[Multi] Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 4 sep 2012.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    7 a 8 van de wat? 40? 2 missies verder. Je hebt Afghanistan dus nog niet eens verlaten...

En dan een review opzoeken die beetje dezelfde mening heeft als jij overtuigd ons niet. Ik haal GTA V er weer bij, enorme sandbox game die jij zo zat te hypen, niet hebt uitgespeeld en ook weer tegen vond vallen. Dus nu heb je MGS die een iets mindere "open world" heeft tot nu toe (ik ben ook nog niet zo ver dus ik weet niet maar ik trek die conclusie niet die jij doet) en je hebt GTA die je wel alles laat doen. Maar beide vind je tegenvallen. Wat wil jij dan van een open world game? Soms vraag ik me af of je gamen uberhaupt wel leuk vindt of alleen maar wilt klagen over wat de games niet doen/hebben. Je focust je echt altijd teveel op de negatieve dingen in games man

MAD 1976 vindt dit leuk.
  2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Valt me mee dat ie nog niet over de graphics is begonnen :+

Maar speel eerst verder voordat je wat conclusies gaat trekken. Zoals @UpInSmoke0611 al zegt, jij hebt veel te hoge verwachtingen altijd, ga eens een game in zonder verwachtingen, scheelt de helft ;)

Gisteren ook een pittige FOB missie gedaan, dat ging niet echt heel goed 8), heb nu zelf in mijn FOB allemaal camera's hangen en mijn guards lopen zwaar bepakt rond, dus hopelijk is dat genoeg om de invaders bezig te houden.

3. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Moet upinsmoke wel een beetje gelijk geven.. Het gaat om de fun toch?? Je lijkt jezelf erg te limiteren betreft het vermaak van een game.
    No offense hoor, vind je een toffe kerel maar je maakt het jezelf erg lastig om te genieten van een game. Althans, zo doet het overkomen :)

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Er is wel 1 punt van kritiek waar ik het met anderen over eens ben, namelijk het de episode intro's. Het feit dat ze al aangeven wie er in de episode voorkomt is af en toe een beetje jammer. Het maakt het minder verrassend.

5. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Dat is inderdaad jammer, dan gaat het verrassingseffect gelijk weg. Ik kijk tegenwoordig gewoon weg :+

6. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Me 2. Het is een beetje onnodig om iedere x credits etc voorbij te laten komen. Dat mogen ze van mij eruit patchen. Of de keuze geven daarvoor

7. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ik kijk dan altijd even van de tv weg:+
    Wil ook niet gespoilt worden.

8. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dit.

Verder geen aanval op je persoonlijk BK. Ik klaag ook veel (vooral op Destiny:+) en ook op deze game valt echt wel dingen op aan te merken, zoals ik ook gedaan heb, maar jij blijft er maar op doorzagen....

Geniet van de game wat het is, niet wat het in jouw ogen had kunnen/moeten zijn. That way lies madness!

9. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ben nog in het begin, maar ik vind het erg lekker, hoor. Deze game past mij als perfectionist erg goed. Ik vind het tof om een dorpje van een afstand te bestuderen en na te denken over hoe je erin gaat duiken. De lineariteit van Metal Gear is niet zozeer ingeruild voor open world, het is ingeruild voor tactiek en strategie; open world is slechts de methode om dat te bereiken en in alle eerlijkheid zijn mission areas meer dan voldoende afgebakend.

Ik voel me alleen af en toe nog wel wat overweldigd: alle menu's en submenu's in je iDroid....het zijn er zó veel! Dat vergt toch wel een learning curve en ik weet niet hoe toegankelijk dat is voor mensen die geen Peace Walker hebben gespeeld.

10. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Voordat ik aan Peace Walker begon, had ik precies hetzelfde met die game, maar spelenderwijs wordt alles wel steeds duidelijker. Niet teveel op letten, niet alles heb je meteen nodig of is belangrijk (zoals bv je verzamelde planten en dieren enzo).

11. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Wat een overdreven reactie. Waarom wordt iedereen op diverse fora altijd zo pissed off als iemand iets negatiefs te zeggen heeft over iets wat je zelf wel leuk vindt? Wordt jouw plezier minder omdat ene BigKabuto, iemand die je persoonlijk niet kent, het nou eenmaal niet allemaal zo rooskleurig ziet? Zo nee, maak je er dan niet druk over. Zo ja, heb je echt helemaal niets te zoeken in een topic als deze.

Als BigKabuto een troll was geweest had ik me er ook aan geërgerd. Maar hij komt gewoon met een paar feiten. Ja, de wereld is behoorlijk leeg voor een sandbox game. Voor de meeste van jullie is dat geen probleem, anderen hebben daar wat meer moeite mee. Is dat een reden om de groep mensen die er wat meer moeite mee heeft uit het topic te pesten? Je voelt je blijkbaar ook aangevallen omdat je het nodig vond duidelijk te maken dat 'je niet overtuigd ben'. Alsof dat zijn intentie is. Het lijkt me meer dat jij (en niet alleen jij) veel te veel waarde hecht aan een mening van een individueel.

12. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Het probleem is dat dit niet de eerste keer is. Net zoals eerst dat hij altijd klaagde over de graphics (wat nu meevalt), elk spel dat hij speelde was niet naar zijn verwachtingen. Bovendien is een forum een plek voor meningen en discussies. @UpInSmoke0611 zeikt hem nou niet bepaald af, hij is alleen kritisch naar zijn bevindingen.

UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Wut? Wait? What? Leg uit!

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Iedere Ubisoft game heeft dat. :+
    Dat is een "Open World dingetje" dat ik echt totaal niet mis.

15. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Gewoon niet kijken, en dan puur luisteren. :+

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    @BigKabuto is gewoon hype-master. Iedere game die hij speelt, grote titels, laat hij zich ophypen.
    En iedere keer weer valt het (iets) tegen. :)

17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ah soooo! Ik dacht al, zit dat hier ook in ?!?

Hoe spelen jullie de missions? ik speel zonder reloads en pas me aan aan wat er gebeurt. Dus als al shit hits the fan, dan probeer ik daar gewoon mee te dealen. Ik ga voor stealth maar soms zit het tegen. Zoals dat ene mannetje wat ik niet zag in de missie 'over the Fence'. Toen was het echt chaos :)

Gisteren ook die Bee missie gedaan. Wat een doolhof zeg. Kom totaal niet vinden wat ii moest vinden en was zo lang bezig dat iedereen weer op begon te staan. Zit je dan, mijlen ver in vijandelijk gebied en geen clue what next. uiteindelijk maar over gegaan op killing om de gelederen wat uit te dunnen. Voordeel van het rondjes lopen zoeken was wel dat ik voor 300k aan diamonds had gevonden :) EN de resources ook nog. Uiteindelijk na 1,5 uur de missie volbracht. Geweldige missie!

Die simpele begin missies geven niet echt de game goed weer. Dit was de eerste missie waarvan ik echt een wow gevoel had!

Overigens heb ik een side op (extract prisoner 02) die ik heb gecomplete en die wel afgevinkt is, maar die kan ik blijven selecteren en doen. Heb hem nogmaals gedaan om te kijken of dat hielp, maar hij blijft selecteerbaar. Meer mensen hier 'last' van ?

EDIT
    Wat ook zo vet is, is om verschillende dingen (radar/power) te riggen met C4 en dan, als je al heel ergens anders bent de boel op te blazen. Great distraction :)

Laatst bewerkt: 8 sep 2015
  18. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Volgende keer moet je in plaats van je vijanden knock out neerleggen of slapend, ze 'freezen' - hold up en dan het commando 'get down' laten uitvoeren. Dan staan ze nooit meer op.
    Ik heb het nu wel getest @Modder-Eter, je kan ze zo lang laten liggen als je wilt.

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, vind dat alleen zo lang duren. Zal het nog eens proberen :)

20. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Eindelijk, ik heb 'm. Was al bang dat de postbode een dagje verlof had :+

Deel Deze Pagina