Alles is wat meer helder, maar de campaign voelt nog steeds duister zoals voorheen. Komt door de meesterlijke manier waarop de soorten Locust één voor één worden geïntroduceerd: Sniper, RAAM, Boomer, Berserker, Corpser, Theron, Brumak, Reaver...
Bij latere games kreeg je deze Locust gewoon door elkaar en kwam het allemaal wat minder overtuigend over vind ik.
Moet wel zeggen dat bij Gears UE, bij sommige stukken in de campaign wel wat meer gore had mogen zitten vergeleken met de originele. Ook bij de MP bij het gebruiken van de shotgun is de hoeveelheid bloed gelijk aan de beta, terwijl bij diverse trailers meer bloed te zien was. Zal dan wel een eerdere build geweest zijn in die trailers.
De campaign ziet er qua graphics juist behoorlijk next-gen uit, de multiplayer want minder omdat het 60fps is (wat ik persoonlijk ook meer prefereer).
Het feit dat het nog de oude engine is merk je vooral aan de AI zoals in de XBW review al ter sprake kwam. 't is vaak een 0 of een 1: of ze schieten niet of ze schieten en raken je volop. Nooit er langs ofzo.
Laatst bewerkt: 26 aug 2015