[XOne] Forza Motorsport 6

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 13 jan 2015.

1. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355

Yep helemaal mee eens. Heb er zelf wel een ssd-schijf aanhangen. Voordeel is gelijk dat de X1 dan een stuk sneller is qua laadtijden.

2. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Gelukkig heb ik een 4tb HDD. Mja die zit ook al op 20% vol.. :D

3. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Nu vraag ik me af, gezien het weer niet dynamisch is, of je zelf het weer kunt instellen in verschillende categorieƫn. M.a.w. bewolking zonder regen, strak blauwe lucht, een beetje mist, veel mist....

4. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Yep. Sommige banen zijn clear only en andere banen kan je kiezen tussen clear en rain. Weet verder niet of je ook bewolking of light/heavy rain kan kiezen.

5. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Geen dynamisch weer? ..dat is dan een vooruitgang van niks want zo blijven races nog steeds statisch en erg voorspelbaar. |:-
    Jammer Forza, maar ook dit deel ga ik mijn geld niet aan uitgeven.

6. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Na twee rondjes weet je ook waar de plassen liggen. En na een tijdje wordt dat ook erg herhalend lijkt mij.

7. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Let maar op, Forza 7 heeft dynamische day/night cycle en weer. Dit hadden ze ook in deel 6 kunnen stoppen maar dan hebben ze niks nieuws meer voor deel 7, zo werkt het helaas.

8. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Nee zo werkt het niet, stop daarmee.

Insane/Erret vindt dit leuk.
  9. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Het komt anders wel verrekt goed uit heb ik gelijk of niet ;)

Stel dat je alles in de strijd kunt gooien in een bepaald deel, wat is dan nog de nieuwwaarde van een opvolgend deel? Dat vraag ik me toch af, wat er na dynamic weather, day/night nog als grote verandering kan worden doorgevoerd, geanimeerde pitstops enzo, daar heb je het wel mee gehad denk ik. Of wellicht een nieuwe klasse 'Beer op circusfiets'.

10. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Geloof wat je wil geloven man! :thumbs:

11. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    Mee eens. De Forza serie vind ik sowieso weinig vernieuwend qua content. Het waren toch altijd weer relatief weinig nieuwe tracks bij elk deel.
    Elke x een sterk overheersend Deja Vu gevoel.

Ik heb dan nu alleen een ps4 en volg deze titel nog wel omdat ik qua rijgedrag de forzaserie altijd erg kan waarderen en ergens in de toekomst mogelijk nog een X one zou overwegen.
    Maar het enige wat ik ik in interviews rond deel 6 hoor is: "Puddles, Puddles en nog eens Puddles"

12. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Haha, moest gelijk hieraan denken.

Rossi46 vindt dit leuk.
  13. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Deel 5 na 6 is juist een grote stap voor uit in Forza franchise.
    Ik en er iig best tevreden mee.

14. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Wait a minute :p Deel 5 na 6?

Rossi46 vindt dit leuk.
  15. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Langzaam aan begint het er inderdaad echt op te lijken dat ze het op die manier ontwikkelen ja... :confused:

Maar er valt nog zoveel te verbeteren en toe te voegen aan die games dat dit eigenlijk compleet ongeloofwaardig is. Dat je rekening moet houden met hardware kan ik begrijpen, maar de stapjes voorwaarts zijn nu altijd veel te gelimiteerd, zeker als je ziet wat de concurrentie wel al kan. Project Cars bijvoorbeeld mag dan nog wel wat 'buggy' zijn, die game doet wel gelijk zoveel zaken goed waar Forza na al die jaren nog niet eens bij in de buurt komt. Erg jammer want het begon ooit zo goed deze serie!

Ik blijf er bij dat "Turn 10"de prioriteiten helemaal verkeerd heeft liggen... =(

Martijnn en Rossi46 vinden dit leuk.
  16. apoc

apoc the unstoppable

Leuk Bevonden:
    69
    Het zal wellicht een smaakkwestie zijn. Ik was zelf na een goede 12-14 uur redelijk klaar met Project Cars. De game werd zoals je al zei wat buggy gelaunched en ik moest in eerste instantie op zoek naar een normaal controllerschema om uberhaubt niet bijzonder vreemd de baan uit te sturen (nee dit lag niet aan mijn nog matige skills).
    Grafisch vind ik de game niet echt fraai en al helemaal niet in de regen met toeters en bellen aan. Speel de game wel op de One dus wellicht ligt het daar nog aan.
    Geluid was dik in orde, dat wel alleen het aanbod in auto's vond ik teleurstellend omdat ik het vooral leuk vind om enigszins realistisch te rijden en te modden (visueel en onder de kap) met productie auto's. De singleplayer vond ik saaiig en kan een stuk sprankelender. Ook dit kwam omdat ik veelvuldig in dezelfde auto diende te rijden (sleur voor mij) De mogelijkheden om op een bepaalde baan de snelste tijd t.ov. vrienden neer te zetten was ook gauw klaar omdat dit neerkwam om maar de snelste auto van de game te gebruiken. De rest van de tijden negeert de game. Na mijn wat negatieve betoog ruik ik echter wel potentie want met het rijgedrag en het geluid is weinig mis en als de game uitpakt met een lijst verbeterpunten voor deeltje 2 dan kan het voor mij wel gaan concurreren met Forza.

Ik denk alleen dat wanneer ik flink veel keuze qua auto's (die te redesignen en te modden zijn) en de prettigste gfx wil hebben ik toch weer steeds bij Forza moet uitkomen.
    Wat verder hierboven al gezegd wordt over Forza ben ik wel eens. Er zit weinig grote vooruitgang in maar ik vind het nog steeds heerlijke games om te spelen en tik er zonder moeite meer dan 100 uur in.

AntraXxX en Go Ahead Eagles vinden dit leuk.
  17. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik heb het al een paar keer gezegd: het zijn verschillende genres. Forza wil helemaal niet zoals Project CARS zijn en vice versa. Als Forza als Project CARS zou spelen zou de franchise miljoenen klanten verliezen. Forza doet gewoon wat 90% van gamers wil spelen, PCARS doet wat 1% van de gamers wil.

AntraXxX vindt dit leuk.
  18. apoc

apoc the unstoppable

Leuk Bevonden:
    69
    @Racerblade

Ik las het Project Cars vs Forza verhaal hier op het Forza topic per toeval.

Maar wat je zegt kan ik me goed in vinden en klopt imo wel.

19. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Het racen binnen Forza Motorsports voelt voor mij al sinds deel 3 hetzelfde aan, te klinisch en zonder enige vorm van dynamiek. Online kun je leuke races hebben met vlagen, maar het verrassingselement is bij mij al jaren weg omdat dynamische elementen simpelweg ontbreken binnen deze game.

Ik wil nu meer drama en emotie op het circuit zien, iets wat nu eindelijk leek te gaan gebeuren dankzij de toevoeging van weersomstandigheden. Nu blijkt echter dat dit niet dynamisch is waardoor het dus eigenlijk allemaal weer heel snel voorspelbaar word. Een verkeerde bandenkeuze of wel/niet de pit in behoort hierbij al meteen niet meer tot de mogelijkheden, maar zijn wel essentiƫle zaken die racen zo spannend en uitdagend kunnen maken. Het racen onder perfecte omstandigheden wat we al jarenlang doen mag nu wel eens afgelopen zijn.

De reden waarom ik momenteel helemaal weg ben van Project Cars is juist dat elke race zo uniek is, de ene keer moet ik alle zeilen bijstellen omdat het is gaan regenen en ik voor slicks had gekozen, de andere keer word ik plotseling verblind in een bocht door de zon die plotseling achter de wolken vandaan komt. (alleen jammer dat de schademodellen en crash-physics nog steeds van een bedroevend laag niveau zijn wat ook weer ietwat afbreuk doet aan de beleving)

Dit mis ik helaas allemaal binnen Forza Motorsports (en ook vele andere racegames) en dat maken 1000 wagens die tot in perfectie nagemaakt zijn echt niet goed... Gameplay > Graphics > Content > Careermode :p:D

Racerblade01 vindt dit leuk.
  20. Pollie

Pollie Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik wil gewoon echte race weekenden in Forza! Trainingen, kwalificaties en zelf instelbare race lengtes..
    Dan ben ik blij, de rest kan me gestolen worden.. :D

Zumpelvelder vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina