Pro Evolution Soccer 2016

Discussie in 'Games' gestart door s4nd3r, 10 jun 2015.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Ik ga ook voor PES, al was het maar omdat alles er na jaren eindelijk weer eens rete strak uitziet.

2. Saaslijer

Saaslijer Active Member

Leuk Bevonden:
    191
    Iemand?

3. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Met LT erbij kun je manual passen en schieten toch?

4. ManoMoker1982

ManoMoker1982 PES veteran

Leuk Bevonden:
    15
    LT is manual... dus dan kan je waarschijnlijk wel harder die bal geven. Je zal ook wel merken dat de richting dan volledig manueel is.

met schieten op goal heb je dan dezelfde manuele bediening.

5. Saaslijer

Saaslijer Active Member

Leuk Bevonden:
    191
    Dat dacht ik al.. Maar dan is mij nog niet duidelijk waarom het zonder LT niet lukt.. ik heb de instelling op bijna manual staan..

6. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Kan je misschien eens een filmpje maken want ik snap niet echt wat je bedoelt

7. Saaslijer

Saaslijer Active Member

Leuk Bevonden:
    191
    Ik ga het proberen vanmiddag ;)..

8. ManoMoker1982

Leuk Bevonden:
    15
    Ja de demo heeft denk ik een bug (of het spel :D) waardoor level 1 niet verschilt van level 2 of level 3 ondersteuning.

volledig manual is wel correct

9. Saaslijer

Saaslijer Active Member

Leuk Bevonden:
    191
    Maar dan is schieten ook volledig manual? Dat vind ik namelijk te lastig.. :+

10. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Nope, die is apart in te stellen. Ik heb de passing ook op manual staan. Is wat lastig in het begin, maar geeft wel voldoening ;)

11. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja, manual passing is echt een verslavings-factor :) Dat is zó veel leuker, ook voor mindere goden ( waaronder ik mijzelf reken ). In het begin lijkt het misschien wat ongemakkelijk, maar na verloop van tijd wil je niet anders meer. Daarom hoop ik dat Konami op zijn minst het default level minder gemakkelijk maakt dan het nu is. Het zou best kunnen - zoals Mano zegt - dat er een bug in die levels zit, want level 1 zal niet veel moeilijker zijn dan level 2 en level 2 zal waarschijnlijk door bijna niemand gespeeld worden.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Aan de andere kant, sommige mensen lijken te denken dat een game wordt opgebouwd met verschillende sliders ofzo. Dat als de community na een late demo zegt 'we willen betere keepers'
    dat Konami even de slider van 'betere keepers' naar rechts sleept. Of als ze zeggen 'we willen meer overtredingen van de CPU' dat Konami even met 1 druk op de knop een aggressievere CPU fixt. Zo werkt het niet, denkt dat deze demo al aardig op de fullgame lijkt, met hoogstens enkele kleine tweaks...

13. Saaslijer

Saaslijer Active Member

Leuk Bevonden:
    191
    Ben 2 jaar geleden met FIFA overgestapt naar alles volledig manual, en schieten op semi.. In het begin enorm wennen, maar zoveel leuker dan wanneer elke pass aankomt.. En vind het nu ook heerlijk dat ik met een voorzet vanaf de zijkant nu kan kiezen wie de bal ontvangt.. Voorheen werden spelers die in kwamen lopen op randje 16 standaard overgeslagen op automatische instellingen.. terwijl ik dat juist heerlijk vind, balletje terugleggen, en heerlijk uithalen! Kom online nog zoveel spelers tegen die alles op automatisch hebben staan, en mn vrienden trouwens ook.. Meer als alleen maar op A drukken is het vaak niet.. En wel zeiken wanneer een steekpass niet naar de juiste speler gaat:+..

Ga vanmiddag even alles op volledig manual zetten dan, behalve het schieten.. PES heeft me bijna terug veroverd, misschien is dit het laatste zetje:rolleyes:

14. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Nou, zo simpel denk ik in ieder geval niet. Ik ben zelf programmeur, dus ik snap dat in zo'n complex spel als PES een kleine wijziging hier, een verkeerde invloed daar kan hebben. Verder is de werking van bijvoorbeeld keepers afhankelijk van enorm veel factoren dus een simpele slider? Nee dat gaat niet lukken :)

15. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Ik was ook al even aan het oefenen met manual passen en dat passen gaat me al best goed af, na enkele potjes. Maar steekballen niet echt.
    Ik hou daar vooral dat gele ding in de gaten, maar heel vaak gebeurt er zoiets als dit:

Zijn daar tips voor?

16. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Nou, ik ben zelf ook ontwikkelaar. Kijk, eenvoudig is iets nooit. Het heeft simpelweg met variabelen te maken. Op het moment dat een speler schiet, worden diverse variabelen verzameld en daar wordt een berekening op gedaan. Denk aan richting speler, kracht, kwaliteit van speler, welke voet, etc. Daar wordt een berekening op gedaan en die bepaalt zeg maar hoe zuiver het is en waar de bal terecht zal komen.

Voor keepers is dat eigenlijk niet anders. Keepers reageren op die variabelen. Ze zouden het zo kunnen maken dat de respons van de keepers 100% is en ze dus alles tegenhouden. Dat kan, maar dan zou je feitelijk geen animatie ook zien, want ook de animatie moet worden ingezet. Hoe dan ook, het is rommelen met variabelen. Dat geldt ook voor de striktheid van de scheidsrechters. Als er een collision is, wordt er nu bijna altijd doorgespeeld. Echter moet gekeken worden waar de tackle wordt ingezet, waar de andere speler wordt geraakt en met welke kracht/snelheid.

De basis zit er allemaal al in, het is een kwestie van tweaken. Dus ja, in feite is het een soort van schuiven met de sliders, al moet je dat schuiven figuurlijk zien. Wat Han zegt, een kleine wijziging kan grote gevolgen hebben. Dit moet je echt heel goed testen.

Anyway, hier de details van de nieuwe Master League!

https://pes.konami.com/en/pes/introducing-the-new-master-league/

Mallakai vindt dit leuk.
  17. ManoMoker1982

Leuk Bevonden:
    15
    Euhm... is dit niet advanced controls ipv manual?

18. Saaslijer

Saaslijer Active Member

Leuk Bevonden:
    191
    Ik denk oefenen, oefenen, oefenen.....

19. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Ohja dat bedoel ik passen op Manual en steekbal op advanced, maar kan manual steekbal dan trouwens alleen maar met LT?
    Anyways. Dat gele ding lijkt de goede kant op te gaan,en toch krijg ik zon balletje op de verkeerde man

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Die ML screens wilde ik echt net gaat posten :D

Ziet er sweet uit. Champions League :D

Deel Deze Pagina