Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Noem eens een goede Netflix film?

Sowieso valt Netfliix volgens mij onder de categorie tv dus doet dan sowieso niet mee aan de Oscars

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Deze film van de trailer draait echter ook op festivals en in sommige theaters, dus dan kan hij opgegeven worden voor de Oscars.

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Geen idee, nog nooit een Netflix film gezien volgens mij. Misschien wordt dit wel de eerste.

Ontdek nu net dat Netflix ook een vervolg op Crouching Tiger, Hidden Dragon produceert/maakt... WTF? http://www.imdb.com/title/tt2652118/ Wel een deel van de originele cast.

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860

Zowel Dallas Buyers Club als Wild kregen nominaties en wonnen zelfs Oscars. Tijd dat Jake zijn Oscar krijgt! #teamgyllenhaal

Siemenn, Reckuuza en Daz vinden dit leuk.
  5. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Oké net iron man 3 gekeken (tof wel) maar ik snap iets niet:
    aan t einde van Iron Man 3 lijkt Tony al zijn ironsuits en borstimplant op te geven. Maar ik avengers 2 vliegt ie weer vrolijk rond in zn suit

Wat heb ik gemist?

6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.968
  7. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ok dan, dat slaat nergens op.

En die stressaanvallen tijdens Iron Man 3? Over New York (dat verwijst toch naar avengers 1?)

8. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Inderdaad. De stressaanvallen in Ironman 3 zijn een gevolg van zijn acties in Avengers 1. Waar hij door de poort boven New York ging.

Mbt je eerste vraag.

Imagine, you're Tony Stark. You're told by a genius scientist that he can't remove a piece of shrapnel due to sterilization and equipment purposes.

You become dependent upon the mini-arc reactor that you put inside your chest to power your escape. You then use this same reactor to become the most famous man and renowned "Super Hero" to the people, absolving you of years of weapon making and death that you yourself engineered and sold.

Would you want to remove that piece of yourself that reminds you everyday to keep being that crime-fighting badass that everyone loves. To keep being awesome and not fall back into old habits.

Because of this, it turned from a partially inoperable piece of shrapnel into a mental dependency on his mini arc reactor.

However, after dealing with his apparent PTSD from NY, dealing with trying to make things work with Pepper, and dealing with the tragedy that befell Happy. Combined with perfecting suits that are autonomous (do not need him to pilot or power them) he finally realizes that he does not needany of it to continue being who he is.

After Killian's apparent death, he was able to finally accept that he needs to move on, start hanging up his suit (his Clean Slate protocol), stop depending on the arc reactor, and start living his life in true happiness instead of fear of what happened in NY and instead of whatever apathy he was feeling being a playboy.

In essence, it is a symbolic representation of Stark's growth over the movies. Coming from another rich genius to someone dependent upon everyone loving him for being Iron Man, to now just wanting Pepper to love him for who he is.

9. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.860
    En omdat Avengers 2 een hele matige film is gewoon.

10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Wat Civil War weer goed moet wegspoelen.

11. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ja blijft weird dat Iron Man 3 niet lijkt te zijn gebeurd in avengers 2, die ik dus best ok vond :)

12. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.860
    Straight Outta Compton
    Netjes, als jochie dat de hiphopwereld eigenlijk binnengekomen is met Dre en NWA kon ik dit wel waarderen. Grootste pluspunt was vooral de casting, iedereen was echt overtuigend, ook guys zoals Knight, Snoop en Pac. Ice Cube's zoon blijft ook echt eng, alsof hij is geboren puur om het evenbeeld van zijn vader te zijn.

Verhaaltechnisch wel beetje van alles en nog wat waar er net teveel werd gericht op Eazy en zijn manager. Dan had ik liever meer gezien op Eazy en Dre's solo carriere en beef ertussen. Nu werd het ontstaan van NWA helaas iets te snel gedaan en blijft het een beetje vlak. Desondanks dat, toch een 8

Laatst bewerkt: 11 sep 2015
  13. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ja dat hoorde ik in de IGN review ook dat het vooral om de situaties rondom NWA, de controversie en te weinig om de muziek zelf. Wel gaaf dat Pac er ook in zit, dat wist ik niet eens, haha.

Wat ik altijd wel met dit soort docu-films heb is...hoeveel is waarheid en hoeveel is geromantiseerd? Dus...is het geweld tussen cops en NWA/mensen realistisch neergezet of is het echt allemaal te overdreven en vice versa? Ik wil hem wel echt nog kijken, dat zeker.

14. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar er werd ook gezegd dat het verhaal zich op Eazy E concentreert omdat hij dood is. De anderen hebben nog iets te verliezen als er te uitgebreid en waarheidsgetrouw op hun verhaal wordt ingegaan.

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Kajaki gezien, over een Britse Para eenheid die in 2006 in Afghanistan bij de Kajaki dam in de provincie Helmand gelegerd zijn.

Onbekende acteurs die erin spelen doet de film enorm goed, net als het realisme wat in de film verwerkt zit.

Er valt weinig over te zeggen, behalve dat dit beter is dan Lone Survivor, veel beter. 8.5/10

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Jurassic World

Lol natuurlijk standaard als het maar kan, vol met plotholes en dat einde haha. Maar ja ik verwachte er ook niks van en wilde gewoon even een no brainer kijken. En in dat doet het wel redelijk.

7.0/10

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Spielbergs versie van Transformers, maar dan met dino's.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  19. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik heb gisteren Fantastic 4 maar eens gekeken. Beetje een vreemde film binnen het genre. Ik begrijp wel waarom mensen teleurgesteld zijn, maar ik vond het geen slechte film. Je verwacht alleen geen deprimerende zooi bij een superheldenfilm. Ik denk dat veel mensen daardoor teleurgesteld zijn. Er zit ook heel weinig actie in. Dat is ook niet wat je bij een superheldenverhaal verwacht. Toch vond ik het een ok film. Ik zou graag willen dat hier een vervolg op komt. Kijken waar het naartoe gaat. Het kan dan bijna niet anders of het vervolg bevat wel meer actie. De film benadert dat superhelden verhaal alsof ze een gruwelijke ziekte te pakken hebben en daarmee moeten dealen. Is ook wel iets realistischer.

Graveheart vindt dit leuk.
  20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Die film mist gewoon een half uur. Het verhaal slaat gewoon nergens op.

Deel Deze Pagina