Zonet de digitale preorder via psn gereserveerd! Beide demo's ondertussen uitgeprobeerd (pes vind ik sws altijd veel beter qua gameplay). Had stiekem gehoopt op een variant van ProClubs in PES2016. Maar volgens de geruchten die ik momenteel lees zal er in Fifa16 amper of geen verandering komen in deze gamemode (wat volgens mij echt cruciaal is om deze mode aantrekkelijk te blijven houden, er zijn zoveel leuke dingen van te maken!). Ik hou echt van het verslavende gevoel om mijn eigen speler beter te maken, ook moet dat dan maar met matige gameplay Indien er genoeg diepgang is in de gamemodes en voldoende multiplayers opties zijn in PES2016, ga ik proberen de Fifa16 ProClubs links te laten liggen (al zullen mijn ProClub vrienden wel hard aandringen ). Dus PES2016, voorzie je me van extra uitdaging in de gamemodes en kan je je met mijn PES vrienden online een volledig jaar entertainen, komt er na 2 jaar maar 1 footy in huis
Zat er vroeger inderdaad in ja, ik speelde altijd met Man United en speelde bijna altijd in het thuistenue, soms standaard met witte broek en zwarte kousen, soms andersom.
Ja, die had ik al op Digitaalgras gezet Het gekke is dat ook deze vergelijking weer in het voordeel van PES 2016 uitvalt en je straks bij de verkoopcijfers toch weer zult zien dat FIFA het best verkoopt. Daarom vraag ik me af hoeveel procent van de kopers ook echt op internet dit soort (p)reviews leest. Misschien is er toch best een groot percentage luie gewoonte-kopers die FIFA kopen omdat ze vorig jaar óók FIFA kochten, zonder te kijken hoe anderen op internet over het spel oordelen...
De game is binnen bij mijn collega van Pesleague.. en schijnt nog fijner te spelen! Met geheel vernieuwd commentaar! kan niet wachten totdat ik hem ook heb
Ik denk dat er ook veel jongeren van 14-15-16 jaar oud blind FIFA blijven kopen omdat ze veel online spelen met al die gare trucjes en sprintwerk. Zelf heb ik totaal geen plezier meer in FIFA, ik wil weer echt voetbal spelen en naar mijn mening moet je dan dit jaar voor PES kiezen. Het is nog zeker niet perfect maar ik ben er van overtuigd dat ik hier meer lol aan ga beleven.
Dat lijkt mij sowieso van wel. De game zal heus verder zijn vergeleken met de demo, of het beter speelt of slechter moet nog blijken, maar echte feedback zal pas met patches gefikst worden.
Pffff ik wil ook die volledige game!! Zodra hij wordt aangeboden ergens vlieg ik er heen ... Tijden geleden dat ik zo enthousiast ben geweest door een PES. Maar deze versie voelt echt vertrouwd aan, het speelt heerlijk. Las trouwens ook ergens dat de us release 3 dagen eerder is. Dus even kijken wat sneller gaat zijn online via us store of gewoon een hard copy.
Ondanks dat ik ook enthousiast ben ga ik toch wachten op de eerste aanbieding in de PS store. Vorig jaar had ik Pro Evo 15 op de releasedag in huis en toen kwam ie een week of 4-5 later al voor 39,99 in de aanbieding. En bijkomend voordeel is dan ook dat ik m digitaal heb en geen discs hoef te wisselen. Dat is bij games die je vaak speelt wel erg handig.
Gvd, begint toch wel te kriebelen nu, ook al heb ik tegen mezelf gezegd dat ik nog niet 100% zeker weet of ik m met de release haal......
Ik zal ook wachten op een (digitale) aanbieding, die hopelijk snel zal komen. Vorig jaar in December (of misschien al eerder) was ie al voor onder de 30 euro op PSN.
Complete lijst licenties We are happy to finally announce our licenses for PES 2016! So without further ado, here is what you can expect to find this year: Exclusive Competitions in PES 2016: UEFAChampions League Europa League Super Cup AFCAsia Champions League CopaLibertadores Sudamericana RecopaSudamericana AFC – Asia Champions League teams AustraliaBrisbane Roar Western Sydney Wanderers ChinaBeijing Guoan Guangzhou Evergrande Guangzhou R&F Shandong Luneng FC IranFoolad Khouzestan Naft Tehran Persepolis Tractorsazi Tabriz JapanGamba Osaka Kashima Antlers Kashiwa Reysol Urawa Red Diamonds KoreaJeonbuk Hyundai Motors Seongnam FC FC Seoul Suwon Samsung FC QatarAl Sadd Lekhwiya SaudiAl Ahli Al Hilal Al Nassr Al Shabab ThailandBuriram United UAEAl Ahli Al Ain UzbekistanBunyodkor Lokomotiv Nasaf Pakhtakor VietnamBinh Duong Copa Libertadores 2015 teams: ARGENTINASan Lorenzo de Almagro River Plate Boca Juniors Racing Club Huracán Estudiantes de La Plata BOLIVIAUniversitario de Sucre San José The Strongest BRAZILCruzeiro Atlético Mineiro São Paulo FC SC Internacional Corinthians CHILEColo-Colo Universidad de CHILE Palestino COLOMBIAAtlético Nacional Santa Fe Once Caldas ECUADOREmelec Barcelona S.C. Independiente del Valle MEXICOTigres UANL Atlas Monarcas Morelia PARAGUAYLibertad Guaraní Cerro Porteño PERUJuan Aurich Sporting Cristal Alianza Lima URUGUAYDanubio F.C. Montevideo Wanderers Nacional VENEZUELAMineros de Guayana Zamora FC Deportivo Táchira Copa Sudamericana 2014 teams: ARGENTINALanús River Plate Boca Juniors Estudiantes de La Plata Gimnasia y Esgrima Godoy Cruz Rosario Central BOLIVIASan José Jorge Wilstermann Nacional Potosí Universitario de Sucre BRAZILVitória Goiás São Paulo FC Bahía SC Internacional Criciúma E.C Fluminense FC Sport Recife CHILEDeportes Iquique Cobresal Universidad Católica Huachipato COLOMBIAAtlético Nacional Deportivo Cali Millonarios Águilas Doradas ECUADOREmelec Independiente del Valle Universidad Católica Barcelona S.C. PARAGUAYCerro Porteño Libertad General Díaz Deportivo Capiatá PERUAlianza Lima Univ. César Vallejo Univ. Técnica Cajamarca Inti Gas URUGUAYDanubio F.C River Plate Peñarol Rentistas VENEZUELACaracas F.C. Deportivo Anzoátegui Trujillanos F.C. Deportivo La Guaira Fully Licensed Leagues: SpainLa Liga Liga Adelante FranceLFP Ligue 1 LFP Ligue 2 NetherlandsDutch Eredivisie European Leagues: EnglandDivision 1 – 20 teams with real player names and likeness, Manchester United fully licensed Division 2 – 20 teams with real player names and likeness ItalyDivision 1 – 19/20 fully licensed teams, 1 team with real player names and likeness Division 2 – 20 teams with real player names and likeness PortugalDivision 1 – 18 teams with real player names and likeness, Benfica, FC Porto and Sporting CP fully licensed Individual European teamsOlympiacos Bayern Munich Zenit Petersburg FC BaselI AC Sparta Praha KAA Gent FC Dynamo Kyiv VfL Wolfsburg VfL Borussia Mönchengladbach South American Leagues: ArgentinaDivision 1 – 4/30 teams fully licensed (including the 10 Argentinian teams in the Copa Libertadors / Sudamericana) Club Atlético Vélez Sarsfield Club Atlético Belgrano Club Atlético Newell’s Old Boys Club Atlético Banfield 2 teams will be added as an update of Sudamericana2015. ChileDivision 1 – 9 teams with real player names and likeness (including the 7 Chilean teams in the Copa Libertadors / Sudamericana) International teams: 34 European teamslicensed teams below: KNVB Netherland FFF France FIGC Italy RFEF Spain DFB Germany 10 South American teamslicensed teams below CBF Brasil 6 North & Central American teams 14 African teams 17 Asian teams Stadiums LicensedGiuseppe Meazza / San Siro St. Jakob-Park Old Trafford Allianz Arena Juventus Stadium Estadio Mineiro Arena Corinthians Estadio Beira-Rio Estadio do Morumbi Estadio Urbano Caldeira Saitama Stadium 2002 PES Original StadiumsKonami Stadium Metropole Arena Estadio de Escorpiao Estadio del Nuevo Triunfo Stade de Sagittaire Stadio Orione Burg Stadion Estadio del Martingal Rose Park Stadium Coliseo de los Deportes Coming soon via Datapack Coming soon via Datapack: Additonal teamsGalatasaray APOEL Maccabi Tel Aviv Panathinaikos Qarabağ HJK Partizan Belgrade Independiente Competition UpdatesCopa Sudamericana 2015 New StadiumMaracana – with unique intro With this full list of licenses and our recent in-depth feature articles, you should have all the info you need to be ready for the kick off!
Jammer dat ze de Duitse competitie nog steeds niet hebben, waarschijnlijk weer door dat kinderlijke Fifa. Kom maar op met die option files!
Benieuwd welke option files er beschikbaar zullen zijn. Hopelijk heb je zelf wat keuze. Belgische en Duitse competitie zou ik wel graag eens toegevoegd zien. Maarja, deze zijn dan ook enkel maar offline beschikbaar, leuk voor Master League dat wel! Jammer dat niet alle Europa League teams er inzitten.. Sommige Fifa spelers zullen deze reden wel gebruiken om niet naar PES over te schakelen
Voor de premier league hebben ze wel de echte namen en gezichten toch? Alleen de clubnamen, logo's en shirts zijn anders? Na jaren fifa 2006-2015 moet ik eerlijk bekennen dat pes 2016 (op het eerste gezicht) toch de meest lekkere gameplay heeft. Blijf het jammer vinden dat de Xbox one (voorlopig) geen option files krijgt. Aangezien ik voornamelijk met vrienden op de bank speel is het lastig kiezen. Meeste kopen namelijk elk jaar blind fifa..
Klopt, EA heeft de exclusieve licentie van de Bundesliga tot 2018. De DFB is echter geen lid van de FIFPRO, waardoor Konami niet de namen van de spelers mag gebruiken en de competitie niet zoals de PL mag gebruiken. Blijft nog steeds achterlijk die exclusieve licenties in de voetbalwereld. Die licenties moeten vrij zijn voor een ieder die er voor wil betalen.