OnePlus Two
Als alledaagse user die whatsappt, youtube kijkt en mail checkt, merk ik niet veel snelheids winst tov de OPOne. Natuurlijk is ie wat snappier, vooral bij interacties tussen apps switchen, gevoel van touch etc. Maar niet de snelheidswinst die ik me voorstelde, echter is dit niet storend en eigenlijk ook niet belangrijk. Specs wise is dit een monster en hij doet zeker niet onder ivm andere high end toestellen waar je minstens 2x zoveel voor neer moet leggen.
Beeldscherm
Degelijk, niet 4k maar voor een telefoon vind ik 4k bullshit en overkill. Het scherm is scherper en minder gesatureerd dan de OPOne, maar dit kan ook softwarematig aangepakt zijn. Desalniettemin, zeker een verbetering tov de OPOne.
OS
Oxygen os is niet anders dan Cyanogenmod, maar er ontbreken een paar functies. Zo zijn er geen themes en ook geen oplopende beltonen cq alarms in te stellen. Dit zijn wel zaken die je makkelijk kan oplossen door een andere launcher te gebruiken en ook een ringtone maker te gebruiken en dan te kiezen voor een fade in van een paar seconden. Zo gepiept. Qua launcher heb ik gekozen voor Buzz launcher, voor mij persoonlijk de beste launcher. Met minimale effort, heb ik mijn interface zo gemaakt dat het minimalistisch oogt zonder de skin van Oxygen te verliezen. Een skin over een skin dus. Ideaal.
Camera
Sterke verbetering tov de OPOne. Het focussen is veel beter, fotos zijn scherper en detailrijk. Een plus.
Design
Dit is een highend toestel qua look en feel. Damn wat is de telefoon mooi. Tel daarbij op dat je de backcover kan verwisselen en het te customizen is naar je eigen smaak. Er zijn 4 designs verkrijgbaar voor rond de 24 euro. Bamboo, Rosewood, Black wood en Carbon.
Fingerprint scanner
Werkt zeer responsive. Ik heb meerdere vingers ingesteld zodat het niet uitmaakt hoe ik mijn telefoon oppak. Hij herkent hem gewoon. Amper een seconde verwerkingstijd.
Conclusie
Ik was al zeer tevreden met mijn OnePlus One en ook zeer tevreden met mijn OnePlusTwo. Zodra de Three aankomt, zal ik niet aarzelen. OnePlus is goed bezig en dat merk je aan alles. Hun design bibliotheek trekken ze in alles door. Er is goed over nagedacht door de designteam en dat zie je.
Ik ben zeer tevreden.
Laatst bewerkt: 15 sep 2015