PCARS [Finished] - BMW M3 GT3 CUP [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 2 sep 2015.

1. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Waarom werkte dat vroeger bij halo 1 op de originele xbox wel, en nu niet...

superbalen fuzzy..

2. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    Ik vond het echt een toffe race! In het begin van de race kon ik best lang bij de kopgroep blijven, na een tijdje reed ik nog met RacerBlade en Fuzzy in in een groepje met veel spannende momenten voor ik geloof plek 5/6/7. Toen het donker werd ging mijn tempo wat meer omlaag dan die van een paar anderen, en na de pit kwam ik dicht op de baan bij UnitedArt. Door een paar disconnects (bah wat zuur) moest ik met hem strijden om plaats 5, het was erg close waar we elkaar een paar keer konden inhalen. In de vroege laatste ronde remde ik te vroeg omdat de zon in m'n ogen scheen, Art schatte het beter in en hij is uiteindelijk kort voor mij gefinished.
    Continu leuk gehad, ben blij dat ik geen één keer echt van de baan raakte en geen penalty's heb gekregen. Het nachtelijke gedeelte was erg stressvol, wel leuk maar ik ben ook wel blij dat dit de enige race in het donker was. :p
    Bedankt voor de fijne race heren!

loyallronin, Racerblade01, Beltoni en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Detje NL

Detje NL XBL: Detje NL

Leuk Bevonden:
    32
    Race was top al zag ik in de nacht geen zak op sommige stukken. Detje had weer eens niet geoefend en kon maar niet in een lekker ritme komen;ging veel te langzaam in veel bochten en had moeite met de rem punten. Maak ook te veel kleine foutjes die veel tijd kosten. Jammer dat er een paar niet de race hebben kunnen uitrijden.

4. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Gevecht tussen ons en Fuzzy was inderdaad erg leuk, we hebben toch zeker zo'n 5 rondjes achter elkaar gereden en van posities verwisseld toen het donker was. Bij de pitstops won ik om wat voor reden dan ook zo'n 5 seconden, toen was het gevecht helaas voorbij. Toen maar gericht op Fuzzy, maar die pitte veel later. Kwam voor me de baan op, maar maakte na een half rondje een aantal fouten waardoor ik er snel voorbij kon. Werd helaas niet echt een gevecht daarna.

Al met al een leuke race voor mij, hoewel niet echt tevreden met hoe ik gereden heb. Podium had moeten kunnen, ik had de snelheid daarvoor. Ik had ook de snelste ronde (op Loyall na natuurlijk) en kwalificeerde me, tot mijn eigen verrassing, als tweede. Maar in vrijwel iedere fase van de wedstrijd maakte ik hier en daar een fout, heb in totaal ook zeker 6 penalties gehad. Zeker tijdens de nacht verloor ik veel tijd, het viel me ook tegen hoe weinig zicht je hebt op deze baan. Maar goed, toch nog aardig wat punten binnen.

5. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    Toen ik in mn eentje die pitstraat uit reed ging mn tempo enorm omlaag en kon Art snel bij me aansluiten, als zo'n situatie zich weer voordoet blijf ik gewoon lekker in het treintje rijden, dan ben ik om een of andere reden toch sneller. Maar dat was inderdaad een tof stuk van de race, dat zag ik ook net even terug op de replay.

Maar wat me daar wel aan opviel, er klopt geen snars van de liveries van de auto's. Er stond op film één auto ín een andere auto bij de start, die reed vervolgens ook niet weg en veel mensen hadden daarna de verkeerde livery op beeld. Nou waren er volgens mij niet echt incidenten maar zoiets is toch niet handig. Zal wel komen doordat er iemand een disconnect kreeg of iets dergelijks.

6. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Tender zou voor mij starten volgens mij, doordat hij wegviel is de replay vaag. De auto met mijn livery blijft staan en ik heb opeens een rood zwarte BMW met nummer 41(?). Was inderdaad een leuke race, al kwam ik best snel alleen te zitten. Op het einde werd het nog spannend omdat ik na ronde 15 ging pitten. Ik zag dat ik 50 liter zou tanken wat te veel zou zijn (en langer zou duren). Had het toen teruggeschroefd naar 20 liter maar zodra ik de pit uitreed kwam ik erachter dat ik een rekenfout had gemaakt. Daarom laatste rondes wat rustiger aan gedaan en Wiethok rustig uit laten lopen. Uiteindelijk met 0,5 liter over de finish...

:eek:

B Tender vindt dit leuk.
  7. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Erg jammer van de disconnects.
    Tijdens de sessies had ik maar een kort moment last van lag en stotteren in de race in 1e ronde op het rechte stuk tussen de bomen. Daarna was het perfect.
    Alleen tijdens qualificatie zag ik Detje aan een elastiekje jojo-en.
    Nogmaals erg zuur voor degenen die eruit zijn geknikkers.
    Heeft de patch 4.0 het toch niet helemaal waargemaakt.

Het racen in het donker is en blijft lastig.
    Vooral het concentratieverlies gaat meespelen.

Volgende week niet mijn favoriete baan.
    Ik vind Sonoma erg lastig.
    Daar mag ik mijn start niet verpesten.
    Nu maar eens de time attack doen.
    En daarna brainstormen over de volgende super PRO Bazen Cup (real assist op aan, etc.)

Laatst bewerkt: 24 sep 2015
  8. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Hmmm.
    M'n streak loopt nog altijd door realiseer ik me: race 5 van 5 waar ik in de eerste ronde posities verloor t.o.v. m'n kwalificatieplaats..:'-(

Ik had jullie allemaal willen verrassen door de Le Mans race uit te rijden zonder pitstop!

Ik stond met 110 liter aan de start (nouja, als ik de start zou hebben bereikt) en ik had m'n setup en m'n racerijstijl er helemaal op aangepast. Je mag 6.11 liter verbruiken per rondje, en ik zat telkens tussen de 5.95 en 6.10 liter per rondje. Het was dus mogelijk, zonder heel grote concessies te doen qua racepace. Was superbenieuwd wat dat zou hebben betekend voor m'n race, en of er meer mensen zonder pitstop de race zouden uitrijden.

9. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Dat zou zeker een heldenrace geweest zijn.
    Ik heb aan het einde van ronde 16 gepit en 15 liter getankt en hield na ronde 17 en 18 maar 1,7 liter over.
    Ik heb een verslindende decadent brandstof verbruik. Pedal to the metal!!

10. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Wat een kut race :) Alles ging zo ongeveer mis, zowel in quali als tijdens de race zelf (vooral in het donker). De pace was er wel, de consistentie niet. Kut Fransen! :cool:

Het leukste was eigenlijk nog het analyseren van de replay samen met Crook en Beltoon. Heel fancy via onze Twitch kanalen, super modern allemaal :+

Maar goed, dit staat natuurlijk in schrik contrast tot degenen welke óf niet eens aan de race deel konden nemen óf ergens in de race eruit werden geknikkerd =( Dat terwijl het de laatste tijd toch erg goed ging met pCARS. Al moet ik zeggen dat ik ook (voor het eerst) problemen had in de party. Dus wellicht dat Xbox Live roet in het eten gooide. Het is altijd een beetje gissen naar de oorzaak.

11. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    6
    Wat was het resultaat van de analyse?

12. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772

Voorlopige uitslag. Let op schrap resultaten worden pas aan het einde van de competitie verwerkt.

Racerblade01 en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  13. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    We waren eerst een half uur bezig met te kijken wie welke auto was. Er zat ook verschil qua liveries tussen de replays van Crookk en Rossi. Volgens mij kwamen we alleen een aantal kleine dingen tegen en verder een aantal situaties waarbij de aanstichter aan het kortste eind trok. Niets noemenswaardig.

Alweer opgeschoven naar plek 8 :) Helaas hoort een plek op het podium niet tot de mogelijkheden wanneer je de eerste twee races mist. Volgens mij deed ik het met de caterham cup prima op Sonoma maar het is niet een van mijn favoriete circuits. Race 6 op Imola moet ik gaan shinen, dat vind ik echt een heerlijk circuit. Al heb ik vrijwel nooit op Le Mans gereden en dat ging toch best aardig. Had sowieso wel lage 3,59 of zelfs sneller kunnen rijden maar toen ik eenmaal het circuit een beetje onder de knie had moest ik op mijn benzine gaan letten. Aan het einde van de nacht reed ik vrijwel even snel als mijn snelste ronde gedurende de vorige dag.

Al met al heb ik me weer heerlijk vermaakt maar de leukste gevechten waren helaas vlak achter mij.

14. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik dacht dat je met analyse bedoelde of een bepaalde strategie of set up iets had uitgemaakt op opgeleverd.

15. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Je slechtste drie heats worden weggestreept he. ;) Goed, je hebt er jammer genoeg al vier gemist, maar podium is niet onmogelijk.

16. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Ah daar had ik overheen gelezen. Mag ik nu niets meer missen:eek:

17. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
  18. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Lastige en gladde baan.
    Ook tricky pit-exit.
    We zitten al bijna op de helft van het seizoen..

Laatst bewerkt: 25 sep 2015
  19. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    good old times, f1freaky, loyall and asjemenou.......team holden racing.....sonoma

B Tender vindt dit leuk.
  20. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Dat was nog eens een "klets - lobby"
    En toch waren toen ook Oval races erg leuk.
    Brute bak die super V8's.

Deel Deze Pagina