlijk. Moet nog teveel doen vanavond. Misschien donderdag nog een race avondje doen?

4. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Oh trouwens, één ding nog vergeten! :confused:

Ik zit er aan te denken om traction en stability control uit te zetten. Zonder die hulpjes is het racen in de regen een uitdaging, maar absoluut goed te doen. Met droog weer gaat het zeker prima. De "real" modus vind ik eigenlijk geen optie, want dan heeft de Z4 alle hulpjes wel en de anderen niet. Die is dan wel heel erg in het voordeel in de regen.

ABS wil ik wel graag aan laten. Al is het maar omdat ik totaal niet normaal kan remmen in pCARS zonder ABS... =( En in het echt rijden ze ook allemaal met ABS.

Top! :thumbs: En damage is toch wel gaaf, merkte ik afgelopen zondag. Ondanks dat ik er zelf keihard het slachtoffer van werd, maar het voelde niet eens "onterecht" zeg-maar.

Jammer! Kun je de werkzaamheden niet naar donderdag postponen? ;)

5. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik zou assists gewoon vrijlaten, of alles uit, of op real zetten. Nu zou iedereen de regels zo maken dat het het beste voor hun uitkomt, zoals je zelf nu ook eigenlijk doet.

6. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Idd gewoon aan laten of op real.
    ook niet elke GT3 valt zonder hulp te rijden.. kijk maar na de bentley bvb die is op real al moeilijk genoeg om mee te rijden.. in bochten wil die snel glijden terwijl die op rechte stukken brutekracht heeft

7. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Vond het nog wel een grappig idee. Als ABS ook uit staat dan sla ik over, dat haalt een beetje de plezier uit het spel voor mij. Heb helemaal geen feedback op mijn rem en dan is het gewoon natte vinger werk. Kan het alleen zien of horen als het te laat is. Real is altijd goed.

8. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Dan moet je hem forceren op real

9. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik zou real forceren dan. Dan kan je de Z4 nog eventueel verbieden, hoewel je dan wel zeker weet dat WietHok in zijn Bentley gaat winnen.

10. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Haha, probeer je wat te organiseren en dan krijg je alleen maar feedback... Haalde voor mij een beetje het plezier uit het organiseren. Moet nog steeds mijn excuses aan Flavour en Loyal aanbieden want volgens mij had ik ook constant "suggesties" toen zij nog races organiseerde. Ik zie wel wat het gaat worden vanavond.

11. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    k bedoel het niet verkeerd.
    maar als suggesties geven al niet goed is dan doe ik niet meer mee.. ik race dan wel mee op de niet competitie dagen

Racerblade01 vindt dit leuk.
  12. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    :):+:+ No hard feelings hier.

13. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Als je daar slecht tegen kan moet je vooral niets gaan organiseren, nee. Betekent niet dat dat voor iedereen geldt.

14. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Eerst maar patch 3.0 afwachten voordat ik echt serieus ga racen en veel tijd ga investeren in Project Cars.
    Prio 1 is dat de FFB niet steeds uitvalt. Als dat gefixed is dan ben ik om.
    Moet ook nog steeds een aantal GT 3 auto's tunen, omdat ik al mijn tunes ben kwijtgeraakt.
    Is nu allemaal wat haastig gefrutsel. tunen kost tijd.
    Ik doe alleen af en toe spontaan mee als ik mensen online zie, om de skills op peil te houden want anders wordt de race-skills roestig en schimmelig.
    Close racing is toch wat anders dan time atttack.;)

15. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Haha rustig dames, het is maar een spelletje. Leg alleen uit waarom Rossi van mij mag kiezen wat hij wilt.

16. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Don't worry, ik heb voor hetere vuren gestaan ;)

Ik had het echter niet zo verwacht. Het idee is om het wat uitdagender te maken. Laatst reden we GT3, met "real" geforceerd. Ik zat in de R8 en dat betekende enkel ABS. En dat vond ik eigenlijk best heel gaaf, zeker in de regen. Het was allemaal nog prima te controleren (zelfs met de controller), mits je maar rustig op het gas ging en niet heel laat de bocht "in" remde. Echter, de Z4 heeft dan nog alle hulpjes aan en je merkte dat die auto dan toch wel heel erg in het voordeel was. De Z4 is immers al een easy auto. Met instelling op "real" en dan in de regen is die feitelijk onverslaanbaar. Wan bij "random weather" niet tof is voor de rest, omdat je je autokeuze niet op de weeromstandigheden kunt aanpassen. Wat er eindelijk tot resulteert dat iedereen maar veilig voor de Z4 zal kiezen :cool:

Dat zou voor mij een reden zijn om juist zonder hulpjes te rijden. Waar de Bentley wint op de lange stukken, verliest die het weer wat op de meer twisty gedeeltes. Lijkt me wel zo eerlijk.

Maar goed, het moet wel leuk blijven voor iedereen. Ik zie het ontbreken van traction en stabiltycontrol als uitdaging, maar zeer goed te managen. ABS daarentegen is (wat mij betreft) een enorme stap verder, iets dat ik in pCARS (nog?) niet goed aankan.

Maar wellicht zien anderen dat anders. Als Racerblade en Wiethok het echt geen goed idee vinden (of als anderen gaan afhaken hierdoor), dan wil ik best voor nu alle hulpjes vrij beschikbaar maken.

En dan verder geen gezeik ja!!! :mad:

:whistle:

Laatst bewerkt: 18 aug 2015
  17. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Haha, dat mag ik toch wel hopen... Anders zou je echt een luizenleventje hebben. Denk dat het wel leuk is om het iets moeilijker te maken, zoals we nu al met weer en damage doen. Misschien moet ik gewoon wennen om zonder ABS te rijden maar dat duurt denk ik nog wel even. De andere assists zijn eenvoudig te omzeilen, gewoon iets minder vroeg en minder hard op je gas.

Vind het wel leuk om meer verschillende auto's tijdens de race te zien maar sommige auto's hebben inderdaad voordeel met sommige omstandigheden. Als je alleen ABS toestaat en dat heeft een positief invloed op de race lijkt het me een goed initiatief, helaas weet je dat pas nadat je het hebt geprobeerd. Je kan ook iedereen in dezelfde auto zetten en dan realistic drive aids aanzetten, dat is waarschijnlijk het meest eerlijk maar ik weet niet of het ook de meest leuke optie is.

18. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Oh nog even de begintijden!

20:00 - kwalificatie (30 minuten)
    20:30- begin race 1 (30 minuten)

Ik ben overigens voornemens om er een publieke lobby van te maken. Dit om er voor te zorgen dat we een wat voller veld hebben. Zeker bij langere races is dat wel zo leuk.

19. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    Was een lekkere race hoor :rolleyes::9

20. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Haha, wat een avond! :+

De aanpassingen zorgden in ieder geval voor wat meer dynamiek..haha! Maar 4 weather slots, weather progression versneld én tijd versneld waren wellicht toch iets teveel van het goede ;) Daarbij viel uiteindelijk mijn internet uit door de bekende Ziggo storing =(

@HRT WietHoK NL ; waar was je nou??

Deel Deze Pagina