Later als we project cars en elkaar nog leuk genoeg vinden kunen we de regels wat gecomliceerder maken door hulpmiddelen uit te zetten en bv damage en bandenslijtage aan te zetten met de bijbehorende pit-strategieën. Eerst maar de cup opstarten, draaiende houden en voltooien.
Als tire wear uitstaat dan is het zinloos om meerdere keren te pitten. Je gaat van een paar liter minder echt niet 4-5 seconden sneller per ronde. Maar zoals je al zei is dat iets voor later. Denk dat het belangrijk is dat we de instellingen een beetje leren kennen. Wat we wel al hebben geleerd is om de weather progression vooral niet te hoog te zetten, max op x2. Met tire wear ergens tussen 2x en 4x kunnen uur races echt een tactisch spelletje worden. Maar dat is dus iets voor later. Nu zijn de pit stops zonder tire wear gewoon een leuke onderbreking, vond het bij Forza ook altijd wel leuk. Als ik achter iemand of een groepje vast zat ging ik zo snel mogelijk pitten om daar mijn voordeel te halen. Met Forza kwam je alleen altijd met koude banden uit de pit toch? Dat heb je bij GT3 gelukkig niet.
Ik hoop op een geslaagde eerste race en dat wij daar verder op kunnen bouwen om weer regelmatig een fijne raceavond te hebben en toch een aantal XBWR kampioenschappen kunnen houden. Minder gewicht is meer grip. Meer gewicht geeft vermoedelijk veel meer kans op oververhitting in de banden en verlies van grip als je met een volle tank gaat knallen. Ik kan het mis hebben. ik weet nog niet alles van Project Cars. Ik hoop dat dat we in ieder geval een geslaagde vaste race-avond zullen hebben en blijven houden.
Ik ga vermoedelijk tussen 20.30 t/m 21.30 uur de Le Mans 1 uurs race -lobby testen met de instelling en een proefrun maken van 1 uur inclusief de pitstop. Ik moet ook nog mijn auto tunen voor Le Mans. Je kan meedoen als je wil. O ja deelnemers die nog niet in de friendslist staan ff friends verzoek te doen voor mij of/en asjemenou75.
Ik vind het met endurance vaak wel lekker als je wat meer benzine bij je hebt, zeker de Bentley voelt dan wel stabieler aan, al is het wel ietsje langzamer. Daar rijdt ik regelmatig > 80 liter en ga pas echt veel sneller als je <20L mee hebt. Puur door de snellere acceleratie en later kunnen remmen. Denk niet dat het komt door meer grip Loyall
Is er ook een soort van pitwindow trouwens?? gezien schade enzo uit staat, anders kan iedereen na lap 1 de pit in en verder maar door knallen
Doen we 'real' fuel consumption vanavond? EDIT: zie dat @loyallronin deze vraag al beantwoorde op vorige pagina (real consumption)
Ooh oooh ooh Ik zat vanaf 19u klaar om te oefenen. Setupje klaar, benzine uitgerekend, chocomelletje naast me en de controller helemaal opgeladen. *hmmm er zijn wel weinig mensen online* Zo tegen half negen daagde het me dat jullie gisteren al hadden gereden haha. Ik had niet in de gaten dat die posts over Le Mans van gisteren waren Uiteindelijk samen met @asjemenou75 nog de nodige rondjes over Monza gescheurd in de BMW en dat was ook heel leuk!! Belooft een gave cup te worden!! Ik rijd graag met de #99 jongens
Wij hadden maandagochtend ook al een paar geslaagde test/oefenraces gedaan. Ik was aangenaam verrast dat er totaal geen lag was en ook die framedrop op dat lange rechte stuk tussen de bomen was verdwenen. Alleen merk ik wel dat de FFB tijdens de race gedurende race vaag wordt. Wel een positieve indruk nu van multiplayer races voor de CUP.
Weten jullie of die valse-start-bug eruit is? Bij verleden races leek niet iedereen op hetzelfde moment de groene lamp te zien, en werden er regelmatig valse starts gemaakt (in de ogen vd game) wat tot drivethroughs leidde (en dus tot races die al,verloren waren voor de eerste bocht). Loyall rijdt al hard op Monza zeg! Ik vind de BMWgeerlijk rijden maar ga het nog,lastig,krijgen om dat tempi bij te benen
Weet niet of die start eruit is, lekker frustrerend wanneer dat gebeurde. Dit bedoel je toch? Je ziet duidelijk dat iedereen al wegrijdt terwijl de lichten bij mij nog op rood staan.