Nou, ik ben zelf ook ontwikkelaar. Kijk, eenvoudig is iets nooit. Het heeft simpelweg met variabelen te maken. Op het moment dat een speler schiet, worden diverse variabelen verzameld en daar wordt een berekening op gedaan. Denk aan richting speler, kracht, kwaliteit van speler, welke voet, etc. Daar wordt een berekening op gedaan en die bepaalt zeg maar hoe zuiver het is en waar de bal terecht zal komen.
Voor keepers is dat eigenlijk niet anders. Keepers reageren op die variabelen. Ze zouden het zo kunnen maken dat de respons van de keepers 100% is en ze dus alles tegenhouden. Dat kan, maar dan zou je feitelijk geen animatie ook zien, want ook de animatie moet worden ingezet. Hoe dan ook, het is rommelen met variabelen. Dat geldt ook voor de striktheid van de scheidsrechters. Als er een collision is, wordt er nu bijna altijd doorgespeeld. Echter moet gekeken worden waar de tackle wordt ingezet, waar de andere speler wordt geraakt en met welke kracht/snelheid.
De basis zit er allemaal al in, het is een kwestie van tweaken. Dus ja, in feite is het een soort van schuiven met de sliders, al moet je dat schuiven figuurlijk zien. Wat Han zegt, een kleine wijziging kan grote gevolgen hebben. Dit moet je echt heel goed testen.
Anyway, hier de details van de nieuwe Master League!
https://pes.konami.com/en/pes/introducing-the-new-master-league/
Klik om te vergroten...